Ik ben even benieuwd of er meer dames zijn die ook langdurig gebroken vliezen heeft gehad waardoor er een infectie is opgetreden. Vanaf moment van breken vliezen tot geboorte heeft het 37 uur geduurd en daarna is ze opgenomen op de neonatologie high care in het Martini Ziekenhuis Groningen. In eerste instantie dachten ze aan een hersenvliesontsteking. Uiteindelijk een infectie die ze wijten aan het "langdurig gebroken vliezen" Soms zit ik hier nog best mee, waarom heeft een inleiding zo lang geduurd, heb ik wel genoeg informatie gekregen? Het persen heeft 2 uur en 19 minuten geduurd en de navelstreng zat om haar nekje. Inmiddels heb ik het een plekje gegeven maar ik ben benieuwd of dit vaak voorkomt.
Hier ook lang durige gebroken vliezen lees 84 uur😖 Maar mijn mannetje heeft er niks aan. Over gehouden gelukkig Ik snap idd ook niet waarom ze je zoo lang laten lope Ik moet bijna weer bevallen en heb een Bevallingsplan gemaakt dat ze mocht weer gebeuren binnen 24 uur moeten gaan helpen! Sterkte met je meisje
Alyssa, ik kende je verhaal al maar ik zou ook zeker bij een tweede hier duidelijke afspraken over maken. Weet je wat mij nu ook te binnen schiet?? Ze heeft in haar prille leventje zo'n opdonder gehad na de bevalling...zou dat er nu voor zorgen dat ze wat vaker ziek is? Of misschien een raar hersenspinsel van mij maar misschien een oorzaak. Weet nog je verhaal dat ze na de voeding wegviel, brrrrrr Dikke knuf!
Ja mi daar denk ik soms ook aan, ze heeft gelijk 2 zware antibiotica kuren gehad dus ik denk ook dat dat zeer zeker een beste aanslag is geweest. Ja toen ze weg viel staat mij ook nog op m'n netvlies gegrift. Ach het is allemaal goed gegaan gelukkig, het had ook anders kunnen aflopen. Bij een tweede ga ik dit ook zeer zeker aangeven dat ik dit niet weer wil. Knuffel terug!
Vrijdag morgen kwart over 8 braken me vliezen en zondag half 10 kreeg ik het eerste tabletje daarna nog 2 maar gebeurden niks toen mocht ik 22:00 terug na zaal om te gaan slapen en zoude ze Maandag verder gaan uit eindelijk savonds rug weeeen gekregen en is hij maandag ok 16:33 geboren... Wel met weeen op wekkers ruggenprik
Hier ook geboren na +- 37 uur en een infectie met ziekenhuisopname. Vliezen gebroken om 04.00 op zondag. Maandag om 11.00 mocht ik naar het ziekenhuis, rond 12.00 het eerste tabletje, rond 15.00 wee-opwekkers. Persen duurde ongeveer 2,5 uur, ik had 40 graden koorts en kreeg dus al antibiotica. Uiteindelijk kreeg hij het moeilijk en hebben ze hem met een knip en de vacuüm gehaald, navelstreng zat om zijn nekte. Zoon werd opgenomen op de high care/neonatologie en had verhoogde infectiewaarden en koorts. De dag erna mocht hij naar de medium care (ander ziekenhuis) en daar heeft hij een week gelegen aan het infuus voor antibiotica. Ikzelf lag er 3 dagen aan het infuus en mocht het erna thuis met tabletten afmaken. Ik vind het vooral erg dat we hem maar 3x per dag een uurtje zagen en dat de borstvoeding totaal niet lukte. Zoon had erge hoofdpijn door de pomp en kon niet lang genoeg wakker blijven. Voor ons was het erg vermoeiend elke dag 3x heen en weer met de auto, kolven, familie inplannen (mochten maar max. 3 personen tegelijk bij hem zijn dus steeds een van ons met (schoon)ouders). Mijn zoon is super vaak ziek, heeft na de opname nog 3x een antibioticakuur gehad en een keer pseudo kroep.
Hier ongeveer 60 uur gebroken vliezen voor zl werd geboren. Ook infectie waarvoor antibiotica. Zl is nu 8 maanden en zeer regelmatig ziek.