Dilemma eerste echo

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, Oct 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi ik ga volgende week ofde week erna de gyno bellen voor een eerste echo, :D die is heel speciaal. Maar nu komt het ik wil heel graag mijn moeder erbij betrekken want ze had al aangegeven er graag bij betrokken te willen worden bij dit soort dingen. Ze weet natuurlijk nog van niets vind ik het te vroeg voor. Dus ja is het een goed idee om haar er bij te betrekken ja of te nee? wat zouden jullie doen? vind het erg moeilijk zzij heeft het ook moeilijk gehad dus ja kan niet wachten op haar glimlach op haar gezicht. Ik wil 6 of 7 weken zijn in de hoop het hartje te kunnen zien. Ik hoor graag van jullie! of kun je pas een hartactie zien bij 8of 9 weken? bedankt he jennie72 ;)

2. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Hoi,
    bij ons was met 7 weken al het hartje te zien, maar of dat altijd zo is durf ik je niet te zeggen. Verder zie je eigenlijk weinig meer dan een vlek. Er is nog nauwelijk een kind in te herkennen.
    Zelf zou ik er niet voor kiezen om dan al mijn moeder mee te nemen. Wij hebben aan beide kanten gewoon de foto van de echo gegeven toen we vertelden dat we zwanger waren. 7 weken is nog zo pril.
    Hierna krijg je nog best vaak de kans om je moeder er bij te betrekken. Wij hebben in elk geval nog een echo bij 14 weken gehad en bij 20 weken de screeningsecho. Verder luisteren ze elke keer bij de controle bij de verloskundige naar het hartje. Dat is voor je moeder misschien ook wel leuk om mee te maken.
    Ach, je moet gewoon doen waar jij (en natuurlijk ook je partner) je prettig bij voelt.
    Groetjes

3. Niet meer actief

Hoi Vera bedankt he we hebben het doorbesproken mijn partner en ik en we houden toch de eerste echo voor ons zelf bij 6 weken, en de tweede bij de VK daar gaan de ouders mee. Ik hoop alleen dat niemand het dan door krijgt want mijn moeder is echt niet gek. Zal moeilijk worden anders zeggen we maar de we gewoon geen tijd hebben om langs te komen.
    Maar vrees het ergste. :oops: moeders zien alles weet je. ;)
    jennie72

4. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Wij hadden het zelf al de dag na de test verteld.
    Aangezien moeders dat soort dingen toch wel zien, en ik er dan met mijn moeder over kan praten.

De echo's (heb er nu 2 gehad) heb ik met mijn man gedaan, zelfde als naar de vk.

Voor de 20wk kan mijn man niet mee en nu heb ik dus alle 2 mijn ouders gevraagd :)

Maar zoals Vera zegt, je kan er n keer meenemen naar de vk of voor een (pret)echo.
    Maar pas doen als je het zelf wilt. Het is toch iets van je vriend en jou, echt iets van jullie samen.
    en door alles goed te vertellen en echo's te geven zijn ze er toch ook bij betrokken.

En het haar vertellen met een echo in je hand is toch ook erg leuk :)

Wij hadden zelf de pil strip ingepakt om ze te vertellen dat we gestopt waren met de pil.
    Als je je moeder het goede nieuws al wilt meedelen voor de echo kan je ook bijv. de test (of foto hiervan ) inpakken, zal je moedr net zo leuk vinden hoor.

Maar blijf bij wat je zelf wilt.

veel plezier en succes.

Liefs Jodi

5. manon

manon Bekend lid

Dec 27, 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Gefeliciteed Jennie :p

Je moet je gevoel achter na gaan ;)

Ik zelf kon echt mijn mond niet houden voor mijn moeder ;)

En ik vond het zelf fijn dat ik het met haar kon delen.

Oke ik had wel zo iets van ohhh als het nou verkeerd gaat, maar dat weet eigenlijk iedereen wel.
    Dus ik had wel gezegt het is nog heel pril er kan van alles gebeuren.

Ja en je eerste echo, eigenlijk zie je nog niks ;)

Je moet doen wat voor jou het fijnst aan voeld ;)

Liefs Manon.

6. Ikjethimister

Jul 15, 2006
    72
    0
    0
    Ook wij hebben het de saonds na de test verteld ook omdat, een collega zwanger wilde woren en niet ongi werd, wij wisten elkaars cyclus en ook onze wensen, ik wistd at als ik op het werk kwam en ze zou vragen en al ongesteld, dan kon ik niet liegen, ik wilde perse dat mijn ouders het eerder wisten dan haar en dus savonds maar op bezoek.
    wij hebben gewoon gezegd dat ik die dag pas de test had gedaan en het dus nog echt heel pril was,
    nu ben ik al ruim 34 weken en het gaat prima

7. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    je krijgt later nog een echo, en ik zou dan je moeder mee nemen.
    deze echo lijkt me eerder heel speciaal voor jullie zelf. daarbij komt dat je bij een latere echo ook meer ziet. dan zie je echt een kindje.
    met 7 weken zul je waarschijnlijk ook een inwendige echo krijgen.

8. Niet meer actief

Bedankt dames is zo spannend kan haast niet wachten, geduld is een schone zaak. ;) komt wel goed. Wij hebben gekozen om de eerste echo voor ons te houden en pas bij de tweede echo moeders bijde mee te nemen. Is veel beter in de hoopd at we het geheim kunnen houden zal niet meevallen. jennie72

9. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    dat is een goede beslissing van jullie om het voor jezelf te houden ...ik kan me nog herinneren uit vorige berichten van jou ...dat je ook niet echt bepaald steun hebt gehad van je moeder ,..maar goed misschien is alles nu anders

10. Niet meer actief

Hoi Asjuh dat klopt! ik vind het ook een goeie beslissing van ons alleen nu maar hopen dat niemand het voor die tijd gaat opmerken zou ik echt jammer vinden als er zo,n opmerking komt je bent zwanger weet je wel.
    jennie72

Share This Page