Hallo, Ik heeel impulsief een supergave wieg gekocht.. Maar ik wil er wel een nieuw matrasje in hebben.. Vind ik persoonlijk wat frisser.. deze ruikt nogal "muf".. Waar kan ik het beste naar toe? En waar moet ik aan denken? Tips? En weten jullie wat dit ongeveer gaat kosten? Is een redelijk groot matras.. Mijn zoontje van 14 maand past nog net in de wieg, dus zal ruim 75cm lang zijn. Breedte durf ik zo niet gokken. Groetjes Mariebel
Hoi, ik ben naar een stofferingszaak geweest, daar had ik voor 10 euro een matrasje zonder hoes, die heb ik zelf gemaakt, maar kun je volgens mij ook door zo'n zaak laten maken. de prijzen verschillen wel enorm, want voor het zelfde matrasje (zonder hoes) was ik 35 euro kwijt bij een andere winkel. ik zou dan dus even rondvragen bij winkels bij jou in de buurt. Mijn wieg was ook wel aan de grote kant, ik schat mijn zoon nu 65 cm en hij is er nu te groot voor( heeft nog wel wat ruimte over), dus wel kleiner als jou wieg.
Standaard maten zzijn bij een langwerpige wieg: 38x90 en bij een ovale wieg: 34x75 Als je een andere maat nodig hebt dan kun je die altijd bij een babyzaak op maat laten maken. Dit word meestal gedaan door de fabrikant: Topsleep. Ze maken deze van een goede polether vulling en je matrasje is dan +/- 5 á 6 cm dik. Hier kan het kindje zeker een aantal maandjes in blijven slapen. Als je een ovaal wiegje hebt moet je van te voren even een malletje maken van de grote en die maken ze dan naar.
Hoi ik heb voor een wiegje een matrasje besteld bij http://www.babyxpress.nl/ . Niet duur en je kan er ook eentje op maat laten maken, super snel geleverd. succes ermee