Wie ervaring met perineum olie en toch geknipt/gescheurd?

Discussion in 'De bevalling' started by ramona0309, Jul 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

vroeg me af wie van jullie perineum olie gebruikt heeft en toch gescheurd/ geknipt is?
    Met andere woorden helpt het echt om dit te gaan smeren?

Mijn zoon is met de vacuumpomp gehaald en ik had dus een hele flinke knip.... Heb soms het gevoel (ook met stoelgang) dat ze me te strak gehecht hebben toen (of verkeerd?) en voel dat er dus al spanning op komt...
    Ik vroeg me af of het dus echt nut heeft om te gaan smeren ofdat het net zoiets is als smeren tegen striemen.... je krijgt ze/ of je krijgt ze niet....

groetjes,
    Ramona

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb het wel gebruikt, ook knip gehad maar die is wel (als je soms verhalen hoort van andere mensen) heel snel genezen. Ik denk zelf dat het toch wel enigszins effect heeft gehad maar dan op het herstelproces...

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    totaal ruptuur :(
    Maar na een week vrijwel geen last meer van, maar ik denk niet van dat spul hoor!

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Geen knip EN ook niet uitgescheurd in mijn perineum (wel in mijn schaamlip). Ik heb niet gesmeerd met die olie. Dat was ik vergeten te doen.

5. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb het wel gebruikt en geknipt. Bij mij is het genezen goed gegaan duurde wel wat lang.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    een vraagje, nu het hier toch over knippen en scheuren gaat. voel je daar eigenlijk iets van? of is het vooral de pijn achteraf? en met wat kan je de pijn vergelijken. ik ben wel bang dat ik in zal scheuren ofzo. lijkt me vreselijk gevoel!

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Heb vanaf week 35 gesmeerd maar toch ingescheurd. Niet heel erg, maar wel een beetje.
    En Sharon20, je voelt echt niets van inscheuren hoor, op dat moment ben je met andere pijntjes bezig :)

8. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Knippen voel je werkelijk niks van omdat ze dat heel goed verdoven. Ik moet zeggen dat ik voor de knip het bangste was in mijn hele zwangerschap uiteindelijk was het helemaal niet eng. De pijn erna vond ik minder. Hechten trouwens ook helemaal NIKS van gevoeld. Niet bang voor zijn hoor is echt zonde.
    Over scheuren kan ik je niet verder helpen maar heb her en der om me heen gehoord dat je ook daar niks van voelt

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Waar je de pijn achteraf mee kunt vergelijken weet ik niet. Het is een rottige pijn waar je even doorheen moet. Veel spoelen en schoonhouden dan is er goed mee te leven hoor.

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij mij heeft het niks geholpen, grote knip en veel last gehad.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik hou dit topic even in de gaten want wil het ook gaan gebruiken ( ben zo bang voor een totaal ruptuur )

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dankzij verdovingen niets van gevoeld, een keer een prikje met het hechten. Gyn zei wel netjes 'sorry' :D De eerste nacht deed het pijn, daarna voelde het alsof iemand hard in je vel knijpt. Ik voelde alleen de achterste hechting, die vlakbij je bil... Heb ook toen het echt zeer deed (was niet lang) calendula zalf gebruikt.

Aan iedereen die bang is voor knippen en scheuren... Je hoort bijna alleen de niet leuke verhalen, dat het niet geneest enzo... Het gebeurt veel vaker dat het allemaal reuze mee valt. Was zelf ook redelijk panisch voor knippen en scheuren en het is me echt, echt waar meegevallen. Niet leuk natuurlijk, maar het is het zo tegenop zien niet waard!

Haha volgens mij denken mensen nu ook jaaaa tuurlijk... Maar zo heb ik het in elk geval (achteraf) ervaren.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Joh, dat knippen en scheuren zijn volgens mij de minste ongemakken van de bevalling. Tenminste, dat vond ik. Van het inscheuren merk je namelijk helemaal niets. Hechten wordt ook onder de verdoving gedaan. Terwijl ze bezig waren met hechten lag ik lekker te babbelen met mijn man. Dus mijn ervaring is dat het echt zo weinig voorstelt. Tjah, de dagen erna zijn wat lastiger, maar je merkt dat het elke dag beter gaat daaronder. Het zitten is lastig de eerste dagen maar je merkt dat het ook elke dag weer beter gaat.

14. Blondie

Blondie Fanatiek lid

Sep 22, 2006
    2,138
    11
    38
    ik heb ook perineumolie gebruikt en had bijna een totaalruptuur...

opt moment van het scheuren voel je het niet...
    het hechten was onder verdoving maar niet alles kon verdoofd worden dus dat heb ik wel deels gevoeld...

ik was te strak gehecht dus heb na die tijd veel last gehad...

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb niets gebruikt en geen knip of scheur gehad (wel een groot kind ;)).

16. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb gesmeerd en ben geknipt. Maar ik moest geknipt worden omdat Tijn zijn hand naast zijn hoofdje had!(nog steeds, tijdens het slapen, zo liefffff) Dus had niks met meerekken te maken!

4 hechtingen, deed geen pijn, zowel knippen als hechten niet! 1 hechting was behoorlijk pijnlijk eenmaal thuis, die heeft de VK er na 3 dagen ook uit gehaald, zat veel te strak! Verder nergens last van gehad!

kus miek

17. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik ben bij de eerste ingeknipt en toch nog uitgescheurt (vacuum pomp bevalling) De knip was met verdoving en het uitscheuren zat net ergens anders dus ik had hem eventueel kunnen voelen...maar het komt allemaal in n wee en tegelijk met t eruit "ploppen" van het hoofdje dus je merkt t niet.
    Bij de tweede ben ik ook uitgescheurt en ook daar heb ik niks van gemerkt...moest t zelfs aan de VK vragen want ik dacht dus dat het heel gebleven was...maar toch n kleine scheur dus.
    Naderhand vooral van de eerste best "plezier" gehad. Maar als je rustig aan doet en netjes schoon houd (met je kont in de biotex) en op harde oppervlaktes gaat zitten (ik had n tuinstoel zonder kussen) dan viel het ergens wel weer mee.
    Het gevaar komt juist als de hechtingen eruit zijn want dan voel je er niet veel meer van...en houd de pijn je dus ook niet tegen om n verkeerde beweging ofzo te maken...zodat het weer los raakt.

Dat spulletje om te smeren...had er nog nooit van gehoord. Waar haal je dat? Gewoon bij de drogist?
    En vanaf wanneer moet/mag je dan gaan smeren? (voor zover ik er nog bij kan dan :))

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    het stelt me al gerust dat je het scheuren en knippen niet voelt! leek me echt zo pijnlijk! en een totaal reptuur,,, wat is dat eigenlijk? ik hoop dat het bij mij allemaal netjes aan elkaar blijft hangen! :D maarja, heb je jammer genoeg niets over te zeggen he. dan nog ff off topic. mijn nicht heeft een keizersnede gehad omdat haar dochter in stuit lag... zit zoiets nou in de familie? want de laatste x dat ik echo heb gehad (24weken) lag mijn zoontje ook in stuit...

19. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    flinke scheur gehad (in-en uitwendig 12 hechtingen)...wel aan t smeren geweest maar niet consequent enneh ben 11 dagen te vroeg bevallen dus niet echt goed mee aan de slag kunnen gaan ;)
    Maar heb niets van het scheuren gevoeld hoor, hechten was vervelend maar wel te doen enneh redelijk snel genezen en weinig last..alleen beetje strak gehecht :) gaat nu wel weer beter ;)

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

Bedankt voor jullie reacties....
    Denk dat het dus echt zo is als met striemen..... je kunt smeren wat je wilt, maar als het scheurt, scheurt het en als een knip nodig is ook....

Vond zelf het knippen niet pijnlijk (was zonder verdoving) t hechten ook niet (10 stuks) maar dat genezen duurde zo lang bij me.... echt weken....
    Maar ze zaten ook echt te strak....
    Gelukkig in de soda zitten, hielp wel..... en ik had de fout gemaakt om zowat gelijk maandverband te gebruiken ipv kraamverband...
    Mocht volgens de kraamverzorgster, maar achteraf niet verstandig met het broeien....

Nouja.. we zien wel.. dingen lopen toch zoals het loopt....

groetjes,
    Ramona

Share This Page