Lees de laatste tijd veel over de geboorte TENS als pijnstiller tijdens de bevalling. Ben benieuwd of iemand dit apparaatje heeft gebruikt en of het ook effect had...?
Ik heb hierover gelezen. Persoonlijk trekt het me helemaal niet aan! Het blokkeert de pijnsignalen, zodat die niet je hersenen gebruiken. Iets blokkeren in je lichaam vind ik helemaal niet natuurlijk. Ik ben voor zo natuurlijk mogelijk... pijn hoort er nou eenmaal bij. Uiteraard moet iedereen het voor zichzelf weten. Heb er verder ook geen ervaring mee! Liefs Sinnamon
Het neemt de pijn niet weg, vermindert 't alleen een beetje zodat het wat dragelijker wordt. Ik heb er hele positieve dingen over gehoord! Vind persoonlijk 88 euro huur btje prijzig, en het is mijn 4e dus dat zal naar verwachting geen hele dag weeen worden, dat verwacht de VK ook niet. Maar als dit mijn eerste of tweede zou zijn zou ik het zeker overwegen. Las dat sommige ziekenhuizen en VK's ze hebben en je ze mag gebruiken als je het niet meer uithoudt. Makkelijk om te zeggen dat het natuurlijk moet gaan, wacht maar als je eens 12 uur lang (sommige nog langer) hevige weeen moet opvangen, dan denk je daar wel anders over vermoed ik
Heb gelukkig nog een paar maandjes om te bedenken wat ik precies wil. Maar ik denk dat dit toch wel het geld waard is. Gewoon het feit dat je iets in huis hebt wat je zelf mag gebruiken vind ik een prettig idee. En zoals ik wel meer lees op dit forum is vaak het idee dat je een pijnstiller (in welke vorm dan ook) mag gebruiken zo'n geruststellend idee dat dat op zich al helpt.
Ja dat denk ik ook! Nooit verkeerd om achter de hand te hebben, las dat sommige verzekeraars het vergoeden, ik ga toch eens informeren. Vind t ook wel prettig idee om 'm in huis te hebben eigenlijk.