Wie heeft er ervaring mee met een conflict over werken tijdens zwangerschap en gedeeltelijk ziektewet. Ik ben zwanger en moet van vk halve dagen gaan werken, werkte 4 dagen, nu wil mijn baas dat ik 5 ochtenden kom werken. Heb al bij verschillende instanties en vk geinformeerd, maar die zeggen dat we er samen in overleg uit moeten komen of ik dat red of niet. Wie weet er raad mee???
Zoals ik het bekijk, ga je je werktijd halveren, dus als je 4 dagen werkt, zou dat 4 halve dagen betekenen. Echter, ik kan me voorstellen dat je dit in overleg met je baas doet. Als hij 5 halve dagen voorstelt, moet jij bepalen of dit haalbaar is voor jou. Misschien heb je wel een bepaalde reden om vrij te zijn op die ene dag. Om welke reden zie je het niet zitten? (Omdat je spreekt van een 'conflict') Als je het niet aankunt, zou ik dit gewoon aangeven en vasthouden aan die 4 (halve) dagen. Eén ding is zeker: Hij kan je niet 'verplichten' te komen werken als jij ziek bent. (Dit zal waarschijnlijk ook in overleg met de arbo-arts gaan) Als je het je al heel veel helpt om halve dagen te werken en je het misschien best aankunt om ipv 4 hele dagen, 5 halve dagen te werken, zou je dat natuurlijk kunnen overwegen. Zo denk je ook met je werkgever mee en toon je je goede wil. Je kunt altijd nog zien hoe het loopt en die ene halve dag eraf halen mocht het echt niet lukken. Succes!
Conflict is misschien een groot woord. Ik wil mijn goede wil wel tonen, maar hij moet niet zeggen dat het moet, want het moet in overleg met wat ik aan kan. Eigenlijk moest ik van vk even helemaal thuis blijven (huisarts vindt ook dat ik even rust nodig heb), maar ben dat vorige week al geweest en dat hielp niet, dus toon mijn goede wil al dat ik wel kom werken, wel iom vk. Zal maandag wel eens een gesprekje met hem voeren en hoop dat ik snel bij arbo arts terecht kan.