Vraagje aan alle kraamverzorgsters. vorige week hadden we de intake vd kraamzorg, de dame die de intake deed vertelde dat ze net bij een chinees gezin kwam. Ze moest even ventileren omdat het nogal een pittige intake was. Onbegrip en andere normen en waarden. Als kraamverzorgster kom je natuurljjk ok veel plekken en heb je te maken met verschillende soorten mensen. Wat is het leukste, grappigste of bizarste wat jullie hebben meegemaakt.
Wat raar dat ze dat tegen jullie verteld. Wil niet vervelend doen, maar je hebt toch ook zoiets als beroepsgeheim, vind het niet zo netjes als ik eerlijk ben. Ventileren doe je dan maar tegen je collega's. Verder wel een leuk topic hoor Ben benieuwd naar de belevenissen.
Ze vertelde natuurlijk niets persoonlijks. Ze kwam onrustig binnen en vroeg uit belangstelling: drukke dag gehad en toen kwam het ter sprake. Was natuurlijk wel rete nieuwsgierig
Onze kraamverzorgster (onwijs leuk mens) vertelde ons ook wel eens verhalen over anderen cliënten. Natuurlijk niet alle ins en outs, maar ze zei geen naam of iets. Dan maakt het toch niks uit?
Mijn kraamverzorgster vertelde ook een verhaal dat ze had gewerkt bij iemand die was misbruikt door een familielid en daar een kind van had gekregen. Verder hield zij heel erg van het huishouden maar sommige gezinnen wilde dit absoluut niet hebben of ze moest zorgen voor een heel gezin van 10 kids
Vermoed dat deze verplaatst gaat worden... De kraamverzorgster noemde m'n dochter 'varkentje', vind dat niet echt netjes als je bij een moslimgezin thuis komt eerlijk gezegd, maar ik weet wel dat zij er niks ergs mee bedoelde. En dat ze een keer aan het afstoffen ergens was en ze ineens iemand hoorde roepen 'stop!' mocht ze blijkbaar ergens niet afstoffen omdat daar in de buurt een deel van de as van een opa stond.
mijn eerste kraamhulp was heel aardig, en lief maar heel professioneel .. mijn 2e kraamhulp.. pff vlotte jonge meid dacht ik, maar zat echt 3 uur op de bank te wachten totdat ze weg mocht.. ik heb haar hele levensverhaal gehoord inclusief haar eigen kraamtijd en dat ze totaal geen interesse had in haar eigen baby, bijna een hekel aan het kindje.. terwijl ik daar helemaal verliefd op de bank zit met mijn zoontje. en dan op het eind ook nog vragen of ik haar beoordeling goed wilde invullen omdat bijna geen van haar gezinnen hem opgestuurd hadden. en dat ook nog eens nadat ik bij de intake om een iets oudere ervarenere vrouw gevraagd had ivm de borstvoeding die bij de eerste niet wilde
ik denk ook dat de niet moslim gezinnen dit niet zouden waarderen hoor.. een babytje varkentje noemen? dat kan toch gewoon echt niet
Ja dat weet ik dus eigenlijk niet, hoe die daar tegenaan kijken, maar mijn man zei al dat zij het waarschijnlijk als iets schattigs zag ofzo. Van een vriendin had ik trouwens precies hetzelfde gehoord.
Ik had hier een kraamverzorgster die op dag 3, de bekende babyblues dag, allemaal verhalen zat te vertellen over dode kindjes. Ook niet echt wat je in je kraamweek wilt horen.. Helemaal niet als je al depressief bent..
Mijn kraamverzorgster vertelde dat zij en haar man toen hun kindje een paar weken oud was automatisch op de fiets stapten en weg gingen gelukkig riep haar schoonzus ze terug dat ze de baby ook nog hadden. Waren ze even vergeten haha. Ze noemden geen namen van de mensen. Vertelde dat ze bij een gezin was en de peuter moest van de fopspeen af en moest het van de mama naar de speeltuin brengen voor de ooievaar, en een van de buurvrouwen zorgde dan dat de speen werd weg gegooid.
Ik had een hele lieve oudere vrouw, geen rare verhalen gehoord. Ze deed heel veel in huis en verwende me met allemaal lekkere zelf gemaakte dingen waarvoor ze mijn man heel de dag door op pad stuurde
Mijn eerste kraamhulp was een twintiger die op de laatste dag haar vakantie album mee nam om te laten zien. Beetje raar vond ik dat wel en was ook blij dat ze weg was. Gelukkig wel beide keren goed geholpen met de borstvoeding anders had ik er wel iets van gezegd. Ik hoorde stiekem mijn tweede kraamverzorgster ook uit over leuke verhalen. Helaas ben ik ze vergeten haha. Kom maar op met de leuke verhalen!
Ik had een superlieve kraamverzorgster. Mocht er ooit een 2e komen, vragen we weer om haar. Bovendien was één van de katten helemaal gek op haar. Was niet bij haar weg te slaan! Ze vertelde ook dat ze een keer een voorkeursgezin had waarbij ze 80uur in 1 week moest draaien. Daar zat ze eigenlijk niet zo op te wachten, maar ze maakte er ook geen probleem van (wie wil nou wel een werkweek van 80 uur). Wel apart (vind ik), het kraamzorgbureau bij mijn zusje wilde geen kruikenzakken gebruiken. Ze moest een hydrofiel eromheen knopen. Dat zou veiliger zijn. Mijn kraamzorg zou dat alleen in geval van nood doen.
Mijn broer kwam op visite, maar die kan nogal apart doen en hij zag er op dat moment erg onverzorgd uit. Toen hij weg was, vroeg ze wat hij had, welk syndroom ofzo... Nu is mjn band met hem prima hoor, maar ik begreep direct wat ze bedoelde en heb krom gelegen van het lachen. Hij mankeert namelijk niets! Oohhh wat vond ze dat erg, ik mocht het tegen niemand zeggen tot ze weg was hahaha!
Onze 1e kraamverzorgster wilde haar brood uit haar tas halen, die op de grond stond. Blijkbaar had onze hond dat al gedaan, er zat alleen nog een leeg zakje in haar tas!
Hier een kraamverzorgster die mij haar hele levensverhaal vertelde. Op zich een schat van een mens maar ik vond F. wel heel geel zien en maakte mij daar best druk om maar volgens haar was ik te onzeker en dat bleef ze alle dagen volhouden. Ook had F. Vele diarree luiers per dag maar daar was volgens haar ook niets mis mee. Op dag 12 (had 2 dagen extra) was ze weg en heb ik meteen de HA gebeld die F. met spoed opnam en bleek ze gedeeltelijk uitgedroogd te zijn door geelzien en diarree. Had ik maar naar mijn moedergevoel geluisterd!
Wij hadden beide keren dezelfde kraamverzorgster. Een vrouw met veel ervaring, barst van de energie en heel erg lief en betrokken. Ze wist 8 jaar later nog precies wie we waren, ze vond het prachtig. Ze vond het alleen vervelend dat ze niet veel mocht doen. Ik kan er écht niet tegen als iemand mn huishouden gaat doen. Op de laatste dag heeft ze 6 pannen lasagne gemaakt, smeekte ze bijna om, of ze alsjeblieft iets mocht doen en dat was het enige wat ze lekker kon maken. Baal nogsteeds dat ik het recept niet heb, het was heerlijk en we hebben er heel lang van gegeten. Ik zou haar de volgende keer zo weer vragen. Schat was het.