Geboorteaangifte als vader niet bij de bevalling aanwezig is

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerbloem, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm dat heb ik nu nooit geweten dat diegene bij de bevalling geweest moet zijn.

2. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    Als er niemand bij aanwezig is:

Niemand aanwezig bij de geboorte
    Soms is er niemand bij de geboorte aanwezig en kan de moeder geen aangifte doen. In zo'n situatie moet de persoon van de woning waar het kind is geboren aangifte doen, of het hoofd (of een gemachtigde) van de inrichting waar het kind is geboren. Is er niemand die aangifte mag of kan doen, dan doet de burgemeester of een door hem aangewezen ambtenaar van de geboortegemeente de aangifte.

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    In principe doet de vader van het kind het

Kan dat niet dan iemand die bij de geboorte aanwezig was

Was er niemand bij de geboorte en kan jezelf geen aangifte doen dan moet het hoofd van het ziekenhuis (of hoofd van het huis waar je bevallen bent) aangifte doen

In het laatste geval doet de burgemeester het!

Denk dat dat laatste nooit voorkomt, er is altijd wel iemand die aangifte kan doen

4. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Gaan ze echt bij de aangifte vragen of iemand bij de geboorte aanwezig was?

Ik zou even naar de gemeente bellen wat de regels precies zijn.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Yep. Hier vulde de gyn een formulier in waarop stond wie er aanwezig was. Persoon die aangifte doet, moet een toestemmings/machtigingsformulier mee krijgen van de moeder, incl de identiteitskaart van zichzelf en van mama.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat een ******** die vent!

ik denk ook de moeder zelf en anders degene die bij de bevalling aanwezig is idd.

7. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    De moeder kan de geboorte van klein dochter aangeven bij gemaakte, wel even zowel moeder als degene die de geboorte gaat aangeven een geldig paspoort of dergelijke mee nemen en een briefje met een handtekening van moeder dat ze toestemming geeft dat bv moeder klein dochter komt aangeven

8. ik zat in hetzelfde schuitje en ben toen zelf naar het gemeentehuis gegaan!

9. Ik weet ook niet beter dan dat iemand die bij de bevalling aanwezig was het doet. Hier heeft mijn moeder (die dus ook bij de bevalling was) aangifte gedaan van Damiën :)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Idd moet iemand die bij de bevalling aanwezig is, aangifte doen. In dit geval kan de vader dus geen aangifte doen, aangezien hij niet aanwezig zal zijn, dus moet of haar moeder, zijzelf, de verloskundige, verpleegster of wie er dan ook bij is aangifte doen. Mijn geboorteaangifte bijv is gedaan door een verpleegster die met haar stomme. DOMME hoofd mij de verkeerde achternaam heeft gegeven, dit kon toen niet veranderd worden door mijn ouders, dus heb een tijd de verkeerde achternaam gehad :) Ik zou dus aanraden het je moeder te laten doen ;)

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Haar moeder als haar ex niet bij de bevalling is!

12. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik stond de dag na mijn bevalling zelf bij de gemeente op de stoep voor de geboorteaangifte :cool:

Deel Deze Pagina