Mijn bevalling : zondag 7 jan. om 2 uur s middags begonnen we de tijd op te meten tussen de lichte weeën, ze kwamen meteen al regelmatig en 1 uur lang om de 4 min.. dus besloten de verloskundige te bellen en naar het ziekenhuis te gaan om te kijken hoever ik al was met de ontsluiting. daar aangekomen bleek ik pas 1-2 cm te hebben, en hebben ze me gestript in de hoop dat het door zou zetten. Ik werd naar huis gestuurd want het kon nog wel uren duren.. Maar al snel werden de weeën heftiger en kwamen nu om de 2/3 min. toen was het 6 uur s avonds, nou even aangekeken, maar om half 10 was het echt niet meer te houden. dus gebeld en meteen weer naar het ziekenhuis gegaan.. daar aangekomen om 11 uur een flinke tegenvaller, die pijnlijke weeën die ik al de hele dag heb lopen wegpuffen deden NIKS ! nog steeds 1-2 cm ontsluiting ! dus balen ! nou besloten dat ik een prik zou krijgen tegen de pijn samen met een slaapmiddel. en vrij meteen viel ik weg.. maaaar de weeën bleven heel heftig ! en op een begeven moment voelde ik iets knappen en dacht : mijn vliezen ! ik wilde telkens een zuster bellen, maar door het slaapmiddel kon ik me amper bewegen, ik was ver van de wereld.. na een uurtje werd duidelijk dat het niet de vliezen waren, maar bloed ! en dus ik meteen weer naar een andere kamer gebracht. bloed bleek te komen door de laagliggende placenta.. nou ik weer een beetje geslapen tussen de weeën door die om de 2 min. kwamen.. tot ik op een begeven moment het gevoel kreeg dat ik moest persen. en ineens bleek ik in die tussentijd supersnel naar 9 cm te zijn gegaan ! na een paar minuten mocht ik persen, en is na een half uur onze dochter Evy geboren ! van 3250 gram en 49 cm. het was een rare maar hele snelle bevalling op het einde, alleen door die medicijnen heb ik de bevalling niet echt helemaal bewust mee kunnen maken. ik ben niet ingescheurd of ingeknipt, heb dus echt mazzel gehad, dat het toch heeft doorgezet en ineens zo snel is gegaan !