2 dagen voor ik geboren werd (en er nog geen echo's werden gemaakt) zei de vlos tegen mijn moeder: "wedden, een meisje van 5 pond en 4 ons" en dat klopte exact! mijn zoontje wordt op een kleine 7 pond geschat tegen de tijd dat ik ga bevallen. ben benieuwd.
Ashley was geschat op 6 pond, en woog bij haar geboorte 3360 gram, dus best een nette schatting al zeg ik het zelf
Hier een kleine baby verwacht (6 pond).. was dat even een verrassing toen hij 8 pond bleek te zijn! (bevallen bij 39+5) Ik geloof absoluut niet meer in die schattingen.
Met 36+4 een groei echo gehad oin het ziekenhuis en de kleine was toen over de 3200 gram, dus zal wel een flinke zijn/worden, dit werd me ook verteld vandaar de extra groeiecho.
1 dag voor de bevalling had de gyn het gewicht van Lucas geschat op 2900 gram en hij woog 2970 gram . Met 38+6.
Mijn zoontje was met 39 weken 3700 gram geschat. Hij bleek na de bevalling 5000 gram te zijn. ( en 56 cm) ( 41 weken en 4 dagen) Kortom, ik geloof niet meer in groeiecho's.
Ze schatte mijn dochter eerst op 6/7 pond, uiteindelijk 7,5 pond en ze is geboren met 3925 gram, 8 pond dus.
@kili: Zo meid!!! grote baby had je zeg! maar dan is 6-6,5 pond toch niet zo heel klein zoals mn v.kundige zei?
Bij mij hebben ze het nooit geschat (of nooit gezegd tegen mij), maar Lena was met 40+5 4082 gram en 50 cm. Lekker dikkertje
Ik moest maandag naar de gyn toe, ivm hoge suikerwaarde.. Hij heeft een echo gedaan en schat aan de hand daarvan t gewicht op 5-6 pond.. ( 37w en 3 dgn.) Keurig op schema volgens hem... IK zit ook niet te wachten op een 8-ponder.. Ik was bij mn geboorte een 2800 gram volgens mn moeder.... ( 12 dagen voor uitgerekende datum)
kan ik me weinig van voorstellen... Dat t sowieso al gaat passen.. Maar zie t hier toch ook geregeld met koeien zonder al te veel problemen gaan...