Ananassap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pranvera, Aug 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pranvera

Pranvera Lid

Dec 7, 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit even met een vraagje... Gisteren was ik op een feestje en kreeg ik een glaasje ananassap aangeboden. Ik heb het gewoon gedronken, maar achteraf werd ik ineens ongerust. Ik hoorde wel eens dat ananas een miskraam kan veroorzaken. Is dit zo? Ik ben 12 weken zwanger...

2. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Nee hoor maak je geen zorgen.. ;) dit is een fabel :) maar snap dat je er even ongerust van word. Ze zeggen wel dat het hart van de ananas de bevalling kan opwekken maar volgensmij is dat ook niet helemaal waar. Xx

3. Pranvera

Pranvera Lid

Dec 7, 2015
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef bedankt! Ja ik dronk het eigenlijk zonder na te denken. Achteraf dacht ik pas 'ohnee'😊 Ik zal het gewoon uit mijn hoofd zetten, ik kan het toch niet ongedaan maken...

4. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

Jan 16, 2013
    364
    0
    16
    Hier een ananassap en ananas eter/verslaafde en kan echt wel zeggen dat t onzin is. Laat je niet gek maken door al die onzin praatjes. Ananas is hartstikke gezond voor je!

5. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ze zeggen het alleen omdat in ananashart de stof Kinine aanwezig is. Maar ze zeggen er nooit bij dat je minimaal zo'n 30 tot 50 ananasharten moet eten voordat het het effect heeft dat je er zoveel darmkrampen van krijgt dat het over kan slaan naar weeën. (Let op: "kán" het hoeft niet eens persé!) En in het stuk ananas wat je normaal eet, zit al helemaal een verwaarloosbare hoeveel Kinine....

Echt, drink gerust een ananas Sapje hoor, en geniet ervan ;)

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Zolang t geen 50 liter was zou ik me niet druk maken 😉

7. Lenas

Lenas Lid

Mar 29, 2015
    70
    0
    6
    Oh daar had ik nog nooit van gehoord! Maar nu heb ik wel trek in ananassap haha! Gelukkig kan het dus geen kwaad! :D

8. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Ananasharten zouden ook de bevalling kunnen opwekken. Dan moet je wel een hele boom naar binnen werken :D
    (geniet van je gezonde sapje ;) Het schijnt ook een positief effect te hebben op lichaamsgeuren)

Share This Page