Pfff, voel me schuldig (fiets geraakt met auto)

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dat was dus geen goedemorgen voor mij....

Ik stond op een (***) kruispunt om rechtsaf af te slaan met de auto, voor mij stonden 2 jonge fietsers (een jongen en een meid, ik schat ze een jaar of 11) zij wilden oversteken.

Ik zie hun van links naar rechts kijken, opstappen en aanfietsen.... Dus ik rijd naar voren, kijk naar links en wil rechtsaf slaan. Merk meteen dat ik iets raak, dus schrik me lam en rem.

Staat daar het meisje met haar fiets half op de grond (van achteren geraakt) en ze loopt verder. Auto aan de kant gezet om te vragen hoe het gaat/ of haar fiets schade heeft. Ze had de vrachtwagen van rechts niet goed ingeschat qua snelheid dus ze was midden op het kruispunt gestopt en naar achteren gelopen.

Gelukkig had ik haar niet geraakt en had de fiets zacht geraakt dus er was een hele kleine schade aan de achterkant (heb wel mijn gegevens gegeven voor het geval haar ouders vragen hebben/ schade willen verhalen). Toen ik weer in de auto stapte, was ik best overstuur, ik had haar namelijk ook kunnen raken :(...

En mijn schuldgevoel werd nog erger door de woorden van mijn dochter (3jaar)

Dochter: "Mama, waarom heb jij die fiets geraakt"?
    Ik : "Het was een ongelukje moppie".
    Dochter: "Ik denk dat jij gewoon niet goed deed opletten".
    Ik was te verbaasd om te reageren.

3 jaar lang loop ik de ochtend te haasten (voor 8 uur moeten de kinderen bij oppas/ kdv zijn omdat ik een uur reistijd heb. En is er noooooit iets gebeurd! En vanmorgen voor het eerst in 3 jaar alle tijd van de wereld, hoefde pas om half 9 de deur uit en dan gebeurt er dit.

Geen idee wat ik hiermee wil bereiken maar moest even mijn verhaal kwijt :(

2. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Pffff schrikken zeg!!
    Tja we hebben helaas maar 1paar ogen en zien wel eens wat over het hoofd. .. :(
    Gelukkig is het goed afgelopen!

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is echt schrikken he? Gelukkig is het goed afgelopen maar de "wat als" scenario's blijven door je kop spelen. Ik herken het, ik heb zelf ook eens zoiets gehad.

Ik had de auto geparkeerd aan school, recht vooruit in een parkeer vak. Ik loop terug, stap in, start, kijk in mijn spiegels en nog extra goed achterom, (ben bij school altijd extra alert) rij achteruit en ineens *BONS*. Ik schrik me echt helemaal te pletter! Blijkt er een dame haar electrische (dus dure) fiets achter mijn auto, precies waar ik hem niet kon zien, geparkeerd te hebben! En dan ook nog precies op het moment dat ik al in de auto zat, en dus bezig was met starten en kijken. Ze heeft gewoon echt niet in de gaten gehad dat het mijn auto waarvan de motor draaide. Gelukkig reed ik heel zachtjes achteruit, en was de fiets niet beschadigd, maar ik dacht minstens een kind onder de auto te hebben.

Sindsdien parkeer ik altijd achteruit in als ik de kinderen ophaal, (als ik ze wegbreng zet ik hem vooruit) zodat ik bij vertrek tenminste overzicht heb.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    He bah, wat schrikken! Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor!

5. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Zo dat is even schrikken geweest. Kan me voorstellen dat je hier nog wel een poosje naar van kunt zijn.

Wel netjes van jou dat je je gegevens aan dat meisje hebt gegeven!

Maar even bijkomen met een bakje thee ;)

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

O jeetje wat een schrik! Heb het zelf eens gehad als fietser. Was toen ook een jaar of twaalf, en bij het oversteken had een auto het ook verkeerd ingeschat... Alleen de achterkant van de fiets gelukkig. Vrouw zelf was ook nog meer geschrokken dan ik zelf ;)

Neem lekker een kopje thee, en doe het rustig aan!

7. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Dit is ook een van mijn nachtmerries,dat ik ooit een fietser raak.Ik heb een zwak voor fietsers en let altijd heeeeeeeel goed op.

Sterkte.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Jeetje schrikken meid. Heel blij dat het goed afgelopen is. Je hebt het goed aangepakt als ik dat zo lees.

Je kon er niks aan doen toch! Snap dat je je schuldig voelt zou ik ook doen, maar hoeft niet..

Sterkte!

9. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dank je wel voor de lieve reacties :)

10. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Och gerum meske toch. Kan mn eigen heel goed indenken dat je je lam schrikt en je beseft dat een ongelukje echt in een heel klein hoekje zit. Ik vind dat je het heel netjes afgehandeld hebt met het meisje. De schrik zal er wel goed inzitten. En die kleine J. die wijsneus haha, sorry maar ik zie ze jou al helemaal ondervragen en de les lezen hihi. Dikke knuffel xxx

11. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Wa bende toch een schatje X

12. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Zo zie je maar dat een ongeluk(je) in een heel klein hoekje zit. Ook al let je nog zo op. Gelukkig alles met een sisser afgelopen :) en inderdaad erg netjes afgehandeld!!

Deel Deze Pagina