Houden jullie een zwangerschaps dagboek bij? Het lijkt mij heel leuk.. zijn er ook speciale dagboekjes die je daar voor kan kopen en waar kan ik die dan krijgen .. ? K had al eventjes bij bol.com gekeken maar bn bang dat het gewonen boeken zijn en dat ik daar niet in kan schrijven .. Iemand leuke ideeen? Liefs.. mii
ik heb er 2 gekocht,van schrijfster babette harms,uitgeverij terra. 1 boek heet MIJN 9 MAANDEN BOEK,en het andere is echt voor na de bevalling,en dat heet MIJN KRAAMBOEK. het zijn echt mooie boeken,met leuke vragen erin die je in kunt vullen. succes,groetjes petra
Ik had een dagboek van een vriendin gekregen: Pauline Oud Illustraties (te koop bij de bruna enz) Het is echt een heel erg leuk dagboek om bij te houden . Heb zelf ook baby's eerste jaar + kraamvisite gekocht zodat het één set is.
Ik heb een gewoon leuk schriftje. Schrijf daar in als ik was nieuws merk of voel, als we het aan mensen verteld hebben, de reacties van anderen. Als we wat hebben gekregen, of gekocht hebben. En ook straks mijn buik en gewicht!
Hoi.. Vanaf de eerste test heb ik een dagboek bij gehouden in een word bestand. En toen alles goed bleek te zijn heb ik een babysite gemaakt. En nu ga ik alles in een mooi fotoboek plakken. Met foto's, mijn dagboek en alle kaarten die we gekregen hebben. En als de kleine er straks is, ga ik verder met foto's van de geboorte en kaarten die we dan krijgen. En natuurlijk hou ik de babysite nog steeds goed bij. Erg leuk allemaal! Veel plezier met je zwangerschaps dagboek! Liefs, Sensa
ik heb er een van de prenatal bij gehouden... en het is de bedoelling dat ik er ooit een "film"met dus de foto's van ga maken
Ik heb ook het dagboek van Pauline Oud met bijbehorende kraambezoekboek. Heel leuk en divers in vragen/invulmogelijkheden.
Ik heb deze gekocht en vind hem heeel erg leuk! Ook veel schrijfruimte. Heb er zelfs mijn testjes in kunnen plakken! bol.com | 9 maanden dagboek, Marianne Amelink | Nederlandse boeken
Ik heb een zwangerschapsboek gekregen van mn zwager en zn vrouw. Daarin kan ik alles opschrijven wat betreft de zwangerschap en het 1e jaar van het kindje. Ook kunnen er vele foto's in.
Ik heb ook een zwangerschapsdagboek van Pauline Oud! Super leuk boek met leuke vragen en tekeningen, echt van die dingen die leuk zijn om terug te lezen maar die ik zelf niet zou bedenken om op te schrijven. Daarnaast hou ik online een dagboek bij op onze babysite.
@ Rammel: Wat staan er zoal voor vragen of teksten in dit 9 maanden boek? Is er veel ruimte om zelf dingen bij te zetten? @ Marcha: Wat staan er zoal voor vragen in jouw dagboek? Is er veel ruimte om zelf dingen bij te zetten?
Misschien is wat wij gedaan hebben voor jullie ook een leuk idee... Ik wilde ook wat dingen bijhouden tijdens de zwangerschap en hier een mooi boek van maken. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om een blog te maken. Dit hebben wij via blogspot.com gedaan. Dit is gratis en je kan daarmee heel makkelijk stukjes tekst, foto's en filmpjes toevoegen. Je kan ook makkelijk antidateren, zodat je stukjes ook veel later kan schrijven. Wij hebben zodra we het wisten allerlei stukjes geschreven en nadat iedereen het mocht weten alles van 'concept' naar online op het blog gezet. Zo kon iedereen van onze familie en vrienden lezen hoe het met ons ging en wat we meemaakten met mooie foto's en filmpjes erbij. Mensen konden ook reacties toevoegen. Al de teksten en foto's heb ik uiteindelijk in een fotoboek bij blurb.com gezet. Teksten kun je knippen en plakken van je blog naar het fotoboek en foto's heb ik gewoon zelf in de software van het fotoboek toegevoegd. Wij hadden namelijk veel meer leuke foto's gemaakt dan we op het blog hadden gezet. De meer prive dingen die je je kindje wel wil vertellen maar niet wil publiceren kun je dan ook nog toevoegen in het boek. Ik heb in dit boek ook nog wat hoofdstukjes gemaakt met wat foto's van mij en mijn partner vanuit onze jeugd en een stamboom en wat nieuwsberichten van 2009. Ons kindje krijgt daarmee straks een heel persoonlijk boekje waarmee het precies kan lezen wat we allemaal meegemaakt hebben tijdens de zwangerschap en wie zijn of haar ouders zijn. Het resultaat is heel mooi geworden. Nu zag ik laatst een site waarbij je automatisch je blog in boekvorm kan laten uitprinten. Blog2Print - Print Your Blog, Sell Your Blog Book!. Hierbij hoef je alleen in te loggen en dan het adres van je blog op te geven. Het programma zet je blog dan automatisch om naar een compleet boek. Dit ziet er heel grappig uit. Je kan daarna zelf nog heel veel dingen toevoegen en of veranderen. Om het uit te proberen hoef je trouwens niet te registreren. je kan gewoon naar die site toegaan en een willekeurig adres van een blogspot-blog opgeven en dan zie je een voorbeeld. Ik heb dit nog niet gedaan, maar ga ons blog wel laten afdrukken als ons kindje een half jaar is. Ervaringen zal ik nog wel een keertje toevoegen als ik dit heb.