Hallo dames, Wij gaan volgende week de grote aankopen doen voor de babykamer. We willen alles in 1x halen bij babypark. Denk dat het totaal bedrag rond de 3500 euro komt dan hebben we ook werkelijk alles. Wat waren jullie kwijt en hoeveel korting kregen jullie en bij welke winkel was dat? Ben benieuwd. Groetjes
Wat had je voor kamertje in gedachten? Want er is zoveel uitverkoop op het moment en dat scheelt soms wel 600-700 E!! En ik vind 3500 euro echt veel geld voor de uitzet. Wij zijn nu net geen 1500 E kwijt en ik heb zelfs een Bugaboo aangeschaft (wel 35% korting via een vriendin die bij Bugaboo werkt) maar dan nog. Wij hebben een heel basic kamertje en maken het leuk met accessoires. Ook hydrofiele luiers, hoeslakentjes, dekentjes, het is allemaal in de uitverkoop!! Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken maar het is toch altijd leuk als je kan besparen?
Nog geen 2000 euro denk ik. Overal op de aanbiedingen gelet en eventuele cadeaus, ik zou zelf nooit alles bij 1 zaak kopen volgens mij ben je dan duurder uit.
jeejtje... 3500 euro Ik vraag me af wat je dan allemaal in huis haalt Ik denk dat wij rond de 1000 euro kwijt zijn in totaal... (kamertje en aanverwante artikelen bij baby dump, box bij baby park... accessoires bij Xenos etc)
Ik had een calculatie van 1800 euro gemaakt. Waren uiteindelijk rond de 1100 kwijt. Bedje, commode en matras van de Ikea. Autostoel was via internet (duimeland) in de uitverkoop (kleur van 2010), kinderwagen was ook 300 euro goedkoper omdat het een oude kleur was (baby en tiener). Familyfix zat ook 20 euro korting op. Daarnaast heb ik heel veel spul bij de Hema, Zeeman, Wibra en V&D gehaald. De box (die puntgaaf is) hebben we van marktplaats voor een prikkie gekocht en die verkoop ik straks minstens weer voor hetzelfde bedrag en de badstandaard komt ook van marktplaats. Die was volgens mij hooguit 2 of 3 keer gebruikt. Ik persoonlijk schrik wel van een bedrag van 3500 euro!!
bij babypark valt er nog wel te onderhandelen. Mijn vriendin had daar alles gekocht en toen was de kinderwagen al snel kapot en ze is totaal geen wandelaar. De service was echt waardeloos geweest. Ik zou gewoon eens bij paar winkels informeren. Ik heb de babykamer en kamer van mijn oudste nu goed onderhandeld bij een gewone winkel. En waren erg meewerkend.
Bij baby park was ik voor de bugaboo, maxi cosi met lodger draagzak en een badset was ik ongeveer 1336 kwijt. Ik heb wel korting gehad op de nieuwste maxi cosi. Bij de bugaboo kreeg ik een voetenzak en een campingbedje cadeau. Een box en een bedje moet ik nog gaan kopen. Tot nu toe wel wat kleine spullen gekocht. Dit loopt erg snel op. Groetjes Jane
Ik heb veel van de babydump, en daar krijg je geen korting. Omdat ze de laagste prijs hanteren. 1 artikel zag ik elders goedkoper, en babydump gaf me het verschil terug, en paste de prijs aan. (ook op internet!) En bij de kinderwagen kreeg je een maand later een gratis voetenzak. wij hadden daar 89 euro voor betaald. En ook dat bedrag kregen we terug zonder probleem. Verder dus geen korting gekregen tijdens de aankoop..
Iets van 10% is niet ongebruikelijk, al zul je daar wel onderhandelingsskills voor uit de kast moeten halen. Ik ben er niet goed in (lees: ik durf het niet), maar m'n vriend zegt altijd dat je 3x om korting moet vragen voor je het krijgt. Dus niet meteen denken: okee, dan niet, als ze na 1x nee zeggen. En je moet bereid zijn om weg te lopen als ze nee blijven zeggen. Zwangere vrouwen kunnen dat niet zo goed, als ze in hun hoofd al ja hebben gezegd tegen een bepaald kamertje. Laat dan iemand anders het woord doen t.a.v. de prijs. Vaak bieden ze geen korting, maar dat je voor 10 of 15% van de aankoopprijs spullen uit de winkel mag uitzoeken. Ook leuk, maar dan moet je nog wel iets nodig hebben, en bovendien zijn de spullen in die winkels vrij prijzig. Nou ja. Wij hebben de kamer (bedje, commode, kast) bij BabyHuys in Harderwijk gekocht, voor iets van 1000 euro. Volgens mij kregen we (dankzij m'n vriend) 15% van het aankoopbedrag in cadeaubonnen voor die winkel (standaard was 7,5 of 10 %, hij heeft de rest erbij onderhandeld). Viel nog niet mee om nuttige spullen uit te zoeken. Wij wilden daar geen matras kopen (die waren daar véél duurder dan bij prenatal) en dan wordt het soms lastig om andere benodigdheden uit te zoeken. Ik heb er een slaapzakje voor uitgezocht en een dure maar fijne luiertas.
Dames, Helaas ik heb nogal een dure smaak of nouja hoor wel vaker dit soort bedragen alles bij elkaar opgeteld dan. De kinderkamer die ik in me hoofd heb is in de landelijke stijl, wel zal ik straks alleen het ledikant hoeven te veranderen want in dezelfde stijl is een normaal bed te koop, eventueel ook een bureau later. De kamer kost 1300 euro. Verder hebben we gekozen voor de Joolz kinderwagen en de Bloom Stoel en een box met lade, Maxicosi . Dat zijn de duurste spullen in aanschaf. De overige spullen heb ik neutraal gekozen, zilver zodat ze bij de volgende ook nog te gebruiken zijn. Voor 3500 heb ik wel echt alles, matrasjes, boxkleed, luiertas, draagzak, dekens, lakentjes, hoeslakens, badje, termometer, flesjes, babyfoon, extra autospiegel, beschermers voor stopcontacten, extra zak voor in kinderwagen. Hierna hoef ik niks meer aan te schaffen. Ik ga gewoon proberen om 20% korting te krijgen, wie niet waagt wie niet wint en op zo'n bedrag kunnen ze best dit percentage korting geven. Als ik een bank zou kopen van deze prijs dan krijg ook een korting rond die koers. En al die cadeaus e.d. mogen ze houden. Die verrekenen ze maar in de korting. Ben benieuwd....
Ik weet niet hoever je al bent in je zwangerschap, maar het loont echt om de acties van bijvoorbeeld de Prenatal in de gaten te houden. Zo hebben wij onze Bugaboo met 25 procent korting gekocht. Let ook op dat je niet écht alles koopt, want als je inderdaad kortingsbonnen krijgt, dan kun je die daar niet meer uitgeven. Misschien moet je zelf even berekenen hoeveel korting je denkt te gaan bedingen en vervolgens iets van je lijstje reserveren dat je dan weer met die kortingsbonnen kunt kopen.
Je hebt groot gelijk, sowieso proberen. En ik denk dat je echt op 15% uit kunt komen (en misschien zijn jullie wel heel goed en haal je 20%). Als ik het zo lees, heb je ervaring met korting bedingen. Ik hoef je dus ook niet te zeggen dat je het niet met de verkoopster kunt afregelen, ze zal daar haar baas bij moeten halen. Maar dat doet ze dan maar! Succes, in elk geval. Als je ál die dingen in een keer koopt en bij elkaar optelt, vind ik 3500 ook niet zo'n raar bedrag. Wij hebben gewoon niet alles bij één winkel gekocht, dan heb je niet zo gauw door hoeveel je aan het uitgeven bent.
Wij hebben al onze spullen bij Babypark gekocht (locatie Kesteren). Toen (en volgens mij is dat nog zo?) hanteerden ze daar een staffelkorting. Afhankelijk van de hoogte van het totale aankoopbedrag kreeg je 5, 10 of 15% korting meen ik. Overigens vielen wij ook in die hoogste categorie (maar ja, dus ook een duur kamertje gekozen, Bugaboo, duur beddengoed, macxi-cosi, Stokke TrippTrapp, heel de mikmak bij elkaar). Meen dat wij iets van 2500 kwijt waren, maar het zou zo maar eens ook nog wat meer kunnen zijn geweest.
Bij Babypark hanteren ze idd staffelkorting en bij dat bedrag krijg je, als het goed is, 15% korting op het totaal bedrag. Kregen wij ook! Enne...voel je niet geroepen je te verdedigen voor je uitgave. De ene geeft veel uit en de ander niet, ieder haar/zijn ding!
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ben weer wat wijzer dat ze staffelkorting hanteren bij Babypark.
Voor het kamertje en de kinderwagen waren wij rond de 1200 euro kwijt ongeveer. Wij hebben alles gekocht bij Babydump. We kregen bij het kamertje een box gratis en bij de kinderwagen kregen we de maxicosi en een verzorgingstas gratis. Als we geen box/maxicosi/tas hadden gehoeven dan hadden we de waarde ervan als korting gekregen.. Ik persoonlijk vind Babydump een prima zaak, ze hebben (wat mij betreft) genoeg keus en is niet duur.
wij hebben afgelopen zaterdag een aantal spullen bij de babydump gekocht: - bugaboo, kregen we de voetenzak van 109 euro gratis bij én een luiertas van 40 euro. - maxicosi, daar zat 10% korting op - easybase (helaas past de familyfix niet in onze auto) deze was 10 euro goedkoper) - matras - box, box matras en boxkleed - badset - adapterset voor de maxicosi op de bugaboo We waren in totaal iets meer dan 1600 euro kwijt. De kleding voor onze kleine man heb ik overal in de uitverkoop gekocht (hema, H&M, prenatal) en alle losse spulletjes ga ik bij de hema halen. Ik denk dat wij totaal ook wel op 2000 euro komen. daarbij hebben wij het geluk dat mijn broer timmerman is en voor ons een hele mooie babykamer maakt, wij hebben de plaatjes ingeleverd en hij gaat het exact namaken, voor slechts alleen de materiaalkosten (ongeveer 300 euro, voor een babykamer die normaal 1500 euro kost!) Denk inderdaad dat het heel erg met je smaak en budget te maken heeft hoeveel je uitgeeft, en dat is toch niet erg? Persoonlijk hebben wij een goed gevoel bij de babydump, vriendelijk personeel, smeren je geen onnodige dingen aan, en ze hanteren de laagste prijs, met vaak nog extra korting!