doorslapen snachts

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Justy, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    ik heb een vraag aan de ervaren mama's:

Ik heb weleens gehoort dat een baby snachts doorslaapt meteen al en dat je dan dus de wekker moet zetten om te voeden. Ik vertelde dit aan mijn moeder en die zei: zolang ze doorslapen hebben ze blijkbaar genoeg gehad, dan voed je toch de volgende ochtend? Maar dit lijt me toch niet helemaal de bedoeling.

Wat is jullie ervaring?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou de eerste tijd lijkt me dat geen strak plan ivm de suikerspiegel

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dit vertelt je verloskundige of kraamverpleegkundige je nog wel na de bevalling, maar de meeste pasgeboren baby's (afhankelijk van het geboortegewicht) 'mogen' 1 keer per 24 uur 6 uur achter elkaar slapen, en de rest van de dag moeten ze om de 3 a 4 uur gevoed worden.

Mijn kinderen hebben die 6 uur nooit gehaald in de eerste maanden, die meldden zichzelf altijd veel eerder, maar er zijn dus ook baby's die dat wel doen ;) en stel dat je om 24 uur voor het laatst hebt gevoed, dan is het inderdaad wel verstandig om om 6 uur je wekker te zetten voor het geval je baby doorslaapt. Als ze te lang geen voeding krijgen daalt de suikerspiegel en kunnen ze suffig worden en zich misschien niet meer uit zichzelf melden voor een voeding. Dat is de reden.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oke bedankt. Dan snap ik nu hoe het zit. Dan zal ik idd de wekker zetten voor het geval dat. Niet dat ik er nou vanuit ga dat net mijn kind ineens doorslaapt, haha maar vroeg t me af voor de eerste nacht met mn baby

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Als ze alweer terug op geboortegewicht zijn mag je ze voeden als ze zelf komen... Dat is ons zo verteld!

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Maximaal 6 uur tussen 2 voedingen tot ze terug op geboortegewicht zijn en daarna het gewicht in ponden in uren. Dus mijn 8 ponder mocht 8 uur tussen 2 voedingen laten. Deed ze niet hoor....

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Handig om te weten! En dit alles geldt voor bv en fv?

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Bij bv is het sowieso goed om veel aan te leggen zodat de productie goed op gang komt. En als die eenmaal goed op gang is wil je op het begin echt nog geen 6 uur tussen twee voedingen laten hoor, dan ploffen je borsten zo ongeveer uit elkaar en ben blij als je kindje zich na 3 à 4 uur meldt voor een voeding ;).

9. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn dochter sliep de eerste nacht al door:$....wij hebben haar toen wakker gemaakt voor de fles. De volgende dag kwam de vk en vroeg hoe t gegaan was dus wij verteld dat we haar wakker gemaakt hadden, dat had niet gehoeven blijkbaar. Omdat ze zwaar genoeg was........de rest van de dag kwam ze gewoon aan haar hoeveelheid flessen

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter is ook een slaapkopje en hebben we in de kraamweek wakker gemaakt na 5 uurtjes slaap. Nu groeide ze ook niet goed dus was het wel belangrijk om die nachtvoeding te hebben. Daarna hebben we haar nog 2 weken een nachtvoeding gegeven en toen gekeken hoe lang ze sliep. Bleek ze gewoon lekker van 23.00-08.00u te slapen. Prima toch! Nu slaapt ze van 19.00-08.30u zelfs. Wel nog een slaapflesje rond 21.30u

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Te lang tussen de voedingen is ook erg slecht voor je borstvoedingsproductie in die eerste dagen. Onze jongste was een slaapkopje, met als gevolg dat ik al vrij snel op 7 voedingen zat, maar toen groeide ze dus niet. Beter is om tussen de 8 en 12 voedingen te geven in die eerste week.

12. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Hahahah kan me de eerste nacht thuis nog goed herinneren. Had vijf nachten met beeb in ziekenhuis geslapen. En de eerste nacht thuis laatste voeding om half twaalf gegeven. Smorgens om 8 uur schrok ik wakker en dacht dat ze dood was.... Rende naar haar kamer.... Lag ze heel lief te slapen. Dit was de eerste en de laatste keer dat ze door sliep tot vijf jaar ahahahaha....

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze mogen idd 1x 6 uur doorslapen zonder voeding

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Pffff nou kan me echt heel goed voorstellen dat je dat dacht....

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Die regel van het aantal ponden gaat lang neit altijd op hoor. De oudste twee wogen beiden 10 pond en die mochten juist niet langer dan 4 uur achter elkaar slapen ivm hun suikerspiegel (niet dat ik ze ooit wakker heb hoeven maken hoor haha).

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij de oudste hebben we m de eerste nacht elke 3 uur wakker gemaakt... Dit ritme hield hij vervolgens 11 mnd vol...
    Bij de tweede hebben we er al langer tussen gedaan, wakker gemaakt na 4 uur geloof ik en nu hadden we de wekker na 4,5 uur staan, maar kwam ze zelf na 4 uur.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    De eerste 6 weken kwam ze om de 2 uur 's nachts. Ze is uberhaupt niet afgevallen, ja 50 gram ofzo. Groeit volgens mij als kool.

Met 6 weken sliep ze opeens van 23 tot ongeveer 5 uur. Heerlijk :) Houden zo :)

Deel Deze Pagina