Mijn bevallingsverhaal van B'elana

Discussion in 'De bevalling' started by Allyssa, Jan 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Allyssa

Allyssa Lid

Apr 17, 2006
    80
    0
    0
    Op 31 december is het allemaal begonnen, ik moest de hele avond al vaak en veel plassen, om 6 uur s' ochtends ging ik maar weer eens voor de zoveelste keer naar de wc toen ik een heeel klein bloedvlekje zag. Dus ik had al zoiets van nou het zou wel eens kunnen gaan gebeuren vandaag. 10 minuten later kreeg ik de eerste wee.. Ik ben maar weer lekker naar bed gegaan, maar naar anderhalf uur werden ze toch wat feller zodat ik niet meer echt lekker kon liggen. Op dat moment heb ik mijn man wakker gemaakt en tegen hem gezegd dat het wel eens zover kon zijn dat het vandaag ging gebeuren. Op dat moment ben ik naar beneden gegaan en zodra ik rondliep kwamen ze vaker en werden ze nog weer wat feller. Ik had nu al weeen om de 3 a 4 minuten dus heeft mijn man het ziekenhuis maar gebeld. Ik ben toen onder de douche gestapt en kwam er achter dat ik bloed verloor. We moesten meteen naar het ziekenhuis komen. Daar ben ik meteen aan de ctg gelegd. Alleen deze registreerde helemaal geen weeen activiteit. De arts-assistent kwam langs en heeft gevoeld of ik al ontsluiting had en dit bleek al 4 cm te zijn. Dus we werden naar de verloskamer gebracht. vanaf dat moment ging het snel. Ik werd weer aan de ctg gelegd (dat was wel minder omdat ik zo niet lekker kon rondlopen) en weer werden er geen weeen geregistreerd. Maar de ontsluiting was een uur na de eerste keer al 6 cm. Na nog een uur was deze al 9 en mocht ik zachtjes beginnen met meepersen. Alleen werden nu de persweeen zwakker. Ze hebben mij toen aan het infuus gelegd. Toen ging alles heel snel. Daarna is onze dochter binnen het half uur geboren.
    Ze heet B'elana Cailin, ze weegt 4435 gram en is 56 cm. Het is dus een flinke meid. maar we zijn allebei helemaal weg van haar.

Wat kan je meteen verliefd zijn op zo'n mooi klein wezentje.

Mvg,
    Allyssa

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heej Allyssa, van harte met jullie lieve dochtertje. Geniet er lekker van!

3. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Gefeliciteerd! Wat een liefje! Geniet ervan!

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wat een prachtig meisje!
    Van harte gefeliciteerd!
    En 56 cm, die heeft goed gegroeid die 9 maanden!
    Geniet ervan!

5. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Van harte gefeliciteerd

6. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Proficiat!

7. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gefeliciteerd!

8. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Gefeliciteerd!
    Ik wil ook! :)

9. Noebie

Noebie Actief lid

Feb 21, 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Van harte gefeliciteerd!

10. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    van harte gefeliciteerd met jullie knappe dochter!

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Van harte met de geboorte van jullie dochter, leuke naam ook. Heet je man toevallig Tom ;)

Wij zijn ook erg fan van Star trek enterprice, maar mocht van mijn man geen naam uit de serie kiezen ;)

Groet van Kiki en geniet lekker van jullie prinses!

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Wat een geweldige bevalling als ik het zo lees.

gefeliciteerd

13. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    wat een schatje! Was het jullie eerste kindje? Ik krijg waarschijnlijk ook een groot kind dus hoop dat ik ook zo'n bevalling mag hebben!
    Geniet van elkaar!
    Groetjes Safian

14. Allyssa

Allyssa Lid

Apr 17, 2006
    80
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal,

Mijn man heet geen Tom, maar ik ben ook een trekkie hoor.
    B'elana is ons eerste kindje en meteen een flinke. Maar het hoeft niet te betekenen dat als het een klein kindje is dat de bevalling dan makkelijker gaat. Ze hebben tegen mij gezegd dat iedereen een kindje krijgt wat ze aankunnen, dus daar ben ik maar van uitgegaan.

Maar al met al is het bij mij gelukkig vlot gegaan en herstel ik ook goed. Ikheb ook bijna geen last van stuwing, dus dat is wel fijn.

Voor degene die nog moeten bevallen of bezig zijn met de laatste loodjes succes en ik wens jullie een voorspoedige bevalling toe.

Mvg,

Allyssa

15. Sandrina

Sandrina Lid

May 23, 2006
    91
    0
    0
    Gefeliciteerd! En geniet lekker van die kleine engel ;)

16. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Wist je meteen bij de eerste wee dat het een wee was? Ik heb namelijk al een tijdje oefenweeen en ik ben bang dat ik een echte wee niet kan herkennen, terwijl ze zeggen dat dit niet kan missen.
    Hoe was het met de pijn dan omdat ze geen weeen registreerden?

17. Allyssa

Allyssa Lid

Apr 17, 2006
    80
    0
    0
    Ik had ook al een maand van die voor weeen en krampjes etc. Ik herkende de wee meteen omdat deze langer duurde en toe nam in pijn, de voorweeen duurde helemaal niet zo lang en voelde meer als een kramp deze pijn duurde langer.

De pijn was absoluut niet fijn, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet meer weer hoe zeer ze deden, alleen dat het behoorlijk pijnlijk was en dat ze steeds pijnlijker werden.

Ik vind het ook nog steeds heel apart dat de weeen niet geregistreerd werden door de ctg, zelfs de persweeen niet. Maar ik had ze toch echt. Misschien ben ik wel een apart geval.

Succes iedereen.

mvg,
    Allyssa

Share This Page