Vloeiingen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Esma, 22 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esma

Esma Bekend lid

Wie heeft er ook ervaring met bloedingen tijdens de zwangerschap?

Ik heb nu al bijna 3 weken last van kleine bloedinkjes. In de afgelopen periode heb ik 2 keer 2 dagen geen bloedverlies gehad. Ik heb 10 dagen geleden een echo en er was een duidelijke hartslag.

Van mijn tante en moeder krijg ik telkens te horen van: ja meerder vrouwen hebben dat, niks om je zorgen om te maken.
    In het ziekenhuis zeiden ze: ja het kan een miskraam worden, je moet maar afwachten.... :cry:

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi meid, ik heb wel ervaring met bloeden tijdens de zwangerschap maar pas veel later tijdens de zwangerschap...
    Het klopt inderdaad dat sommige vrouwen innestellingsbloedingen hebben, dus dat zou het kunnen zijn.
    Kunnen ze geen extra echo maken om te kijken of alles goed is? Anders maak je je ook zo'n zorgen!
    Liefs

3. Esma

Esma Bekend lid

Er is een echo gemaakt toen ik 7 weken zwanger was, toen had ik al 1 week last van bloedingen. Ik moest maar afwachten. Ik vraag me dan af.... hoe lang moet ik wachten? Ik durf nu ook niet naar de huisarts, want er is mij gezegd: je kan niks doen, alleen afwachten.

4. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi Esma,

Ik heb bij deze en bij mijn vorige zwangerschap bloedingen gehad. Bij deze zelfs zo erg aan het begin, rond mijn eigenlijke menstruatietijd dat ik dacht dat ik ongi ging worden. Echter zei mijn gevoel iets anders en het was idd een positieve test :D .
    Placenta ligt weer vooraan net zoals bij de eerste en mijn moeder had ook altijd last van bloedverlies. Het hoeft dus helemaal niks te betekenen hoor!
    Het hartje heb je al zien kloppen, dus probeer maar alvast te genieten van je wondertje! ;)

Succes!

5. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi,

ik heb 2 weken, vanaf nod tot afgelopen vrijdag, bruinverlies gehad, niet echt rood bloed dus, maar maakte mij hier wel erg zorgen over, ik de gyn gebeld en die assistente reageerde ook heel raar, maar nu is t gestopt en heb ik morgen een echo! je hoort t niet zo vaak volgens mij dus ik zat ook in de stress, maar volgens mij komt t vaker voor in de eerste 3 maanden, en wordt t echt niet altijd een miskraam, wel fijn dat je t hartje al gehoord hebt!

liefs radna

6. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Hier ook iemand met ervaring.
    Mijn eerste zwangerschap een bloeding met ongeveer 6 weken gehad, begon met bruinbloedverlies werd alsmaar helderder en toen ging het helaas mis.

Deze zwangerschap een bloeding met de 6 weken gehad ging na 4 dagen over, wel meteen naar het ziekenhuis geweest daar konden ze zien waar de bloeding vandaan kwam, moest me 2 weken gedeist houden of te wel ik moest me ziek melden veel slapen, rusten (dit gedaan met enige tegenzin, maar ja de baby enikzelf waren belangrijker dan het werk).
    Met de 14 weken weer een bloeding, na verloskundige die stuurde me door naar het ziekenhuis, daar zagen we een vrolijk spartelend kind, weer een week rust dit gedaan en tot nu toe gelukkig geen bloedingen gehad, want ja je schrikt je steeds wilt, nee he het zou toch niet.

Wat men telkesn vroeg was of ik rookte, gelukkig niet, maar dat had een oorzaak kunnen zijn en dat we voorlopig niet aan seks (de daad) mochten doen, want dat was er niet goed voor. En ach we konden wel een tijdje zonder, er zijn zoveel mogelijkheden om toch intiem met elkaar te zijn. En nog een advies RUST RUST RUST, desnoods meldtj je je ziek, ik merkte hoe meer rust ik hield des te eerder de bloedingen stopte!

Meid heel veel sterkte en hopelijk heb je over 34 weken een wolk van een baby.

Mocht je nog vragen hebben kun je altijd een pbtje sturen.

liefs fredje
    ps wat een verhaal he! Ben altijd lang van stof

7. Esma

Esma Bekend lid

Dank jullie wel voor jullie reacties.
    Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest. Ze hebben weer een echo gemaakt en het hartje klopt, gelukkig. Ze kunnen geen oorzaak vinden voor het bloeden, hoogstens dat de baarmoedermond nu erg gevoelig is.
    Er is wel bloed geprikt, routine zei ze.
    Ik moet over 5 weken terug komen.

Overigens zei de huisarts in het begin ook dat ik thuis moest gaan zitten, dat heb ik 4 dagen gedaan, maar het bloeden bleef het zelfde en ben weer gaan werken (mijn werk stapelt zich nl op, heb een eenmanspositie) en thuis ga ik me alleen stress-en.

Ik hoop voor iedereen die nu zwanger is dat het allemaal goed komt en mogen we allemaal gezonde baby's op aarde zetten :)

8. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    Beste Esma,

Fijn om te horen dat alles goed is. Ik ben zelf nu 10,5 week zwanger en vloei al bijna 5/6 weken. Bij mij konden ze zien dat ik zwanger was van een tweeling waarvan er 1 is afgestoten, mijn baarmoeder staat hierdoor iets open.
    Ik duim voor je dat alles goed gaat.

9. Esma

Esma Bekend lid

Ik hoop voor jou dat het ook goed komt. Wel jammer dat de ander afgestoten is :( .

10. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    fijn joh dat alles goed was in het ziekenhuis, en dat je een mooi kloppend hartje hebt. Ik moest veel liggen, en toen werd het bloeden minder, en stress is niet goed! Dus ik hoop dat je het niet op je werk hebt. Meid succes liefs fredje

11. Esma

Esma Bekend lid

Als ik een paar uur lig, dan krijg ik al weer pijn in mijn rug. Ik ben te bewegelijk om stil te liggen. En daarbij is gezegd dat een miskraam daarmee niet te voorkomen is..... dus :(
    Ik weet dat stress niet goed is, ik doe het al rustig aan op mijn werk. Maar iedereen vraagt wat er met mij aan de hand is. Ik heb gezegd dat ik bloedarmoede heb (heb ik ook).

Anyway thanks voor je lieve woorden!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb in het begin ook bloedingen gehad, en veel bruinverlies. in week 8 geloof ik had ik ook veel krampen. toen dacht ik ook dat het mis zat.
    de vk zei ook dat het alle kanten op kon, maar ze was wel eerlijk. het is afwachten, en al zou ze je naar de beste gynacoloog sturen, als het mis gaat dan is daar niets aan te doen. zo werd mij verteld.
    maar de termijn echo was goed, en ik was gerust. tot een week later, weer een bloeding. echo gehad, en die was goed.
    zo ging het maar door. uiteindelijk zagen ze dat de placenta laag zat, wat een verklaring kon zijn.
    een week na de 20 weken echo een fikse bloeding gehad, en ik moest rustig aan doen.
    uiteindelijk is nog eens naar de placenta gekeken, die lag niet meer voor de uitgang. toen werd ik naar de gynacoloog gestuurd, en die constateerde een gevoelige baarmoedermond. nu mag ik geen gemeenschap meer hebben.
    ik heb nog steeds 1 tot 2 keer een bloeding, maar dat komt omdat de baarmoedermond zo gevoelig is. er is weinig aan te doen, maar ik weet inmiddels wel dat ik niet de enigste ben die vloeit. er zijn er veel meer. alleen mensen praten er niet over.
    het is best schrikken, maar het kan ook goed gaan. ik ben al bijna 31 weken.
    veel sterkte, en succes met je zwangerschap

13. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Bel anders gewoon en verloskundige in de buurt.

Gr Tascha

14. Esma

Esma Bekend lid

Ja, het klopt, vrouwen praten er niet graag over. Ik ben me ook naar geschrokken. Er gaat zoveel door je heen. Eerst superblij dat je zwanger bent en dan geconfronteerd worden met de mogelijkheid dat het mis kan gaan.
    Dank je wel dat je je verhaal met ons gedeeld hebt.
    Veel sterkte met je zwangerschap, je bent er bijna :)

15. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja het is ongelofelijk, hoe snel de tijd gegaan is en ik nu met de laatste loodjes bezig ben.
    maar onzekerheid hou je toch wel. dat zei mijn verloskundige ook. je blijft altijd bang dat er iets mis gaat.
    je zult toch moeten afwachten, en proberen wat rust te nemen. stress is niet goed. en zoals mijn gynacoloog zei, je kan met een gevoelige baarmoedermond al een bloeding krijgen als je je benen over mekaar slaat.

16. Esma

Esma Bekend lid

Ik heb juist dat de tijd nu langzaam gaat (komt door de onzekerheid), voor ik wist dat ik zwanger was, klaagde ik constant over het snel gaan van de tijd en nu klaag ik over dat het zo langzaam gaat. Ik kan niet wachten tot het mei is :).

Is het jouw eerste of?

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik had dat ook hoor, constant dat ik vond dat de tijd langzaam ging. en met die bloedingen was het een heel onzeker tijd, vooral in het begin.
    maar nu ik terug kijk, lijkt het heel snel te zijn gegaan. maar dat is vaker zo.
    het is mijn derde kindje, maar de klachten die ik nu heb , heb ik nooit gehad bij de andere 2.

18. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ik had het ook, de eerste 12 weken leken voorbij te kruipen, en nu nu vliegt het voorbij, over 8 weken begint mijn verlof al! Zeker als je bloedingen hebt, is het onzeker allemaal.

19. Esma

Esma Bekend lid

Het bloeden is gestopt, ik hoop dat het zo blijft!

Wat leuk, een 3de kindje :). Ik zei vroeger altijd, als ik aan kinderen begin dan neem ik er 4....hahahaha.... maar nu denk ik er heel anders over (en ben nu al zo oud (33 jaar))

IK wens je heel veel sterkte bij de laatste loodjes en je bevalling!

20. Esma

Esma Bekend lid

Vanaf wanneer kun je verlof nemen? Ik heb onze CAO erop nageslagen, maar daar staat niks over in. Wel verlof, maar niet wanneer en hoe lang.

Deel Deze Pagina