Bijna 37 weken zwanger en geen naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door yoshi, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Hoi

Ik ben nu 37 weken zwanger van een meisje, we dachten nu al 2 keer dat we eruit waren maar gister is voor de tweede keer de naam afgevallen.

Nu zitten we eraan te denken om gewoon een rijtje wel leuke namen te maken en dan pas na de geboorte te kiezen gezien dat nu niet lukt (dan moeten we wel.)

Heeft iemand hier ervaring mee? Was het minder moeilijk om dan een naam te geven? Of gaf dit juist veel stress?

Bij ons zoontje hadden we binnen een paar weken DE naam gevonden en ook nooit meer over getwijfeld dus we hadden dit niet verwacht...

Groetjes

2. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
  3. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mijn dochter hadden haar vader en ik 2 namen waar we niet uit konden komen.

We besloten te wachten om te zien wat voor plaatje eruit mij zou komen.

Als het een klein en fijn poppetje zou zijn zou het Hannelore worden. Dat beeld hadden wij bij een Hannelore.

Bij een groot, stoer en stevig kind hadden we een andere naam bedacht.

Er kwam een heel fijn, klein poppetje uit die met de laatste naam door het leven gaat ;) dat paste veel beter bij haar vond ik en haar vader gelukkig ook.

Ik ben nu zwanger van een zoon, maar bij dit kereltje staat de naam al maanden vast. Was de enige naam die wij beiden echt mooi vonden.

Maar ik vind het dus niet gek om te wachten wat er uitkomt en erbij past, wat het beste voelt.

4. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Wij hadden ook lang geen naam bij ons derde kindje. Toen een avondje er echt even voor gaan zitten samen. Een paar van ons lijstje weer even de revue laten passeren. Uiteindelijk gaf bij ons de doorslag dat ik 1 van onze favo namen aan een vriendin had verteld. De naam leek mij erg leuk, maar mijn man twijfelde. Mijn vriendin vond het een erg leuke naam, maar ik had dat niet teruggekoppeld aan mijn man, in de veronderstelling dat hij hem niet zou kiezen. Maar die avond vertelde ik hem dus dat mijn vriendin dat zo'n leuke naam vond. Dat heeft hem wel geholpen en uiteindelijk wilde hij ook voor die naam gaan. Daarna niet meer getwijfeld.
    Een (andere) vriendin was ook aan het twijfelen over namen en heeft uiteindelijk een paar namen met mij besproken en de voor- en tegens afgewogen. Ze vertelde me niet per se welke naam het zou worden, dat wilde ze natuurlijk samen met haar man beslissen. Maar dat gesprek hielp haar wel.
    Oftewel: je kan ook eens wat namen met een goede vriendin doornemen, zonder direct te zeggen welke het wordt.

5. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Wij waren ook ruim 36 weken voordat we een naam hadden.

Ik vond het voor mezelf wel stress geven omdat ik er juist van houd om dingen "klaar" te hebben. Babykamer klaar. Kleertjes klaar. Alle spulletjes in huis. Check en Check! ... Maar de NAAM! LASTIG brr.

Bij ons was het echt een verschil in smaak en ging ik op zoek naar een "overlappende" naam haha! Dus een naam die in mijn smaakgebied valt en die van mijn vriend. (ik houd van meer Nederlands en best modern; Dex, Mats, Ties etc. en mijn vriend meer van Engelstalig en ook voor mijn gevoel "geweest" zoals Kevin)

Ik weet niet waar jullie precies op vast lopen? Gaat het om namen die door anderen in de omgeving nu in gebruik zijn? Of namen die een bepaalde associatie hebben en hierdoor afvallen?

Bij ons hebben we uiteindelijk de SVB lijst op populariteit erbij gepakt van het geslacht en zijn SAMEN gewoon eens rustig gaan kijken. En INEENS wees mijn vriend een naam aan die ik niet had gedacht dat hij mooi zou vinden en dus niet had voorgesteld...

Deel Deze Pagina