Hoe lang in wiegje 90 bij 42 cm?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Trotsemama1986, May 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Dames,

Hoe lang hebben jullie kindjes in een wiegje van 90cm*42cm gelegen?
    Ik heb zo'n wiegje en vind hem best wel behoorlijk groot, of ligt dat aan mij?

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Vergeleken met onze wieg, is hij inderdaad best groot. Wij hebben een wiegje met matrasmaat 70 x 35 cm, daar heeft ze in gelegen tot ze vijf maanden en een week was. En toen was het heeeeeeel erg nodig om het ledikantje in elkaar te zetten.

Qua lengte zou je kindje er dus vast langer in kunnen. Maar je moet ook rekening houden met de breedte. Onze krummel ligt graag met je handjes naast het hoof en in de wieg en de kinderwagenbak wordt dat op een gegeven moment wel een beetje lastig.

Maar.... met die maten moet je het wiegje toch zeker een half jaar kunnen gebruiken en misschien nog wel langer.

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Ik heb mijn wieg van 80x40 maar 6a8 weken gebruikt.... ze had er op zich wel langer in kunnen liggen. Maar de zijkanten waren van hout, en daar lagen haar handjes altijd tegen aan en werden dan ijskoud.... dus toen ging ze haar ledikantje in.

4. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Tja, dus zeker een half jaar zouden we hem wel kunnen gebruiken?
    Twijfel namelijk een beetje of we nu al een ledikantje moeten kopen (we kopen losse meubelen).
    Aangezien hij echt groot is.

En de wieg heeft net als een ledikantje spijlen aan de zijkant, is dus niet helemaal hout.

5. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In princiepe kunnen ze er tot een maandje of 6 in liggen, maar per kindje is het verschillend of ze er dan nog in passen. Waar je op moet letten is zodra je kindje zich probeerd op te trekken aan de spijltjes, op z'n knietjes probeert te gaan zitten of iets in die trant. Dan moeten ze uit het wiegje omdat het gevaar dan bestaat dat ze eruit kunnen kukelen. Ze moeten dan echt in een ledikantje op de laagste stand. Dus ik zou zeker een ledikantje erbij kopen.

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ons ukkie had qua lengte nog wel maanden in zijn wieg kunnen blijven liggen maar omdat een wieg over het algemeen een stuk smaller is dan een ledikant en hij met een maandje of 3 al behoorlijk beweeglijk was en zijn armen/handjes steeds tegen de zijkanten sloeg zijn wji met een maand of 3 het ledikant gaan gebruiken. Daar kon hij om zich heen slaan, zoveel hij wilde zonder zich 'pijn' te doen en constant tegen de kanten aan te slaan. ;)

7. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Een ledikantje komt er zowiezo hoor..
    Maar vroeg me het gewoon af omdat hij maar 30 cm scheelt qua lengte en 20 cm qua breedte van een ledikantje.

8. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

Sep 16, 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    Wij hadden voor Lizz ook een wiegje van 90x40. Ze heeft er in geslapen tot ze tien weken was. Het wel of niet passen is meestal het probleem niet maar Lizz was best beweeglijk in bed waardoor ze constant tegen de zijkant sloeg en zichzelf soms pijn deed.
    Vandaar de vroege overstap naar het ledikant

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ons wiegje was 70 bij 35. Daar is hij rond de 6a 7 weken uitgegaan. Vooral omdat hij graag met zijn armen wijd sliep, en dan is 35 cm toch echt te kort..
    Mijn zoontje had in zó'n 90 cm wiegje wel tot een half jaar kunnen slapen. Hij sliep rond de 5 maanden nog af en toe in de reiswieg. Kindje en reiswieg waren toen allebei 70 cm (zoontje slaapt met opgetrokken voeten, dus dat paste nog net)

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,841
    3,359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze dochter heeft tot haar 6 maanden in de hangwieg gelegen, daarna vond ik het te zwaar worden om haar zo hoog over het randje te tillen ;) , ze lag er verder nog prima in overigens, en deze dame is niet zo snel met rollen, optrekken etc ;) dus dat scheelt ook allemaal.

11. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ligt er toch aan hoe groot je kindje is en hoe snel het zit ed. aangezien de wiegjes nooit zo hoog zijn en als ze dan kunnen gaan zitten is eht niet veilig meer dus dan moet je over naar ledikant.

zelf heb ik een ander sort wiegje een soort hangding ehct helemaal geweldig vidn ik die hihi wet zo gauw de naam niet meer. maar is een klein hangmatje en daar sliep onze meid echt super in ze sliep haast meteen al door. echt een super ding en ze kunnen er gemiddled tot 9 mnd in. of tot ze kunnen zitten zelf want dan is het te gevaarlijk.

12. agnes74

agnes74 Actief lid

Nov 23, 2008
    125
    0
    0
    Let er wel op dat een ledikant een levertijd kan hebben....Onze zo'n 8 weken.

groet,
    agnes

13. Trotsemama1986

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Bij de ikea niet ;)

Share This Page