Zijn deze nu echt nodig of niet ? Ik heb een top matras een extra top voor op matras is dat ook voldoende? Alvast bedankt
Molton onderlegger Om te voorkomen dat je matras vies wordt leg je een molton onderlegger op het matras. Als je babys luier dan lekt komen er geen bacteriën in de matras. De molton onderlegger kun je gewoon wassen in de wasmachine. De gulden regel voor bedlinnen is: eentje op het bedje, eentje in de was, en eentje in de kast. Daarom schaf je drie molton onderleggers aan. Leg een molton bedzeiltje altijd 1/3 vanaf het voeteneinde over de matras. Je baby mag nooit met zijn hoofdje op het zeiltje komen. Ik zou het voor de zekerheid wel doen.
Moltons zijn ideaal. Ik gebruik ze ook in de kinderwagen. ook heb ik er een op het aankleed kussen liggen. Je kunt daarvoor ook een hydrofiel luier nemen maar een molton neemt meer vocht op. Hoef je je hoes van het aankleed kussen niet steeds uit tewassen. Scheelt weer was.
Op zich scheelt het niet meer was, want of je nou een hydrofiel/molton wast of een aankleedkussenhoes... maar het is wel irritant als je die er elke dag af moet halen en een nieuwe erom moet doen . Ik zou wel een molton onderlegger eronder doen, het houdt vocht en vuil beter tegen. Ik zou wel een onderlegger zonder zeil doen, dat ademt niet zo lekker (kan dus ook gaan broeien).
Ik heb voor t bedje geen molton onderlegger, maar een molton hoeslaken, vind ik zelf praktischer. Ik heb wel onder haar hoofdje in bed een molton onderlegger. In t begin had ik daar een hydrofiel voor in gebruik, maar die trekt ze nu steeds los en stopt de hoeken in dr mond De molton onderleggers zijn groter en kun je dus makkelijker instoppen.
Molton hoeslaken vind ik ook praktischer, maar die zijn er niet in onze wiegmaat. Heb ze wel voor het ledikant. Ik heb een flanellen luier bij het hoofdeinde, deze is ook iets groter dan de hydrofiel. Mocht ze deze ook lostrekken dan is het wel een goed idee om een molton onderlegger daar te gebruiken.
ik las net over een zeiltje: dit mag niet meer! uit de boze, zei mijn kraamzorgbureau! weet iemand trouwens ook of je een moltononderlegger moet gebruiken als je een aero-sleep gebruikt?
Nee, als je een aerosleep hebt, heb je geen molton nodig. De aerosleep houdt ook alle viezigheid tegen En je kunt hem gewoon wassen (alleen niet in de droger )
wij hebben een aerosleep matrasje met zo'n aerosleep matje er op .......dan ben je geen extra molton nodig is mij verteld .........leek mij wel handig en niet zo warm....