Als er niemand bij aanwezig is: Niemand aanwezig bij de geboorte Soms is er niemand bij de geboorte aanwezig en kan de moeder geen aangifte doen. In zo'n situatie moet de persoon van de woning waar het kind is geboren aangifte doen, of het hoofd (of een gemachtigde) van de inrichting waar het kind is geboren. Is er niemand die aangifte mag of kan doen, dan doet de burgemeester of een door hem aangewezen ambtenaar van de geboortegemeente de aangifte.
In principe doet de vader van het kind het Kan dat niet dan iemand die bij de geboorte aanwezig was Was er niemand bij de geboorte en kan jezelf geen aangifte doen dan moet het hoofd van het ziekenhuis (of hoofd van het huis waar je bevallen bent) aangifte doen In het laatste geval doet de burgemeester het! Denk dat dat laatste nooit voorkomt, er is altijd wel iemand die aangifte kan doen
Gaan ze echt bij de aangifte vragen of iemand bij de geboorte aanwezig was? Ik zou even naar de gemeente bellen wat de regels precies zijn.
Yep. Hier vulde de gyn een formulier in waarop stond wie er aanwezig was. Persoon die aangifte doet, moet een toestemmings/machtigingsformulier mee krijgen van de moeder, incl de identiteitskaart van zichzelf en van mama.
wat een ******** die vent! ik denk ook de moeder zelf en anders degene die bij de bevalling aanwezig is idd.
De moeder kan de geboorte van klein dochter aangeven bij gemaakte, wel even zowel moeder als degene die de geboorte gaat aangeven een geldig paspoort of dergelijke mee nemen en een briefje met een handtekening van moeder dat ze toestemming geeft dat bv moeder klein dochter komt aangeven
Ik weet ook niet beter dan dat iemand die bij de bevalling aanwezig was het doet. Hier heeft mijn moeder (die dus ook bij de bevalling was) aangifte gedaan van Damiën
Idd moet iemand die bij de bevalling aanwezig is, aangifte doen. In dit geval kan de vader dus geen aangifte doen, aangezien hij niet aanwezig zal zijn, dus moet of haar moeder, zijzelf, de verloskundige, verpleegster of wie er dan ook bij is aangifte doen. Mijn geboorteaangifte bijv is gedaan door een verpleegster die met haar stomme. DOMME hoofd mij de verkeerde achternaam heeft gegeven, dit kon toen niet veranderd worden door mijn ouders, dus heb een tijd de verkeerde achternaam gehad Ik zou dus aanraden het je moeder te laten doen