Hallo, Ik ben benieuwd wat anderen het liefst aantrekken tijdens de bevalling. Tijdens mijn 2 bevallingen heb ik er bewust voor gekozen om naakt te bevallen er na de bevalling direct huid op huid contact was. Ik zie erg veel foto's voorbij komen van meiden met een pyjama aan en dat de baby op de pyjama wordt gelegd. Waar gaat jouw voorkeur naar uit en waarom?
Ik had een speciaal nachthemd gekocht voor de bevalling. Zodat ik er niet helemaal bloot bij lag, maar wel gemakkelijk alles omhoog kon zodra hij geboren was en op mijn blote buik/borst kon liggen.
Ik had alleen een hempje aan. toen de kleine geboren werd deden ze deze omhoog, zodat hij toch op mijn huid lag!
hier precies hetzelfde, ik wil niet heel de tijd helemaal bloot liggen maar zodra baby geboren was werd gewoon omhoog gedaan en kon ie lekker liggen hoor maar helemaal bloot vind ik weer net teveel van het goede (maar goed ik ben ingeleid en dat duurt uren dus wil je niet heel de tijd bloot liggen haha
zo'n big shirt. als je loopt ben je wel bedekt, maar hij kan ook helemaal omhoog voor dat eerste blote contact. Zucht ik heb er nu al weer zin in... <3 (nog 25 weken te gaan...)
Ik had gewoon mn shirt nog aan, geen tijd voor omkleden. Wel bh uit. Dochter meteen op m'n blote huid gelegd, shirt omhoog gedaan. Is niks voor mij om volledig naakt te bevallen, had het ijskoud.
Niks. Aangezien ik de weeen zoveel mogelijk wil opvangen in bad / onder de douche. Bij de eerste snel een nachthemd aangeschoten (en voor onderweg een joggingbroek en fleecetrui, want dat was in februari midden in de nacht) toen we toch nog naar het ziekenhuis moesten. Toen de baby geboren werd snel nachthemd omhoog zodat er wel huid op huid contact was. Voor deze wil ik een nachthemd kopen met knoopjes van voor. Ook handig naderhand voor de nachtvoedingen. Zit je niet met al die stof in je hals als je hem omhoog trekt.
Ik had bij de eerste een kort shirtje aangedaan en bij de tweede kon ik nog net mijn jurkje omhoog schuiven
Ik had de vorige keer een groot oud shirt van m'n vriend aan en voor deze keer een oud nachtshirt van mezelf. Als de beeb er is, trek ik dat zo snel mogelijk uit voor huid op huid contact. Voor na het douchen heb ik een pyjama met knoopjes i.v.m. borstvoeding.
Dacht een shirt aan te doen. Na een aantal dagen ziekenhuis en gel was het op een gegeven moment tijd voor verdere inleiding. Was net gedouched en had mn pon weer aan. Ben zo naar de verloskamer gwlopen en nooit meer over kleding nagedacht. Dat nachthemd was gauw genoeg omhoog toen mn uk er was. Heb er echt geen moment over nagedacht om iets anders aan te doen.
Ik had een pyjama aan tijdens bevalling (zo'n nachthemd) en toen m'n zoon op me werd gelegd, heb ik het hemd omhoog gedaan. Werkte prima!
Anders gestemd. Thuis begonnen, in bad om weeën op te vangen, bij 7-8 cm naar ziekenhuis voor poliklinisch, toen nachthemd en broek aan. Uiteindelijk bij bevalling dus in nachthemd wat helemaal omhoog zat zodat hij gewoon huid op huid werd gelegd. Enige jammere is dat ik weinig foto's heb waar geen tepels opstaan en dat vind ik eigenlijk toch net iets te privé..
Bij beide begon het s nachts. Ben bij allebri bevallen in mn pyama. Iets omhoog geschovrn en we hadden prima huid op huid contact.
Ik ben begonnen in een bigshirt maar op een gegeven moment helemaal bloot. Ik kon die kleding gewoon niet goed verdragen, op de één of andere manier.