Ik zit even met een vraagje... Gisteren was ik op een feestje en kreeg ik een glaasje ananassap aangeboden. Ik heb het gewoon gedronken, maar achteraf werd ik ineens ongerust. Ik hoorde wel eens dat ananas een miskraam kan veroorzaken. Is dit zo? Ik ben 12 weken zwanger...
Nee hoor maak je geen zorgen.. dit is een fabel maar snap dat je er even ongerust van word. Ze zeggen wel dat het hart van de ananas de bevalling kan opwekken maar volgensmij is dat ook niet helemaal waar. Xx
Oef bedankt! Ja ik dronk het eigenlijk zonder na te denken. Achteraf dacht ik pas 'ohnee'😊 Ik zal het gewoon uit mijn hoofd zetten, ik kan het toch niet ongedaan maken...
Hier een ananassap en ananas eter/verslaafde en kan echt wel zeggen dat t onzin is. Laat je niet gek maken door al die onzin praatjes. Ananas is hartstikke gezond voor je!
Ze zeggen het alleen omdat in ananashart de stof Kinine aanwezig is. Maar ze zeggen er nooit bij dat je minimaal zo'n 30 tot 50 ananasharten moet eten voordat het het effect heeft dat je er zoveel darmkrampen van krijgt dat het over kan slaan naar weeën. (Let op: "kán" het hoeft niet eens persé!) En in het stuk ananas wat je normaal eet, zit al helemaal een verwaarloosbare hoeveel Kinine.... Echt, drink gerust een ananas Sapje hoor, en geniet ervan
Oh daar had ik nog nooit van gehoord! Maar nu heb ik wel trek in ananassap haha! Gelukkig kan het dus geen kwaad!
Ananasharten zouden ook de bevalling kunnen opwekken. Dan moet je wel een hele boom naar binnen werken (geniet van je gezonde sapje Het schijnt ook een positief effect te hebben op lichaamsgeuren)