Ik wil graag thuis bevallen maar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is meer dan een half uur rijden. Mijn verloskundige is hier vrij nuchter in en zegt dat het gewoon mag als mn zwangerschap goed blijft gaan, maar ik vind het wel een spannend idee. Nu las ik laatst over iemand die in een geboortehuis ging bevallen. Lijkt me voor mij t ideale compromis tussen thuis of ziekenhuis in.. Maar ik kan niks vinden in de buurt. Weet er iemand of er een geboortehuis of iets vergelijkbaars is in Drenthe, friesland, groningen of overijsel?? Ik heb natuurlijk wel gegoogled, alleen tot nu toe niks gevonden. Nu is niet alles is te vinden op google natuurlijk, dus ik dacht misschien zijn hier mensen die toevallig weten van het bestaan van zoiets in de omgeving?
Weet je vk er geen? Hier zit er eentje bijvoorbeeld verbonden aan het ziekenhuis misschien bij jullie ook wel dat je via een ziekenhuis info kan krijgen.Had er nooit van gehoord tot ik een ziekenhuis uit ging kiezen stond er op hun website dat er ook een optie was in hum geboortehuis te bevallen misschien dat je daarom geen info kan vinden via google