Kleding voor baby na zh bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door frannie82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik moet zo langzamerhand mijn tas klaarmaken voor de zh bevalling. Nu lees ik dat je een jasje moet hebben. Ik beval eind juli begin augustus. Is een jasje dan echt nodig of volstaat een fleecedekentje? Het is eigenlijk ook alleen maar voor over het parkeerterrein.

2. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    ik zou een vestje voorzien, een licht jasje dus
    ik zou ook wel een mutsje meenemen, je babietje verliest heel veel lichaamstemperatuur via het hoofdje de eerste dagen, zelfs al is het warm in augustus!
    succes hoor!! :D

3. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik ben 17 juli uitgerekent en beval ook in het zk ik heb gewoon een vestje en ik neem een fleecedekentje mee

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou toch een jasje meenemen. Mijn dochter is op 19 juli 2008 geboren maar toen we op de 20e naar huis gingen was het niet heel warm. Het was maar 14 graden dus mutsje en jasje waren zeker geen overbodige luxe.
    Ik zou ook een regenhoesje van de maxi-cosi meenemen. Juli is welliswaar de warmste, maar ook de natste maand!

Als je hem niet nodig hebt, mooi toch (dan is het iig mooi weer :p)
    maar als je niet mee hebt terwijl je hem nodig hebt...

en vergeet niet dat je beebje maandenlang in 37 graden heeft rondgedobberd, ook heel warm buiten kan dan nog koud voelen.
    Mijn dochtertje heeft ook de eerste dagen nog met een kruikje gelegen.

Mijn oudste dochter is in mei met een hittegolf geboren... die heeft volgens mij pas een paar weken later voor het eerst een jas aangehad...

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke dan heb ik een excuus om nog wat te kopen ha ha :) bedankt voor jullie adviezen!

6. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb ook een jasje, maar ook een fleecdeken!

Ik word zondag ingeleid, weet niet hoe lang het ongeveer gaat duren maar ik zag dat het dan redelijk warm was die dagen er na..
    Dus ik zie wel..

Het ligt ook altijd nog aan het geboortegewicht!

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb een zomerwrapper voor in de maxicosi, maar ik heb ook een wat dikker vestje bij de prenatal gekocht. Ook zorg ik voor een omslagdoek, die ik kan gebruiken bij koeler weer en de zomerwrapper weer niet volstaat.
    Ik denk inderdaad dat je beter wat extra kan kopen, dan dat je er straks om verlegen zit. Ben er achtergekomen dat je je spulletjes vaak weer voor een leuk prijsje kwijt kunt via marktplaats oid.

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik had bewust geen jasje gekocht, dat zit helemaal niet lekker voor zo´n kleintje, plus dat het lastig aan en uit te doen is.
    Wij hadden een lekker warme omslagdoek, ging prima voor die 50 meter naar de auto. Daaroverheen kan je dan nog een dekentje leggen, om de maxi cosi af te dekken (mijn dochter is in november geboren).

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb nooit een jasje gehad voor mijn pasgeboren baby's. Ik had wel een vestje gekocht en die hebben ze maar een paar keer aangehad.
    Maar een vestje kan wel lekker zijn, en dan een dekentje, is echt warm zat. Je gaat er toch geen half uur mee buiten lopen, of wel? Die MC is zelf ook al zo warm.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het is nu natuurlijk hartstikke heet hier, maar mijn zoontje heeft nu gewoon aan een romper korte mouw, shirt lange mouw, broekje, sokjes en hij ligt in zijn wiegje onder een dekentje. En zijn temp is gewoon tussen de 37 en 37,5.

EDIT: Oh sorry, dacht dat ik in een ander topic zat :). Een jasje zou ik niet doen, maar wel zoals meerdere zeggen een vestje, of bijv een omslagdoek.

11. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Een jasje is bij zo'n kleintje echt nog lastig aan trekken. De verpleegkundige heeft de kleine bij ons in een badstof badcape/wikkeldoek gedaan en daarover nog een dekentje. En ze had natuurlijk een mutsje op. Dus het jasje heeft ze helemaal niet gebruikt.

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb geen jasje gekocht. Wel een vestje, maar die heeft ze niet aangehad. Ik had zo'n nepwrapper in de MaxiCosi liggen en die hebben we lekker om haar heen gewikkeld. Mutsje had ze ook op, is veel belangrijker! Die heeft ze de eerste dagen na de geboorte zelfs nog op gehad, terwijl het buiten best warm was.

13. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jasje is echt een crime om die aan te trekken bij zo'n kleintje. Beter een vestje of inderdaad een wikkeldoek, in combi met een mutsje.

Onze eerste mocht mee naar huis toen het onder 0 was en wij hadden geen jasje, alleen een vestje en ook geen wikkeldeken. Even niet aan gedacht. De verpleegster heeft toen zo'n matje waarop je bevalt over hem heengelegd, werkte ook prima, alleen wat minder leuk voor de foto's, haha. Dit keer neem ik een wikkeldeken mee.

Deel Deze Pagina