Hoihoi, Er zijn al diverse topics geopend over de gedichten in een geboorte kaartje. We hebben al wel een gedichtje maar ben ook nog opzoek naar een leuke regel waarin we aangeven dat er bij bezoek even gebeld moet worden oid. De standaard zinnetjes als 'bel, kom en bewoner' of 'Wil je een beschuitje komen eten? Laat het mijn papa of mama even weten' vind ik niet zo bijzonder. Iemand andere ideeën?
Ik las ergens 'Bel je mijn papa even voordat je ons met bezoek komt vereren? Dan weet hij gelijk hoeveel beschuitjes hij moet smeren.' Die vond ik wel leuk. Maar is ook standaard.
Bij ons komt er dit op: Wil je komen kijken naar onze kleine meid, bel dan even voor een geschikte tijd. Zag ik op een kaartje bij de verloskundige en vond ik wel leuk. Verder komen ook onze rusttijden op.
Alleen krijgen wij geen meid... dus dat gaat niet rijmen. De anderen had ik ook al wel eens gezien of gehoord. Rusttijden is ook nog niet zo gek om te vermelden. Alleen hoe bepaal je nu al wat de rusttijden zijn? Misschien denk je nu van 14-16 uur te rusten terwijl het straks in werkelijkheid anders gaat zijn.
Toevallig zat ik laatst aan hetzelfde te denken, dat je nu de rusttijden nog niet weet. Bovenstaande zin is leuk, maar dan kan men met het bellen alsnog niet rekening houden met de rusttijden. Die is toch niet alleen om aan te geven wanneer men niet langs kan komen, maar ook om aan te geven wanneer liever niet te bellen?
Wij hadden: wil je ..ook graag zien, bel dan even anders slaapt zij misschien. In plaats van zij, kan er natuurlijk ook hij gezet worden
Als je wilt rusten dan is het toch al gauw aan het begin van de middag. Met name de eerste weken is dat reuze lekker. Wil je de baby zien, bel dan even, anders slaapt het misschien. Dit zinnetje is leuk maar klopt niet echt. Want een baby slaapt de eerste weken nog zoveel dat je niet van tevoren kunt zeggen wanneer de baby wakker is. Wij hadden alleen rusttijden op het kaartje staan en geen zinnetje over afspraak maken. Onze ervaring is namelijk dat de maatschappij al zo van het plannen is, dat er bijna niemand spontaan langs komt.
Wij hadden: vanaf nu leven wij in het ritme van ons kleintje, wil je komen kijken, geef dan even een seintje. Wij hadden ook geen vaste rusttijden, dus dat wilden we ook niet op het kaartje.
Dat is ook wat ik dacht over het 'anders slaapt hij misschien' Babys slapen toch 90% van de tijd dus die klopt niet. Dan zou iedereen in die 10% moeten komen. Net als dat je in het begin van het kaartje zegt 'dolgelukkig en blij zijn wij met de geboorte....' dus vanuit ons als ouders en vervolgens zeg je 'wil je mij komen zien' .. vanuit de baby. Vind ik ook een beetje raar. Die rusttijden zijn nog wel steeds lastig. Mijn man zal in het begin wel paar dagen thuis zijn maar misschien ook wel halve dagen gaan werken. Misschien VK s vragen wat gebruikelijk is qua rusttijden.
Tjonge, mensen die op kraamvisite komen snappen toch ook wel dat een baby veel slaapt. Het zinnetje : Wil je ... ook graag zien, bel dan even, anders slaapt zij misschien hoeft toch ook niet precies te kloppen?! Het gaat er toch om dat je laat weten dat je graag wilt dat mensen een afspraak maken om op bezoek te komen?!
Tjonge mensen snappen toch ook wel dat het handig is om een afspraak te maken, zonder dat het op het kaartje staat?!
Wij zetten er niks op hoor in die trand... Anders wordt het kaartje zo vol Hier komen mensen nooit zomaar aanwaaien dus neem aan dat ze het dan al helemaal niet doen en begrijpen dat het handig is om even af te spreken. Misschien ben je er niet eens...
Wij hadden: wil je even bellen als je jezelf voor komt stellen? Qua rusttijden kregen we laatst een kaartje met: Tussen 12 en 16.00 rusten mama en het ukkie Na 22.00 doet papa ook een tukkie
Wij laten dat geheel weg. Er komen nu ook NOOIT (echt is nog nooit gebeurd haha) mensen langs zonder eerst te bellen/mailen/whatsappen dus ik neem aan dat mensen dat ook niet ineens gaan doen in een situatie waar het nog veel logischer is dat je eerst even laat weten dat je komt. Wil je perse een gedichtje? Anders gewoon de rusttijden vermelden.
Wij hadden ook geen tijden op t kaartje staan omdat dat vanzelf wel losloopt... ik ging idd ook nooit rusten tussen 12 en 2 ofzow.... meestal was dat aan t eind van de middag ff.... Wij hadden erop staan: Wil je de fles komen geven? Bel dan even! (wij wisten dat we geen BV gingen geven en ze dus sowieso de fles ging krijgen)