Geboortecentrum?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bubblybaby, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Heeft er iemand van jullie ervaring met een geboortecentrum die zij wil delen :)?

Ik kan zo weinig informatie vinden over het Haga juliana geboortecentrum in Den haag, vind het echt balen. Moet daarvoor speciaal naar een informatiebijeenkomst, maar die zijn op een donderdagmiddag. 20 maart ging al niet lukken en de volgende is pas 22 mei *grr*. Maar ben toch wel heel benieuwd!

En hoe zit dat eigenlijk met extra kosten? Is dat gewoon even duur als poliklinisch bevallen?

2. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Hebben ze geen info folder op de website?
    Ik ga zelf na een geplande keizersnede naar het geboortedatum Sophia van t Erasmus...
    Zij hebben een vrij uitgebreide folder op de website staan, ook ivm de kosten!

Met name of het medische indicatie is of eigen keus scheelt nogal in wat je moet betalen en wanneer je gaat betalen...

Hoop dat er dames zijn die ervaring hebben met het centrum in Den Haag, maar dacht deel dit toch even met je!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik ben in het geboorte centrum in Breda bevallen.
    Vond het super! Ik ben iets aanvullend verzekerd en heb niets hoeven betalen. In vond het echt de juiste middenweg tussen een Zh en thuis bevalling. Wel intiem en huiselijk maar geen witte jassen aan mijn bed. Echt alleen vk/kraam en mijn man natuurlijk!

Ik moest na de bevalling helaas toch nog naar de vk kamer en de ok maar mijn zoon en man hoefde gelukkig niet de kou oid in want omdat het in het Zh zit hier was ik zo met mijn mannen op de verloskamer. En na de ok stonden ze me ook meteen weer op te wachten op de kraam afdeling.
    Ik heb dus een bevalling gehad zoals thuis met de nazorg zoals ik die in het Zh nodig had. Aanrader!

4. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Nee ik heb ernaar gezocht, maar kon niet vinden :(
    Misschien ga ik wel gewoon een keer spontaan langs en kunnen ze me alsnog een beetje informatie geven of een foldertje.
    ----
    Bedankt voor jullie reacties :) ik ben ook aanvullend verzekerd, dus hopelijk werkt het daar hetzelfde!

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier in Rotterdam kon je bellen voor een afspraak dan kan je een rondleiding en de nodige informatie krijgen.

6. Jackyy

Jackyy Actief lid

3 mrt 2013
    146
    0
    16
    Ik moet nog bevallen, maar ga dit doen in het geboortehotel van het mch westeinde. Ze hebben daar regelmatig een informatie avond waarbij je ook een rondleiding krijgt op de afdeling, en de kamers kan zien. Ik vond dat heel prettig, en de sfeer was heel fijn.
    Qua kosten ligt het er aan bij wie je verzekerd bent. Mijn verzekering ziet het als een poliklinische bevalling. Anders kan je even kijken op de website hier: Kosten en verzekering - Geboortekliniek
    En bij je verzekering checken.

7. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hey bedankt voor deze tip :)!

8. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik ga zelf voor de tweede keer met een geplande sectio bevallen in het Sophia, volgens mij zijn de kosten gelijk aan de kosten voor een poliklinische bevalling , je moet dit navragen bij je zorgverzekeraar , die heeft alle info . Succes !

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ga ook bevallen in een geboortecentrum in Apeldoorn.
    Helaas hebben ze bij de bouw niet gedacht aan een fatsoenlijk bad dus ben ik genoodzaakt een eigen bevalbad mee te nemen. Ik zou sowieso naar zo'n informatiemiddag gaan heb je ook de gelegenheid om vragen te stellen. Ik zou daar niet zomaar aan gaan waaien dan hebben ze niet zomaar tijd voor je. Het is inderdaad net zo duur als poliklinisch bevallen tenzij je aanvullend verzekerd bent kost het vaak niets :)

Deel Deze Pagina