Geboortekaartje: bellen van te voren en rusttijden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poesta, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Dit keer gaan we er helemaal geen tekst op zetten, bij ons beld iedereen wel van te voren want ze weten dat ik anders gewoon niet open doe.
    Ook geen telefoonnummer, mensen die ons goed kennen hebben ons nr dus waarom dat erop zetten?
    De mensen die ons nr niet hebben pech daar gaan we niet goed genoeg mee om en die hoeven ook niet langs te komen.....waarschijnlijk gaan we een grote groep niet eens een kaartje sturen.
    Vrienden van ons hebben helemaal geen kaartjes gestuurd.

Wij wonen nu 6 maanden in ons nieuwe huis en niemand heeft gebeld omdat ze ons nieuwe huis willen bekijken....zoveel interesse is er dus........maar bij een baby wel langs komen....dat hoeft dan ook niet van mij.

Kraambezoek dat komt kan komen van 12.30 tot 13.30 en dan gaat mijn man ons dochtertje uit school halen en ik naar boven met de kleine om te rusten zo zorgen we dus dat niemand langer dan een uurtje blijft.

Ik vindt het in het ziekenhuis irritanter daar kwamen wel mensen ongevraagd langs terwijl ik al overrompeld was door de keizersnede en flinke naweeën.
    Nu krijg ik weer een keizersnede maar we vertellen het pas aan het eind van de dag zodat niemand meer langs kan komen.

Alleen mijn zusje mag langer blijven aangezien zij van ver komt en ook de meeste interesse toont....en wij hebben gewoon een goede band hebben.

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

:( :( Dan is het etenstijd! Niet echt een handige tijd voor visite.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij zetten daarover niets op het kaartje. Gelukkig hebben de mensen die we een kaartje sturen het fatsoen om een afspraak te maken om op kraamvisite te komen.
    En op momenten dat ik wil rusten doe ik het geluid van de telefoon gewoon uit.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Tis dat schoonmoeder ruim een uur moet rijden voordat ze hier is, maar bij haar eigen dochter kwam die te pas en te onpas binnen.

Hier weet iedereen dat er 12-15 zeker gerust wordt.

Dus dat ging goed. enkel iemand die graag wilde komen na 20:30 helaas. 21:00 gaan wij weer rusten/naar boven.

Ik sprak destijds ook netjes af met bezoek dat een uurtje bezoektijd voldoende was. En dat respecteerde iedereen ook.

Mijn ouders en schoonluders zijn altijd welkom, hoeven ook echt niet een afspraak te maken, maar mijn moeder weet wanneer ze kan komen en appt ook netjes " goed dat ik zo ff kom" en svhoonouders wonen op uur rijden. Die hebben we 1 keer in kraam week gezien daarna pas toen zoontje 2,5 wk was weer...

5. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Wij hebben het geboortekaartje van de eerste pas 2 weken na de geboorte verstuurd. We wonen in Duitsland en mijn man is Brits en dan zijn de gewoontes toch wat anders. Mijn moeder was bij de bevalling en mijn vader kwam twee dagen later ook de kleine bewonderen. Mijn schoonouders zijn 5 dagen na de bevalling gekomen en 9 dagen gebleven. Heerlijk (hier heb je geen kraamhulp, dus heerlijk iemand die kookt en de was doet. ML was toen nog depressief). Mijn broers en zussen zijn ook in de eerste week geweest met z'n allen. Als ik wou rusten of moest voeden ging in naar bed en de rest vermaakt zichzelf wel.

We hebben met Pasen toen de kleine 2 weken was, iedereen om de beurt uitgenodigd bij mijn ouders zodat iedereen de kleine had gezien en we niet iedere keer dat we in Nederland zijn, of visite krijgen of op visite moesten.

Ik denk dat we het bij de tweede weer op ongeveer deze manier gaan doen.

6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Wat doen sommige mensen toch moeilijk. Of bedenken vooraf precies ik wil dit wel en dat niet.

De tekst (al dan niet met gedicht) dat mensen even moeten bellen vind ik wel handig. En voor veel mensen ook wenselijk. Dan kan je namelijk gewoon een afspraak maken voor ieder bezoek. Je weet namelijk vooraf helemaal niet wanneer bezoek uitkomt en wanneer je wilt rusten. Dit is grotendeels afhankelijk van je herstel van de bevalling, het ritme en eventuele bijzonderheden van je kindje. Ook zou ik nooit specifieke dagen erop zetten. Of dat je juist wel of juist niet in de kraamtijd bezoek wilt. Gewoon duidelijk maken dat je bezoek op afspraak wilt.

Ik zou trouwens ook niet heel lang wachten met een kaartje sturen. Als ik weken na de geboorte een keer kaartje krijg is het "oud nieuws". Daarbij heb je dan het risico dat mensen onaangekondigd gaan langskomen of bellen.

Mensen waarvan ik niet wil dat ze langskomen stuur ik ook geen kaart.... Daarbij krijg je bij een 2e en volgende kind echt veel minder bezoek.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wij hebben het er niet opgezet. Het geboortekaartje pas na een week verstuurd. Ik hou niet van gedichtjes en rusttijden veranderen toch.

8. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Het is denk ik heel afhankelijk wat voor bevalling je hebt gehad (hoe jij en je kindje eraan toe zijn). Ik trok de visite slecht en had achteraf spijt dat ik dat niet duidelijk heb aangegeven. De kraamtijd wil ik juist besteden samen met mijn man, zoontje en straks dochtertje. Er zijn daarna nog genoeg weken om naar de baby te komen kijken.

Deel Deze Pagina