geboorte traktatie's werk en thuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dexa, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    Ik ben een beetje aan het twijfelen wat we gaan doen als geboorte traktatie's voor op het werk en voor thuis.
    het makkelijkste is natuurlijk om thuis beschuit met muisjes te doen.
    en veel mensen doen op het werk geboorte suikers.

maar ik wil toch eens vragen wat jullie hebben gedaan?
    misschien dat iemand leuke ideeën heeft?

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Als het veel moet zijn kun je ook van die chocolade cupjes zeg maar met muisjes doen. Met föhn beetje de bovenkant laten smelten, muisjes erop strooien en in de koelkast weer hard laten worden. Ik had vorige zwangerschap zo alvast een heleboel klaargemaakt voor in de kerk, is lang houdbaar en geeft een stuk minder gedoe/troep dan zoveel beschuitjes met muisjes ;)
    Chocola met muisjes combineert qua smaak wel goed trouwens.
    Die negerzoenen zijn ook leuk! Maar wel stuk fragieler denk ik, lijkt me moeilijker om niet teveel te smelten of stuk te breken.

3. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Bij mijn eerste had ik lange vingers met witte chocolade gemaakt. Ik vond erg lekker :) Was nog best een werkje trouwens. Chocola smelten, lange vingers indopen en bestrooien en vervolgens hard laten worden in de koelkast. Duurde best wel een tijd. Ik moest er ook flink wat hebben want toen werkte ik bij een redelijk groot bedrijf.
    Bij de tweede heb ik mini tom poucen met foto besteld bij de hema. En dan met foto van mijn zoontje natuurlijk. Ik werk nu bij een kleiner bedrijf anders zou het een duur grapje worden ;)

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik haat beschuit met muisjes, moest er na steeds stofzuigen dus zodra de kraamhulp weg was mee gestopt :D zelf kon ik nog niet stofzuigen en had er toch geen zin in :D

Bij de hema heb je roze petit fours die een paar weken houdbaar zijn, dus daar had ik steeds een paar doosjes van staan. Deze ook op werk getrakteerd.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan ook leuke weckpotjes kopen en daar suikerbonen in doen. Google eens op 'doopsuiker', dan kom je op talloze Vlaamse sites waar het de gewoonte is om zoiets te maken voor je bezoek.

6. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Ik dacht dat de hema ook geboortekoekjes had. Die zou je in kunnen slaan voor traktatie en per stuk verpakken met kaartje erin met de naam van je kindje en geboortedatum.

7. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Deze kwam ik laatst inderdaad ook tegen en vind ik er zoooo leuk uitzien! Ik overweeg deze dus.. Alleen.. Zou het nou echt zo lekker zijn? :D

8. karlijn

karlijn Niet meer actief

Haha ik zou zeggen, probeer het eerst eens zelf. En anders heb je en goed excuus om die hele doos zelf leeg te eten. Hahaha

9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

10. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    dit zijn inderdaad wel leuke dingen.
    maar zelf houden wij totaal niet van muisjes dus willen ook het liefst niks daarmee doen haha.
    mijn man is militair dus heeft heel veel collega's, zelf dingen maken word daardoor wel lastig.
    we hebben nog even de tijd dus nog even nadenken wat we gaan doen.

11. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    image.jpg
    Voor thuis ga ik denk choco flikken halen met muisjes maar voor mijn werk heb ik deze chocolaatjes!

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier de vorige keer voor bij mijn man op het werk mini cupcake's gemaakt met muisjes er boven op.

Deel Deze Pagina