Hoe begint nou je bevalling... ik weet dat het bij iedereen anders is, maar bijvoorbeeld weeen, zijn die er ineens en weet je dan ''oh het begint nu''. wat kan ik me erbij voorstellen. hoe voelt het ongeveer etc. en waneer belden jullie je mannetje met de vraa of ie naar huis kan komen liefs
Bij mijn eerste 2 bevallingen begon het 's ochtends om 6:15 uur (toevallig bij beide). Ik werd wakker omdat er rillingen over mn lijf heen gingen en ik last had van krampen. Bij de eerste dacht ik dat ik naar de wc moest maar na 5 keer heen en weer gelopen te zijn ging er een lampje branden Bij de 2e wist ik het dus meteen. Bij beide is het doorgezet en werden de weeen regelmatiger waarna ik ben bevallen. Nu de derde is al een week bezig. Flinke weeen over buik en rug, baarmoeder samenkrimpen, rillingen, misselijk maar het zet niet door. Zo zie je maar dat elk begin anders is. Ook kan je water breken. In ieder geval heb je het echt snel genoeg in de gaten, vertrouw daar op! liefs, Kristel
bij mij begon het met verlies van veel slijm later slijm met beetje bloed de slijmprop. kreeg veel last van oefenweeen vooral in de avond en op zondag om 1 uur braken mijn vliezen en daar had Belle in gepoept. moest meteen naar het ziekenhuis en kreeg 3 keer een ctg scan maar gebeurde helemaal niks. in de avond kreeg ik weer last van oefenweeen maar gebeurde niks. op maandag ben ik ingeleid. en om 23:55 is Belle geboren.
Bij mij precies hetzelfde, De krampen lijken in het begin op kramp van je darmen, maar ze houden langer aan en ze veranderen in samentrekken van de baarmoeder. Nou ja zoiets.
Ik ben zo benieuwd hoe het bij mij gaat beginnen, maar zal jullie ervaringen zeker in mijn achterhoofd houden!
Ik heb geen last van voorweeen gehad ofzoiets. Bij mij begon 't s'nachts om 4 uur. Ik moest plassen en zag dat ik wat bloed en slijm had verloren en een half uurtje erna kreeg ik krampen. Meteen om de 3 minuten, dus mocht naar het ziekenhuis en om 14.50 is Ilya geboren.
Bij mij begon het sávonds , ik had shoarma gegeten en dacht dat ik daarvan buikpijn had ( niet aan te raden trouwens om shoarma te eten voordat je gaat bevallen ) , maar op een gegeven moment kon ik niet naar de wc en werden de krampen erger .. ziekenhuis gebeld , want ik stond onder toezicht en eenmaal daar vertelde de gyneacologe mij dat ik 2 centimeter ontsluiting had , toen na een uurtje of twee verloor ik de slijmprop en hebben ze me in het ziekenhuis het water gebroken ...
Bij de eesrte begon het met krampen en daarna weeen. Bij de tweede met het breken van de vliezen en binnen 50 minuten was ze er al.
Ik heb op woensdag wat voorweeen gehad (wist ik niet) Op vrijdagavond rond 00.00 mijn slijmprop verloren Op zaterdag de hele dag "niet lekker" (geen idee dat dit voorweeen waren) Op zondag om 10.00 braken mijn vliezen en toen kwam het in alle hevigheid op gang. Luuk is om 22.33 geboren. Mijn mannetje was zaterdagnacht rond 4 uur thuis dus die kon zijn lol op haha! Hij was dus al thuis. Bij mij kwamen de weeen heel snel al heel snel achter elkaar dus ik was heel blij dat mijn mannetje thuis was. Wanneer je dus moet bellen is voor iedereen verschillend denk ik. knuffel
Het kwam bij mij heel langzaam opzetten, eerst harde buiken, maar ja die ben je wel gewend aan het einde van de zwangerschap, maar die harde buiken werden steeds harder en ineens heel langzaam werden ze ook steeds pijnlijker... Zo begon het bij mij!
ahum nou om 4uur snacht braken de vliezen en kreeg ik meteen weeën om de 2/3 minuten! en om 7/09 is Kyana geboren! Hihi schrik niet! dit is geen normale bevallingstij dvoor een eerst ekindje! Wij willen graag nog een tweee en als ik dan maar iets voel moet ik de vk bellen! Trouwens een bevalling begint het vaakste met weeën... Hoe het voelt? nou uhm ik had 4 weken last van voorweeën... die hadden al wat verweekt ed maar de bevalling was niet begonnen! Maar een echte wee! echt je weet zo dat "ze" dat zijn! vertrouw je lichaam! ik dacht ook altijd; ja ja! daag... mar echt!
Ik verloor eerst mijn slijmprop, 2 dagen later begonnen mijn weeen en 2 dagen daarna ben ik pas bevallen.
Ik heb dus al voorweeen in de wat pijnlijke vorm maar nog niet de heftigste. al een paar weken, maar nu steeds meer harde buikken komt ook steeds meer voor. en zoals net had ik ook de pijn en het misselijk zijn. ik denk dat je weet wanneer het komt maar toch, een idee van hoe snel zoiets kan gaan als je op deze manier begint? iemand die in deze situatie heeft gezeten?
en dan bedoel ik niet het misselijk zijn maar de soort van menstuatie pijn vorm, misselijk ben ik al me gehele zwangerschap nooit geweest en daarbij dus ook de voorweeen de echte voorweeen, die kleine is al helemaal ingedaalt. vk : kon haar hoofdje al aanraken. en daarbij dus veel harde buiken in afgelopen paar dagen
Bij mijn dochter braken mijn vliezen en toen gebeurde er eigenlijk nog niks. Pas 6 uur daarna kreeg ik weeën om de minuut. En toen na 3 uur en 24 minuten is ze geboren. Bij mijn zoon ging het wat anders. Ik voelde me de hele dag verschrikkelijk. Had de hele dag een harde buik (ééntje, niet meerdere harde buiken maar ik had er maar één, en dat de hele dag door) en ik kon bijna niet meer lopen van de pijn in mijn bekken. Ik wist dat 't ging gebeuren dus kon alvast mijn moeder bellen (voor opvang van dochter) en vader omdat hij zo ver weg woont. Ik had nog helemaal geen wee gehad en mijn vliezen waren intact. Ik had zelfs de vk gebeld om haar voor te bereiden! Ik voelde het aankomen...
Heb zelf nog geen ervaring maar bij de zwangerschapsgym vertelden ze dat de bevalling op 4 manieren kan beginnen: 1. breken van de vliezen 2. slijmprop verliezen 3. steeds sterker wordende menstuatiekrampen 4. veel ontlasting en je ziek voelen Pin me dr niet op vast dit is wat ik nog weet.. Liefs
Ik wer dom 5.00 uur wakker en kon niet meer slapen, was klaarwakker. Om 5.45 uur had ik de eerste vage wee, maar toen twijfelde ik nog of het wel echt begonnen was. Al snel werden ze duidelijker en eigenlijk vanaf die eerste vage wee om de 5 minuten. Om 7.00 uur heb ik m'n man wakker gemaakt of hij zin had in een bakkie koffie. Hij was meteen klaarwakker toen ik zei dat het begonnen was! Om 22.43 uur is onze dochter geboren. Geweldige bevalling gehad eerlijk waar.
Hoi, Me voorweeen zijn weer vermindert, en heb zo nu en dan een harde buik maar niet zodat het pijn doet of misselijkheid met zich meebrengt. verder voel ik me gewoon erg energievol. en vraag ik me af hoe mijn grote dag zich aankondigt en hoe lang dat nog zal duren. Ik heb er natuurlijk al zin in maar 36 wkn is te vroeg om thuis te bevallen en dat is graag wat ik wil. dus ik hoop dat die kleine het nog wat uitsteld maar ja als ze komt komt ze. maar in iedergeval nept ze me nog want voorweeen heb ik al wat langer, alleen dan nu iets vaker en toevallig vandaag weer niet. wel merk ik dat me bekken week zijn en als ik dus verkeerd stap dat het best pijn kan doen en dat ze volledig is ingedaalt dus ik vraag me af hoe lang zal het nog duren. maar ja natuurlijk hebben jullie vast net als ik nog geen idee Liefs Wij