geboortebord, doen jullie dat ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonne bloem, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Wij hebben een hele grote beschuit met muisjes gemaakt, met in het midden de naam van onze baby en daar tussen (ze heeft 2 namen) een kleine foetus baby.
    En op de voordeur komt een kleine bord beschuit met muisjes te hangen.

2. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Wat leuke ideeen allemaal.
    Ik heb er niet eens echt over nagedacht, ga ervan uit dat mijn familie dat doet haha, mijn zusje was al bezig een houten ooievaar te maken!! Ben benieuwd!

3. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Ik hoop dat niemand van de familie wat doet...
    slingers voor het huis: best
    een slinger hoera het is een... : ook goed
    balonnen: hmmm, nouja vooruit

maar een bord/ooievaar? nee dank je wel. niet zo'n zin in.

maar dat kuiken is wel een origineel idee moet ik zeggen :)

4. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Zag laatst bij iemand een groot leeg nest op een stok, met een grote pijl erbij "landingsplaats ooievaar" En toen dat kindje geboren was stond er een ooievaar met een pop in een doek erin. Vondt hem wel erg leuk!

5. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    hier doen we een 3d raam ooievaar die vind ik zo leuk haha :D het lijkt altijd zo echt met die barsten in het raam hihi en dan een bordje voor het raam met de naam er op

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Bij de eerste hadden we alleen een raamsticker, ik denk dat er bij de tweede niet veel meer komt.

7. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    In mijn oude buurt is de gewoonte dat de buurt, familie en vrienden zorgen voor een (vaak meer) geboortebord in de tuin. De ouders hoeven hier niets aan te doen. Ik was dus ook ontzettend teleurgesteld dat dit in mijn huidige buurt niet zo bleek. Alleen mijn familie had voor een simpele houten ooievaar gezorgd met een pop in een doek. Schoonfamilie deed helemaal niks. Het naambord was heel zielig een geprint velletje A4 in een insteekhoes en hing ergens tegen een struik. De boel was nog een beetje "opgeleukt" door slingers en kerstlichtjes, die overigens door "lieve" buurjongens een dag later uit de struiken gerukt waren.
    Nee, het was niet wat ik ervan verwacht had...

Bij nummer twee heb ik het heft in eigen hand genomen en heb ik in mijn verlof zelf een bord gemaakt. Het werd een babysmurf met rammelaar en daaronder ruimte om een naambordje op te hangen. Erg mooi, maar helaas werd het bord na het aflakken wat gelig. Maar ik ben er zonder meer trots op.

Eigenlijk wilde ik het bord eerst nog flink schuren en opnieuw aflakken voor nummer 3 geboren werd, maar dat was er niet meer van gekomen. Ik heb alleen de naam op een bordje gezet en babysmurf stond weer in onze tuin.
    Mijn moeder had nog wel zo'n "geweldig leuke" raamooievaar tegen ons raam geplakt. Die heeft niet lang gehangen, want ik vind die dingen echt verschrikkelijk! Ondankbaar he...

Mijn babysmurf heeft inmiddels ook bij een aantal vrienden van mijn broertje in de tuin gestaan, dus ik dat vind ik dan weer erg leuk.

@zonne bloem: ik vind dat ei echt een superleuk idee! Ik weet niet wat voor stijl je doet, maar ik vind Bruna echt geweldig daarvoor.

Andere ideetjes die ik ook erg leuk vind:
    - wegwijzer "ooievaar airport"
    - leeg nest op stok, waar later een houten ooievaar met baby in een doek op staat
    - houten zuil met alle namen erop waar die heeft gestaan en bovenop een baby met het naambordje van de pasgeborene
    - ooievaar van lichtslang gemaakt
    - driehoekig verkeersbord met de afbeelding van een kinderwagen erop en een bordje "situatie gewijzigd" eronder
    - makelaarsbord-stijl
    - bij een meerling een locomotief met daarachter wagonnetjes met de namen van de babietjes
    - waslijn met houten babykleding
    - houten ladder waar alle namen van de kindjes op staan die in de vriendengroep geboren zijn

Allemaal ideeen die ik tegenkwam, natuurlijk nadat ik mijn bord al gemaakt had...

Deel Deze Pagina