Beter laat dan nooit, ik wilde de bevalling steeds opschrijven maar het kwam er maar niet van. bij deze: Al het hele weekend had ik krampen in mn buik. Zondagochtend 17-1 zat ik dan ook om 5.20 op de bank, het was begonnen! maar eenmaal op de bank zakte de weeen weg. Eenmaal terug in bed (waar ik niet meer kon slapen) kwamen de contracties terug, erg onregelmatig. dit sukkelde zo de hele dag door dus heb ziekenhuiss gebeld. Mochten langskomen, onderzoek gehad maar de weeen waren weg en er was nog geen ontsluiting. Maandagochtend afspraak gynaecoloog, afspraak gemaakt om dinsdag ingeleid te worden. De hele dag wee krampen gehad, maar geen aandacht aan besteed, was immers toch niks en morgen word ik ingeleid. Op mn gemak alles klaargemaakt voor morgen en overmorgen. IVM keizersnee kunnen ze me niet normaal inleiden, maar moet er meer tijd zitten tussen de dosissen gel. het kon dus wel even gaan duren dus ik rekende op 2 dagen die zouden eindigen in een keizersnee. Een grote tas vol met kleren en drinken dus! Justin heeft de maandag gewoon bij het kdv gespeeld en savonds na het eten is hij bij opa en oma gaan slapen. Wij hebben samen nog genoten van mn buik, en rond 22.30 gaan slapen. Nog steeds af en toe krampen. Ook droomde ik van krampen, ik voelde ze in mn slaap. om 00.20 werd is wakker, ik voelde steeds die krampen! Ik keek op de klok en ging timen, meteen om de 5 minuten! (mn man wakker gemaakt en gezegd dat het begonnen was. "oh ja" zei hij en draaide zich weer om... had even niet in de gaten dat het echt waar was...) na braaf een uurtje gewacht te hebben kwamen ze nog steeds elke 5 minuten dus ziekenhuis gebeld en we mochten meteen komen, Half uurtje aan het CTG en toen onderzoek, om 1.30u; 3 cm. hmm, nou ja... 2 uur later zou ze weer komen kijken, ik ben in bad gegaan en heb wat rondgelopen. 3.30u, 4 cm. Nou ik baalde, dat gaat langzaam! De verloskundige heeft mn vliezen gebroken en elektrodes op H zn bol geplaatst zodat die ctg niet meer omhoefde en ze beter konden meten. na een half uurtje kwamen ze teriug, ik krijg toch een infuus want de weeen zijn niet snel genoeg op elkaar of iets. Fijn, infuus werd 2 keer mis geprikt met grote blauwe plekken tot gevolg. Maar goed, na een half uur vonden ze het nog niet snel genoeg dus weer opgevoerd... Rond half 7 (weet t niet meer precies) vond ik het wel weer welletjes, ik moest poepen, de weeen kreeg ik bijna niet meer weggepuft, ze deden zooo pijn! Of ik echt moest poepen of dat ik persdrang had. Nee moet gewoon poepen en plassen! Nou ging ze een ondersteek halen zodat ik kon plassen maar ik mocht niet poepen... ikke boos, dat moet er toch ook uit!? Ja dat komt er dalijk met de baby wel uit was haar antwoord. Slik...:x Maar of ik toch zon spuit mocht die de kantjes er af haalt... verloskundige erbij gehaald, onderzoek bleek dat ik al 9,5 cm had! Moest op mn zij gaan liggen zodat baby goed kon draaien ofzo?? Shit, dan is het bijna zover, janken!!! Ik was ZOOO bang om te persen, dat ik het verkeerd deed en dat ik zou scheuren... en ineens, binnen 2 minuten, voelde ik heel mn lijf dubbelvouwen, ik moest persen!! Dus weer op mn rug, onderzoek, ja hoor! 10 cm!! Persen maar! Huh!? Nee!! Weer janken maar toen kwam er een wee dus ging ik persen... Na een !?? kkeer persen zei ik da mn hoofd tindelde als ik perste, bleek dat ik het niet goed deed, met mn stomme kop hield ik mn mond en ogen niet open... En ineens stond er ineens een man naast mn bed. Hallo ik ben dokter X, je baby vind het niet meer zo leuk. Je zou nog zeker een half uur moeten persen en dat gaat je baby niet redden dus ik kom je helpen met een vacuumpomp. (OH NEE!!! NU GAAT IE NOG KNIPPEN OOK!!!) Dokter lief verdooft me tussen de wee-en door en propt het vacuum cupje naar binnen, trekt eraan en plop, cupje schiet er af. Had ie de slang niet aangesloten! De man lachen, ik minder natuurlijk, lig je daar met je benen wijd, je kind is niet in beste conditie en je heb weeen! Nee, niet leuk... Cupje er weer ingepropt en persen maar! En toen werd het pas echt heftig naar mijn idee, hayden lag wat scheef, dus dokter X moets hem alle kanten op sjorren om hem eruit te krijgen! Ik voelde iets kouds tegen mn been, achteraf was dat de knip, toen moest ik stoppen met persen. De navelstreng zat een aantal keer om zn nekje gedraait. Een kleine perswee later (om 8.04u) lag Hayden op mijn buik! !!! OH wat een geglibber! En wat ben ik trots op mezelf!! Mn man knipt de navelstreng door, (dokter X had het bijna zelf gedaan!!:x) en H word nagekeken. Dokter X moest even naar de bevalling next door (hij zat echt helemaal onder mijn bloed, maar trok een overjas aan en ging zo naar de andere dame toe) Dus daar lag ik dan.... Alleen, met mn benen in de beugels, en mn *** was nog niet gehecht... Apgarscore 9-10-10, 3920 gram en 53!! cm (maar dat kwam door de vacuumbult) En oh hij is zoo mooi en kijkt helder om zich heen... Ja en toen kwam de dokter weer en ging me hechten, bluh! Hebben ze het over mosterd na de maaltijd... NIET LEUK! Helaas kan ik later die dag ook niet plassen, dus krijg ik een catheter en blijf ik een nachtje. DOor het verkeerde persen waren mn ogen helemaal rood, paars en blauw. mn oogwit was zelfs rood. sexy, maar na 3 weken was ik weer de oude. Ook van de knip heb ik weinig last gehad... Maar als ik zo terug denk, denk ik nog steeds, GOH WAT BEN IK TROTS OP MEZELF!!!
Gefeliciteerd met de geboorte van Hayden! Erg leuke naam trouwens. En goh, ik wist niet dat je verkeerd kan persen... Weer wat geleerd!