ik heb een vraag aan de ervaren mama's: Ik heb weleens gehoort dat een baby snachts doorslaapt meteen al en dat je dan dus de wekker moet zetten om te voeden. Ik vertelde dit aan mijn moeder en die zei: zolang ze doorslapen hebben ze blijkbaar genoeg gehad, dan voed je toch de volgende ochtend? Maar dit lijt me toch niet helemaal de bedoeling. Wat is jullie ervaring?
Dit vertelt je verloskundige of kraamverpleegkundige je nog wel na de bevalling, maar de meeste pasgeboren baby's (afhankelijk van het geboortegewicht) 'mogen' 1 keer per 24 uur 6 uur achter elkaar slapen, en de rest van de dag moeten ze om de 3 a 4 uur gevoed worden. Mijn kinderen hebben die 6 uur nooit gehaald in de eerste maanden, die meldden zichzelf altijd veel eerder, maar er zijn dus ook baby's die dat wel doen en stel dat je om 24 uur voor het laatst hebt gevoed, dan is het inderdaad wel verstandig om om 6 uur je wekker te zetten voor het geval je baby doorslaapt. Als ze te lang geen voeding krijgen daalt de suikerspiegel en kunnen ze suffig worden en zich misschien niet meer uit zichzelf melden voor een voeding. Dat is de reden.
Oke bedankt. Dan snap ik nu hoe het zit. Dan zal ik idd de wekker zetten voor het geval dat. Niet dat ik er nou vanuit ga dat net mijn kind ineens doorslaapt, haha maar vroeg t me af voor de eerste nacht met mn baby
Als ze alweer terug op geboortegewicht zijn mag je ze voeden als ze zelf komen... Dat is ons zo verteld!
Maximaal 6 uur tussen 2 voedingen tot ze terug op geboortegewicht zijn en daarna het gewicht in ponden in uren. Dus mijn 8 ponder mocht 8 uur tussen 2 voedingen laten. Deed ze niet hoor....
Bij bv is het sowieso goed om veel aan te leggen zodat de productie goed op gang komt. En als die eenmaal goed op gang is wil je op het begin echt nog geen 6 uur tussen twee voedingen laten hoor, dan ploffen je borsten zo ongeveer uit elkaar en ben blij als je kindje zich na 3 à 4 uur meldt voor een voeding .
Mijn dochter sliep de eerste nacht al door....wij hebben haar toen wakker gemaakt voor de fles. De volgende dag kwam de vk en vroeg hoe t gegaan was dus wij verteld dat we haar wakker gemaakt hadden, dat had niet gehoeven blijkbaar. Omdat ze zwaar genoeg was........de rest van de dag kwam ze gewoon aan haar hoeveelheid flessen
Onze dochter is ook een slaapkopje en hebben we in de kraamweek wakker gemaakt na 5 uurtjes slaap. Nu groeide ze ook niet goed dus was het wel belangrijk om die nachtvoeding te hebben. Daarna hebben we haar nog 2 weken een nachtvoeding gegeven en toen gekeken hoe lang ze sliep. Bleek ze gewoon lekker van 23.00-08.00u te slapen. Prima toch! Nu slaapt ze van 19.00-08.30u zelfs. Wel nog een slaapflesje rond 21.30u
Te lang tussen de voedingen is ook erg slecht voor je borstvoedingsproductie in die eerste dagen. Onze jongste was een slaapkopje, met als gevolg dat ik al vrij snel op 7 voedingen zat, maar toen groeide ze dus niet. Beter is om tussen de 8 en 12 voedingen te geven in die eerste week.
Hahahah kan me de eerste nacht thuis nog goed herinneren. Had vijf nachten met beeb in ziekenhuis geslapen. En de eerste nacht thuis laatste voeding om half twaalf gegeven. Smorgens om 8 uur schrok ik wakker en dacht dat ze dood was.... Rende naar haar kamer.... Lag ze heel lief te slapen. Dit was de eerste en de laatste keer dat ze door sliep tot vijf jaar ahahahaha....
Die regel van het aantal ponden gaat lang neit altijd op hoor. De oudste twee wogen beiden 10 pond en die mochten juist niet langer dan 4 uur achter elkaar slapen ivm hun suikerspiegel (niet dat ik ze ooit wakker heb hoeven maken hoor haha).
Bij de oudste hebben we m de eerste nacht elke 3 uur wakker gemaakt... Dit ritme hield hij vervolgens 11 mnd vol... Bij de tweede hebben we er al langer tussen gedaan, wakker gemaakt na 4 uur geloof ik en nu hadden we de wekker na 4,5 uur staan, maar kwam ze zelf na 4 uur.
De eerste 6 weken kwam ze om de 2 uur 's nachts. Ze is uberhaupt niet afgevallen, ja 50 gram ofzo. Groeit volgens mij als kool. Met 6 weken sliep ze opeens van 23 tot ongeveer 5 uur. Heerlijk Houden zo