Hallo meiden, Even een vraag aan jullie, ik heb ongeveer 4 maanden geleden een vroege Mk gehad met 5 weken nu ben ik heerlijk opnieuw zwanger maar moet ik nu al VK gaan bellen of mijn dokter? Aan de ene kant wil ik wachten om te kijken of het bij deze zwangerschap wel goed gaat en aan de andere kant wil ik kijken wanneer de éérste echo zou kunnen krijgen, wie weet krijg ik dan wat meer rust. Wat is eigenlijk gebruikelijk, wanneer bel je met een vk of arts
Ik heb het zelfde gehad en toen ik weer zwanger raakte heb ik de VK gebelt. Ik mocht met 5.5 weken al voor de eerste echo komen. We zagen toen al een kloppend hartje! Het stelde me erg gerust en kreeg daardoor mn vertrouwen terug in het zwanger zijn. Ik zou als ik jou was, dus de vk bellen, je verhaal vertellen, als dit nog niet bekend is, en een afspraak maken. Suc6 en gefeliciteerd meis!
Ik zal als ik jou was gewoon een Vk bellen....je huisarts kan altijd nog ingelicht worden....maar een VK kan je altijd goed helpen en zeker als je je ongerust voelt. Geniet lekker van je zwangerschap meid....en ik hoop dat alles goed mag gaan deze keer. Groetjes
Ook ik heb een vroege miskraam gehad bij 6.5 weken. Inmiddels ben ik weer zwanger en ik kreeg gelijk bij 7 weken en bij 9 weken weer een echo. Stelt je absoluut gerust hoor, gewoon doen....
Hallo, Ik heb net mijn eerste afspraak gemaakt bij de VK... Normaal gesproken houden hun ongeveer 10-12 weken aan voor de eerste echo, nadat ik mijn verhaal had gedaan kan ik op 17 April komen dan ben ik net iets over de 8 weken Oh oh oh wat ben ik blij als het zover is! Het word dan idd wel naar grote waarschijnlijkheid een inwendige echo maar dat maakt me niets uit als ik maar en hartje zie of zo dan ben ik al heeeeel erg blij!
Ah, wat fijn voor je joh! Dat geeft dan alweer een hele hoop geruststelling. En inderdaad, ik heb in deze zwangerschap tot drie keer toe een inwendige echo gehad, met 7, 9 en 11 weken. De laatste was de nekplooimeting. Eerst deed ze het uitwendig, er was op zich voldoende te zien maar aangezien onze beeb zo onrustig was en er niet helemaal goed voor lag heeft ze hem toch inwendig gedaan. Maar ik heb daar gelukkig nooit geen problemen mee gehad. Tuurlijk, je ligt er een beetje raar bij maar als je je beebje dan op het scherm ziet: *smelt*.....
Fijn voor je zeg! NN zo'n inwendige echo valt echt reuze mee...je ziet je beebje, dus alles eromheen maakt je niets meer uit! Succes