Hartkloppingen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Duveldraakje22, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik wordt er letterlijk knettergek van. Elke keer als ik even ga liggen heb ik hartkloppingen en ik krijg ze totaal niet weg. Gisteravond heeft het ongeveer een half uur geduurd voor het iets minder werd en toen ik me omdraaide begon het liedje weer van voor af aan. Overdag heb ik er ook wel wat last van, vooral als ik even ga zitten of zo.
    Het vervelende is dat ik nu sinds vorige week ook ontzettend veel last heb van mn ribben en bovenrug en dit alleen minder wordt als ik ga liggen, met als gevolg dat rusten dus totaal niet lukt omdat mn hart zo tekeer gaat.

Herkent iemand dit? En wat kan je ertegen doen? Mijn bloeddruk is btw normaal.

Liefs,
    DD

2. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ik heb er ook erg last van..Als ik in bed lig vooral ook, ik neem altijd een glaasje water mee naar bed en neem dan even een slokje.. Voor de rest proberen rustig te blijven. Het is erg vervelend he!?

Mijn bloeddruk is trouwens wel wat te laag

3. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    dd ik heb het ook ;)

Ben er een tijdje geleden mee naar de dokter gegaan en die zei dat het hormonaal is... Als ik geslapen heb smiddags heb ik er nogal last van... Eerst was ik er een beetje bang van maar nu weet ik dat als ik wat aan ga rommelen en er niet te veel op let dat het zakt.. Ik heb ook een normale bloeddruk!
    Maar het is erg vervelend!

4. Yolandake

Yolandake Actief lid

29 okt 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    als je die hartkloppingen hebt , gewoon heel diep in en uit ademen
    heel rustig blijven liggen en ontspannen

ik heb er al last van als klein kind , een tijdje weg geweest maar nu ik zwanger ben terug veel last van

dus weet dt het heel lastig is

5. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik heb er nog niet zoveel last van gehad maar lees nu net je topic en heb het net nu wel.

Het is idd erg vervelend. Bloeddruk ook normaal. Bij mij begint het alsof men hart overslaat en dan heb ik toch wel even dat opgejaagde gevoel. Het gaat gelukkig wel over.

Heb het ook 2x snacht gekregen en dat vond ik echt beangstigend. :( Duurde ook erg lang want smorgens had ik nog dat benauwde gevoel. Eens de dag dan goed begint gaat het over. Ben echt bang voor die "aanvalletjes" zoals ik ze noem want ze geven me echt een slecht gevoel.

Verder lijkt het idd allemaal heel normaal te zijn. Momenteel heb ik het gevoel dat mijn hart langs links ligt.... Dat kan ook niet. :D

Vervelende kwaaltjes he dames.

6. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Helaas werkt dit dus niet. Ik heb er vroeger ook wel wat last van gehad, maar niet zoals nu. Ik hoor het ook echt in mn oren en voel het al in mn nek tekeer gaan. Heb net gelukkig wel even kunnen rusten, dus hopelijk blijft t nu weer even weg.

Bedankt voor de tips!

Liefs,
    DD

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    wat mij altijd goed helpt is m'nademhalingen tellen. rustig inademen is 1 rustig uitademen is 2. Op die manier verleg je je aandacht waardoor het veel sneller overgaat. Je kunt natuurlijk ook zelf iets bedenken waarmee je jezelf een beetje kan afleiden. Iets gaan doen werkt vaak averechts omdat het na de activiteit dan dubbel terugkomt.

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb het ook rond dat termijn gehad, in het tweede trimester, daarna niet meer. Ik vraag me af of dit dus bij het termijn hoort of dat het gewoon toeval is dat het bij mij is weggegaan

9. Yolandake

Yolandake Actief lid

29 okt 2006
    362
    0
    0
    antwerpen
    ik heb dit al heel mijn leven , en ja ik weet dat het een rot gevoel is
    je voelt precies allee fut uit uw lichaam gaan , je voelt je slap en slecht , slaagt bleek uit en wilt gewoon rusten
    als je dat geveol krijgt en je blijft voort doen met wat je bezig bet gaat het niet over
    als rustig ademen niet helpt bij mij , ga ik echt plat liggen , denk aan niets en adem zo diep in dat mijn borstkas gespannen staat hou dat een paar minuten zo ,( je voelt echt je hart bonken dan en dan voel je ook echt dat het ineens stopt met overslaan) en adem terug uit , dat doe ik zolng todat het overslaan gestopt is
    soms lig ik wel een 15 min tot een half uur zo

zo rustig mogelijk zijn , meer valt er niet aan te doen

10. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Zijn julie er dan ook duizelig bij dan?
    Duveldraakje wat jij hebt herken ik ook heel erg,, precies het zelfde!
    Ik zat er ook aan te denken er een topic over te openen omdat ik me ook al een beetje zorgen maakte.

11. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Blijkbaar zou ons lichaam 30% meer bloed moeten rondstuwen, vandaar de kloppingen, gisteren zei mijn gynaecoloog dat het op zich geen kwaad kon, mijn hartslag is ook 128 in rust! Mogelijk kan een hartmonitor genomen worden bij de HA, maar wacht nog even af.

12. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Gister werd ik er ook heel erg duizelig bij, moet nu van manlief heel rustig aan gaan doen en als iets niet lukt aan hem overlaten. Is alleen een beetje vervelend met een 3-jarige die hier ook nog rondstuiterd, maar hopelijk lukt t zo wel.

Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben.

Liefs,
    DD

Deel Deze Pagina