Heeft strippen bij jou geholpen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door LoveXx, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heeft het strippen bij jou geholpen?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik ben een uurtje geleden gestript. Ben vandaag 40+4 weken.
    Vond het strippen overigens niet pijnlijk. Tsja, een prettig gevoel is anders, maar zeer deed het niet.
    Ben heel benieuwd of dit gaat helpen!
    Dus mijn vraag, als je bent gestript, heeft het bij jou geholpen?

2. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Bij mn tweede twee keer gestript door de verloskundige zonder resultaat (voelde er ook niks van)derde keer door gynaecoloog in ziekenhuis (zeer pijnlijk)twee uur later begonnen de weeen binnen zes uur na eerste wee ben ik bevallen.

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Bij de eerste 2 keer gestript, heeft behalve behoorlijk wat pijn tussen m'n benen niks gedaan. Ik ben 2,5 dag na het strippen wel spontaan bevallen, maar dit zou niet door het strippen komen vertelde de verloskundige.

4. Ik ben met 39+5 gestript, ik had toen al 2 cm ontsluiting maar het was nog niet op gang gekomen verder. Die dag veel krampen gehad, nog wel veel gelopen, bij de supermarkt geweest om boodschappen te halen voor de hele maand want ik wist ook wel hoe ver het was ;) Toen 's nachts begon het echte werk en kwam de VK en had ik al 7 cm :D

5. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Strippen is toch hetzelfde als toucheren??

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh ik was 4 keer (grondig) gestript.
    De tranen sprongen in m'n ogen. Pijn!!!

Deed trouwens niks. Voorspelde de gyn al

7. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Bij mijn eerste met 38+5 gestript, zou de volgende dag ingeleid worden, maar de gyn zek: misschien helpt het zo een handje en komt het spontaan... Nou niet dus.

Met mijn tweede ben ik met 39+4 gestript was op dinsdag, die dag erna, woensdag, wat van de slijmprop verloren, die dag daar weer na, de donderdag, de gehele slijmprop en 's avonds rond 17.40 braken mijn vliezen. Die dag erna, vrijdag ben ik bevallen om 23.08. Dus ik denk dat het de tweede keer wel op gang is gekomen Door het strippen.

Spannend voor je hoor, heel veel succes alvast en hoop dat het vlug op gang komt!

8. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Bij mijn dochtertje ben ik met 41+4 gestript (de dag erna stond inleiding al in de planning ivm het weekend) ik had toen ze stripte een kleine 1cm ontsluiting en de volgende ochtend had ik 3cm.

Dus het heeft wel een klein beetje geholpen, maar niet tot een bevalling gekomen helaas..

Bij deze zwangerschap willen ze vanaf 39/40 weken gaan strippen, ben benieuwd (hopelijk meld nr2 zich eerder, maar ik ben niet zo positief gestemd en ben bang nog wel wel 4.5week door te moeten...)

9. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Nee, strippen en toucheren zijn twee verschillende dingen.

Bij toucheren wordt er inwendig gevoeld of er al ontsluiting is. Bij strippen worden de vliezen losgewoeld van de barmoedermond, dat doet de gyn of vk met de vingers. Hiervoor is wel al wat ontsluitin nodig, anders kunnen ze natuurlijk de bmm niet in om bij de vliezen te komen.

Door het een beetje losmaken van de vliezen kunnen hormonen vrij komen die de bevalling verder in gang zetten.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee, dat is totaal verschillend. Bij toucheren voelt de vk alleen of er al verweking/ontsluiting is en hoeveel. Bij strippen wordt getracht het begin van de bevalling te bespoedigen (Noordwijk | Strippen).

11. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Nee dat is niet hetzelfde.
    Bij toucheren gaan ze naar binnen om te kijken hoeveel ontsluiting je hebt.
    Bij strippen kijken ze eerst of je al ontsluiting hebt, zo ja, dan
    maakt de vk met haar vingers de vliezen los van de baarmoederwand. Daardoor komt er een hormoon vrij wat de bevalling kan opwekken. :)

12. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    ahaaa ..bedankt dames.. nu weet ik het weer (alweer bijna 9 jaar geleden :p ) had een opfrisser nodig haha..

13. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Haha en ook gelijk 3 dames die het je vertellen :p
    Is het iig duidelijk.. haha

14. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik in de ochtend gestript, maar had 0 ontsluiting dus had geen zin. Echt heel veel pijn (zou her serieus niet nog eens doen denk ik... Ik vond het echt heel naar, maar dit komt waarschijnlijk omdat ik potdicht zat.

Toch begonnen de weeën 's avonds. Maar dit moet toeval zijn geweest hoor.

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Begin van de middag gestript eind van de middag weeen ;)
    Ja het heeft hier dus geholpen , was op 39.5 en ben 39.6 bevallen.

Was wel de tweede keer ,week er voor ook gestript dit kon alleen net nog niet. Veel bloedverlies en krampen maar deed veder niks. Een week later dus weer gestript , heel zachtjes. Ik had niet gebloed geen krampen dus ik dacht nou het zou wel niet. maar ineens rug pijn wat dus over ging in rug weeen. Achteraf stond de verlos te kijken want ze had heel zachtjes gestript en had niet het idee dat het wat zou doen.

16. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    1e kindje smorgens gestript en savonds bevallen (41 weken)
    2e kindje heeft het strippen niet geholpen (40 weken) bevallen met 40+4 dagen

allebei de keren door dezelfde verloskundige.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    bij de 1e ben ik een paar x om de dag gestrapt vanaf 41 weken. eerste keer zat ik potdicht en heeft ze geprobeerd het los te woelen. 2e keer was er iets ontsluiting. inleiding stond al gepland op exact 42 weken. dag ervoor heeft ze nog een keer gestript en begon na een paar uur het gerommel en s'avonds weeen. helaas schoot het niet op en moest ik naar het ZH. 18 uur later is ze geboren.

bij de 2e gestript met 40 weken. vond ze eigenlijk te vroeg en ze waarschuwde me al dat het waarschijnlijk niks zou doen. wel dus. smiddags gerommel wat sá vonds over ging in weeen. binnen 3 uur was de kleine er ook.

18. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Met 39,6 weken 0,0 tekenen dat er eens iets zou beginnen dus om 16uur gestript, had 3cm ontsluiting
    om 23.30 begonnen de eerste echte weeën en om 5uur was onze zoon er.... dus zeker weten geholpen!!!

19. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Bij de 1e rond 38.4? gestript door de vk. Had 2 cm maar geen resultaat. Met 39 weken nog eens, dag erna met 39+1 bevallen.

Nu bij de 2e met 38+6 en 39+4 proberen te strippen maar beide keren 1 cm ontsluiting en hard stukje aan baarmoedermond dus ging niet.
    Met 40+2 had 2 cm en verweekte baarmoedermond dus gestript, nog geen resultaat. Met 40,4 weer en met 40+5 bevallen.

20. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Waren er bij jullie redenen waarom jullie gestript werden?
    Ik heb dadelijk controle en hoop dat ze het bij mij oook willen doen.. alleen is me al verteld dat ze in onze praktijk dit vaak pas doen bij 41 weken..
    Ik ben er zo klaar mee heb al weken voorween nu al zeker 6 dagen elke dag constant harde buiken en gister mn slijmprop verloren.
    Dus ik hoop zo dat ze het willen doen☺ ( en dat het kan natuurlijk)

Deel Deze Pagina