slaapkleding baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda1979, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nu flink bezig om mijn uitzetlijst compleet te krijgen. Wij krijgen een septemberkindje als alles goed gaat.
    Ik heb al dekentjes en lakentjes gekocht. Daarnaast heb ik twee katoenen mouwloze slaapzakjes gekocht maat 70.
    Maar als het wat kouder wordt, en ik 2 dekentjes ga gebruiken, wat doe je een baby'tje dan aan? Moet je dan naast twee dekentjes ook een dunne gewatteerde slaapzak met mouwtjes aantrekken of is dat te warm? Ik wil namelijk wel graag dekentjes gebruiken, dat vind ik leuker en makkelijker (dus niet zo'n heel dekbedachtige slaapzak van 100 euro, als je begrijpt wat ik bedoel).

Geen flauw idee, ik hoop dat jullie het weten!

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij gebruikte de eerste 2 maanden om te slapen de gewone kleertjes die ze ook overdag aan had (dus gewoon de zachte kleertjes) en daar over heen een lakentje en dekentje. Toen het wat koeler werdt deden we bijvoorbeeld een romper met lange mouwen en daarover heen een dunne slaapzak en dan weer het lakentje-dekentje.

Als het nog kouder wordt kan je de gewone kleertje en daarover heen een dun slaapzakje met lakentje-dekentje.

Op die manier zeg maar ;)

Vanaf een maand of 3 zijn wij pyametjes gaan gebruiken en vervolgens zomer/winter slaapzakje. Slaapzakken met mouwen hebben we eigenlijk nooit gebruikt omdat ze dan amper kon bewegen, de mouwen kan je er bij de winter slaap zakken zo af ritsen.

Dubbele deken doen wij hier eigenlijk nooit, het is nooit zo koud in huis dat dat nodig is. En met een pyama, slaapzak en laken + deken heeft ze het warm genoeg :).

De beste tip die ik je eigenlijk kan geven is om savonds in het nekje van je kleintje te voelen dan voel je makkelijk of hij/zij het warm of koud heeft.

Niet te druk om maken want dat komt echt wel goed ;)

3. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Hoi, een pasgeboren babietje leg je meestal met zachte kleertjes aan en zonder slaapzakje in het bedje. Als ze iets ouder zijn en gaan woelen in bedje dan is een dun slaapzakje makkelijk. Ik heb ook altijd daarbij één lakentje en dekentje gebruikt. Pas in de winter op een koude slaapkamer en als ze maanden oud zijn en echt alle kanten in bed doordraaien dan is een dikke slaapzak handig. Ik ben altijd wel nog een dun dekenje in bed gehad omdat ik het niet gezellig vond staan.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben afgelopen winter ook nooit 2 dekens gebruikt, af en toe wel haar eigen dekentje dubbel neergelegd, maar dat gaat dus prima. En toen het heel koud was, een slaapzakje met mouwtjes. Maar zelf zou ik die dingen lekker pas aanschaffen als het zover is. Pyamaatjes heeft Fae aangehad vanaf maat 62.

5. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Wij hebben het als volgt gedaan:
    - Vanaf dat ze een beetje omhoog kon kruipen in bedje (7/8 wk) een slaapzakje zonder mouwen. Al vanaf maat 50/56 gebruikt (dit maatje slaapzak is er bij de HEMe geweest).
    - Vanaf maat 62 in pyama
    - Nu nog steeds dekentje, lakentje en dunne slaapzak. Ze kan niet goed omdraaien door de deken, slaapt met d'r armpjes boven de dekens, maar door het dekentje heeft ze het wel lekker warm.

- M'n neefje kreeg een slaapzak met mouwen, geen deken, gevolg, hij wil niet meer onder een deken slapen, ook niet nu in zijn "grote"bed.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik gebruik voor julian een pyjama niet te warm en een slaapzak

in het begin pyjama en dekentje ging prima hij is in december geboren

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Die hebben ze nog steeds..

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In het begin, in de kleertjes, met lakentje+dubbel geslagen deken.(Lisanne is een februari kindje, het was toen vrij fris, ook op haar kamertje) Nu in pyama, dun slaapzakje en lakentje+dekentje(niet meer dubbel geslagen) In het begin met 2 kruiken en later 1 kruik en nu natuurlijk helemaal geen kruik meer.

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij vonden de lakentjes en dekentjes ook heel leuk staan, maar ons meisje schoof na 4 weken al onder de dekens.
    Ook al had ik het bedje zo opgemaakt dat ze bijna met haar voetjes tegen het voeteneind aan lag.
    Ik heb toen gelijk al het beddegoed eraf getrokken en ze heeft vanaf toen in een slaapzakje geslapen. Doodeng.
    Zonde van alle mooie lakentjes en dekentjes :(

Deel Deze Pagina