kosten geboortekaartjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kims, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ik ben een beetje aan het inventariseren wat de kosten zijn van de dingen die ik nog moet aanschaffen/regelen. En ik kwam op het volgende punt; de geboortekaartjes!

Nu dacht ik altijd dat die kaartjes gemiddeld zo'n 1,50 euro per stuk waren, postzegel erbij en klaar. Maar nu hoorde ik laatst ook over drukkosten die best wel op kunnen lopen?

Nou is mijn vraag aan jullie: hoeveel geboortekaartjes hebben jullie besteld en hoeveel geld waren jullie in totaal kwijt? Dan heb ik een beetje een idee hoeveell geld ik apart moet leggen.

Alvast bedankt!

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
  3. BoBam

BoBam Niet meer actief

oh en dan wou ik ook nog graag weten wanneer je die hebt uitgezocht (hoe ver je dan zwanger bent)?
    En dan als je bent bevallen meoet je heen bellen om de rest van de gegevens door te bellen? En hoe snel gaat dat? ook even nieuwschierig

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik was geloof ik 30 weken zwanger. Heb ze via internet besteld. Week later kreeg ik de factuur en heb deze betaald.
    Zodra je kleine er is bel je meteen naar het bedrijf en worden ze gedrukt. Hier was het zo als je het voor 12 uur doorgaf had je ze de volgende dag in huis.

5. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hier 1,73 met postzegel en opgestuurd en al je hoeft dat niet meer zelf te doen voor 15.00 het kaartje mailen/doorbellen want als je het zelf ontwerpt moet je dit natuurlijk ook ff aanpassen! en is het ook de volgende dag in huis..
    Dus ja reken maar uit hoeveel kaartjes je wil hebben.
    Verder kun je ook een los setje bestellen om naar je huis te verstuen en dit is dan weer iets goedkoper.

Je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt ;)

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wij zijn iets van 3 euro per kaartje kwijt, zonder postzegel.
    Vond het ook erg duur, maar het loopt gewoon snel op.

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    anders moet je eens bij de site

http://www.geboortekaartjes.nl

kijken hier staan heel veel kaartjes op en je kan ook de prijs erbij zien. erg makkelijk

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij ons komt er ook ongeveer 1 euro per kaartje bij voor de drukkosten (60 kaartjes ofzo) als ik het goed gezien heb... De kaartjes zijn bij ons niet zo duur op zich; 1,30 per stuk, voor een disneykaartje. Maar de postzegel moet er weer wel bij nog... komt dus ook uit op 2,70 ongeveer
    Maar geboortekaartjes zijn niet zo goedkoop. Dat hadden wij vorig jaar ook al ondervonden met onze trouwkaarten...

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en oja; in 1 van de tijdschriften die volgens mij toen in de etos doos zaten, zat ook een bon van 10% korting op geboortekaartjes. Dan moest je ze wel online bestellen... maar ze hadden wel alle kaartjes die ze gewoon bij de drukker ook hebben...

10. Konijn

Konijn Niet meer actief

Wij zijn 257 euro kwijt voor 75 kaarten, inclusief drukken en verzenden (we hebben ze online besteld).

We hebben de kaartjes besteld bij www.sippa.nl. Daar konde we een kaartje helemaal naar wens laten maken. We zijn er superblij mee!

Groetjes,
    Esther

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bij geboortepost.nl kun je zelf je kaartjes ontwerpen, ze zijn niet duur

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook geboortepost.
    Je kan zelfs online alle adressen invoeren.

Wij hebben het kaartje zelf ontworpen, de gegevens erop gezet toen ze er was.
    Door gestuurd en de volgende dag waren ze er.

Volgens mij waren we voor 50 kaartjes iets van 85 euro kwijt.Misschien iets meer weet het niet meer precies.

Heb daar later ook met kerst een kaartje gemaakt en verstuurd, alle adressen stonden er nog in dus lekker makelijk.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, geboortepost, ideaal en niet duur!

14. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    100 kaartjes 230 euro

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    130 kaartjes voor ongeveer 200 euro exclusief postzegel

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ex postzegel idd

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben 70 kaartjes voor 190 euro, bij de drukkerij. En dan komen er nog postzegels bij. (zou niet weten wat erop moet)

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij waren 153 euro kwijt voor 70 kaartjes, ex postzegels.

We hebben het kaartje besteld toen ik 25 weken zwanger was. Alles was al klaar alleen natuurlijk de gegevens zoals gewicht, tijdstip etc. Dat hebben we na de geboorte meteen doorgebeld. Louise is op maandag geboren en op woensdag lagen de kaartjes in huis.

19. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Bedankt voor de antwoorden! :) Hier heb ik zeker wat aan.

Had van tevoren eigenlijk niet gedacht dat het zo duur zou zijn... Poehee wat een kosten komen er eigenlijk allemaal bij een kindje kijken!
    Ik denk dat ik zo rond de 30 weken voor kaartjes ga kijken. Het is volgens mij ook gewoon hoe gek je het zelf een beetje wil maken (qua prijs).

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is ook wel, alleen drukkosten komen er altijd bij (bij 70 tot 80 kaartjes, gemiddeld 1 euro per kaartje) en een postzegel natuurlijk ook, dus je zit, ZONDER kaartje, al op 1,44 ! Tenzij je het natuurlijk zelf maakt helemaal en niet laat drukken...

Deel Deze Pagina