Geboorte-TENS

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Emma2, Dec 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Beste verloskundige,

Allereerst mijn complimenten voor jullie goede hulp en adviezen voor alle meiden hier!
    Gezien mijn vreselijke bevalling de vorige keer zit ik met mijn huidige zwangerschap te denken om straks met de bevalling een geboorte-TENS te gebruiken als pijnstilling. Ik vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben en zo ja: positief of negatief? Ik krijg een medische bevalling overigens en wil eenmaal in het ziekenhuis Remifentanyl-pijnstilling. Maar de TENS dus voor thuis.

Groetjes, Emma

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Emma,

je kunt het allicht proberen. Ik heb het zelf maar 1 keer meegemaakt dat iemand het had en die mevrouw had er wel veel baat bij. Maar net als bij alle soorten pijnstilling, de een zal er veel aan hebben en de ander niet. Gewoon proberen als je denkt dat het iets voor je is!

Mirjam

3. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Dankjewel! En ach, al is het maar een placebo-effect, als het maar werkt inderdaad. Ik meen dat het bij 60-80% van de vrouwen werkt, dus ik ga het maar proberen. Het is toch het enige wat je thuis aan mogelijkheden hebt op dat moment.

Groetjes, Emma

Share This Page