Geboortebord of versiering buiten, wanneer neerzetten en hoe lang laten staan?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Micera, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bij mijn eerste zwangerschap woonden wij in een appartement, dus hebben we geen versiering buiten gezet. Nu wonen we in een huis met een voortuin en kunnen we helemaal los gaan. Het zelfgemaakte geboortebord staat dan ook al te wachten in de garage :D:D

Ik vraag me af wanneer jullie de versiering buiten gezet hebben? Was dit echt direct op de dag van de geboorte? Of hebben jullie bewust nog even een paar dagen gewacht om de rust te houden? En hoe lang hebben jullie de versiering laten staan?

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij hebben zelf niet versierd maar onze ouders hebben de boel versierd de dag na de geboorte (ben om half 10 s avonds bevallen) en we hebben het ca 4-6 weken laten staan.
    Voor de rust hadden we het niet later hoeven te doen (sowieso hebben ook de buren een geboortebord geplaatst), wij wonen namelijk in een dorp en de tam tam gaat erg snel hier :).

3. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mocht je onverhoopt in het ziekenhuis moeten blijven dan zou ik het bord pas plaatsen na aankomst thuis.
    Nieuw geboortebord in tuin + donker / geen leven in huis is inbraakgevoelig.

Voor de rest gewoon plaatsen.

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Dag na de geboorte hebben wij het geplaatst. :)Ik weet niet, vond het ook wel leuk, weet iedereen meteen dat hij/zij er is! :D En de meeste mensen hebben wel het inlevingsvermogen, op eentje na bij ons;), om niet zomaar binnen te stappen als ze zoiets zien. :p Ehm, het heeft er wel 1,5 maand of zo gestaan... Beetje gevoelskwestie denk ik hoe lang je het laat staan. :p

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij hebben alleen een geboortekrans aangeschaft en een slinger voor het raam.
    Het idee is om dat de dag na de geboorte op te hangen.
    Tja hoelang. Ik denk ook 4-6 weken.
    Even kijken hoe snel ik het zat wordt. ;)

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik denk dat wij het ook de dag erna buiten gaan zetten en inderdaad 1,5 maand laten staan. Hopelijk blijft hij ook zo lang mooi, ben erg benieuwd :) Wel leuk om zo met de voorbereidingen bezig te zijn!

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hadden zo'n ooievaar op het raam, vanaf zsm na de geboorte. Heeft een aantal weken gehangen, tot we bijgekomen waren van alles, denk ik. En het kraambezoek voorbij was. Heb 't niet bijgehouden :)

8. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Bij ons in de regio zetten vrienden/familie/buren vaak een ooievaar met een bord met naam/welkomst bericht oid.

Het is een beetje per vriendengroep verschillend, maar familie versiert meestal al dezelfde dag of dag erna, vrienden bij ons ook, of 1 of 2 dagen later, ook een beetje afhankelijk van wanneer er genoeg mensen kunnen helpen, en de buurt, tja waarschijnlijk zodra ze bericht hebben gekregen of de versiering zien, haha!

Vind het wel apart te lezen dat er hier dus mensen zijn die zelf de boel thuis versieren.. :D

Denk dat als t een paar weken staat ik het al gauw zat zal zijn en de boel op zou ruimen.. :)

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb vaker gelezen dat er regio's zijn waar het voor je gedaan wordt. Heel bijzonder, dat is hier zeker niet. Welke regio is dat eigenlijk? Ben wel benieuwd ;)

10. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Haha hier in het oosten van het land, onder de rivieren. Wij hadden dus 2 borden, 1van onze ouders en 1 van de buren. Sommige hebben hier wel 3 of 4 borden staan als ook nog de vrienden wat doen. Overigens is het niet overal hoor. Ligt er ook maar net aan hoe actief de buurt/vrienden/familie is. En er wordt rekening gehouden met je wensen hoor.

11. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ik zit boven de rivieren in het oosten van het land ;) nog wel Gelderland. In Nijmegen daarentegen kennen ze t dan weer niet volgens mij..

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hadden een slinger voor het raam 'hoera een zoon' en zo'n 3D ooievaar die naar binnen vliegt. Volgens mij heeft man dat zondags voor elkaar gemaakt, zoontje en ik kwamen maandag uit het ziekenhuis, en het heeft zo'n week of 6 gehangen denk ik.

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Hier is alles in de tuin gezet door familie toen we nog in het zkh waren (denk na een dag of 3, we waren uiteindelijk 1,5 week in het zkh). Na 6 weken hebben we alles weer opgeruimd.

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Brabant hier, dus borden zijn gezet door familie, vrienden en buurt. Vijf borden en ze stonden binnen 3 dagen. We laten ze denk ik zo'n 6 weken staan.

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben aan het eind van de ochtend bevallen en savonds rond 20.00 heeft mijn man met z'n vader de tuin versierd.
    Gewoon 2 stringen slingers en een soort van vlag met hoera een jongen en volgens mij ook nog ballonnen. Ook in huis hadden we een slinger opgehangen. Heeft iets van 3 weken gehangen.

16. nicole90

nicole90 Lid

22 dec 2014
    37
    0
    0
    Wij hadden een raamsticker, die heeft mijn man op de dag van de geboorte opgehangen en we hebben 'm 2 maanden laten hangen.

Deel Deze Pagina