Ik liep al met hoge bloed druk bij gyn. Ik had controle op 2o november voor me bloed druk en dat was erg hoog. Ik moest blijven en ze zouden me 21 november inleiden weeen opwekken. Om 02.00 kreeg ik spontaan weeen ze hebben me naar verloskamer gebracht. Toen hebben ze gekeken ik had 3 centimeter ontsluiting. Ze hebben me verliezen gebroken en maar afwachten. k had gelukkig niet zo veel pijn. Me man was rond 8.00 gekomen ik had veel pijn. Omdat ik steedts 3 centimeter ontsluiting had en veel pijn had kreeg ik ruggeprik. Dat ging moeilijk omdat ik ook vocht had op me rug. Eindelijk lukte het de pijn werd minder gelukkig. Omdat ik steedts 3 centimeter ontsluiting had kreeg ik weeen opwekkers zo dat deet pijn. Ik kreeg koorts later 39 dus de baby kreeg ook hoge koorts. Weer gekeken ik had volledig onstsluiting. Maar had geen persdrang. Omdat het gevaarlijk werd voor de baby moest ik snel magelijk bevallen. Eerst gingen ze proberen op mijn buik te drukken mee te helpen met drukken maar dat hielp niet. Toen kwam gyn hij vertelde dat ze nu met de vacuumpomp proberen te helpen. Ik kreeg persdrang paar keer persen en met behulp van vacuumpomp kwam onze dochter Tugce op de wereld 16.50. Tugce maakte goed maar moest wel naar kinderafdeling daar kreeg ze antibiotica. Ze waren bang voor virius. Ik moest moest 48 uur blijven in ziekenhuis voor controle. Ik kon Tugce op tv zien zien want ze hadden op de kinderafdeling camera zodat ik haar kon zien dat was erg fijn. Met mij ging het goed ik mocht zaterdag naar huis. Maar Tugce werd geel dus moest onder de lamp. Ds ik mocht ook blijven bij haar op de kinderafdeling. Dat was erg fijn en was goed geregeld. Maandag mochten we samen naar huis ze was niet zo geel meer. Zo dat was heerlijk samen naar huis. Lekker genoten was ons drietjes. Dat was mijn verhaal....
He Ayse, Bevalling is ook niet makkelijk geweest he...maar wanneer is dat nou eigenlijk wel? Wat gek he, dat je kleine meisje nu alweer twee weekjes bij jullie is! Kus olga