hallo Allen, ik vroeg me af, nu we een 2e kindje kregen, of een draagdoek (bykay bijv.) een handig ding is. zodat we zoonlief in de wagen kunnen laten zitten bijvoorbeeld en de kleine kunnen dragen. ervaringen mee? gr. Cat
ik heb er nog geen ervaring mee maar heb inderdaad ook een draagdoek aangeschaft voor de eerste tijd. me zoontje word woensdag 2 dus een duo wagen vond ik zonde van het geld. als ik alleen met de 2 kids ben en ik moet boodschappen halen dan gaat Kian gewoon in de wagen en de kleine meid in de draagdoek.
Ik heb geen ervaring met een tweede kindje er in, maar ik vind de draagdoek zelf ideaal! Als je wat langer zou willen dragen, zou ik je Hoppediz aanbevelen. Het is een Duits merk, maar met deze doeken kun je wat langer dragen dan met de rekbare doeken die je vaak ziet (zoals draagdoek.nl). Die worden vaak na een half jaar te zwaar om mee te dragen. Maar het dragen op zich, super! Vooral in de winter, lekker warm en beschut, en nooit geen last van die kinderwagen in de sneeuw.
Vind het super een draagdoek of draagzak. Er zijn winkels of consulten waarbij je de draagdoeken kunt proberen. Of je kunt er ook eerst 1 huren. Heerlijk je handen vrij.
Ik zou zeggen doen! Ik heb een tweeling van 17 maanden en een zoontje van nu 2 maanden. En ik vind het geweldig. Zeker nu, lekker warm en beschut. Dacht niet het "draagdoektype" te zijn, maar ben 180 gr gedraaid. Heb trouwens ééntje van bykay en die bevalt me prima. groet, agnes
hoe lang duurt het om zon doek om te doen ongeveer? en is het echt geschikt voor een pasgeboren baby?
Is geschikt voor pasgeborenen. Hoe vaker je het doet hoe sneller het gaat. Maar je hebt ook goede draagzakken. Kijk bijv. eens op www.naturebabies.nl Zij is draagdoekconsulente en kan uitstekend advies geven. Het moet wel goed voorgedaan worden. Je moet overal de juiste ondersteuning geven. Ook het aantrekken van een doek dient op de juiste manier te gebeuren. Maar zoals gezegd zijn er ook draagzakken. Is erg persoonlijk.
Het is écht geschikt voor een pasgeboren baby , alleen heb je dan wat minder keuze qua knooptechnieken dan bij een oudere baby. Je kan kiezen voor een rekbare of geweven doek. Het voordeel van een rekbare is dat je hem op voorhand kan knopen en dan je kindje erin stoppen maar je kan er niet zo lang mee dragen. Als je kindje wat zwaarder wordt, gaat hij doorhangen en heb je er dus niet meer zoveel steun van. Een geweven doek kan je blijven dragen tot +/- 20kg en is dus eigenlijk een iets betere investering. Ik denk dat je in de zomer bevalt dus dan is een dunnere geweven doek sowieso aangenamer dan rekbaar (is meestal wat warmer). Je zou eens een kijkje kunnen nemen op het dragen en voeden forum. Daar kan je véél informatie vinden over draagdoeken, dragen, draagconsulenten,... en je kan er tweedehands doeken kopen en verkopen.
IK heb mijn zoontje vanaf zijn geboorte veel gedragen. De geleerde in het ziekenhuis hebben ook gezegd dat het meegeholpen heeft dat uk nu geen spreid broekje aan hoeft. Het aandoen is ff oefenen maar vanaf dag twee was het bij mij al goed te doen. Een tip knoop hem goed strak want door het gewicht van je kindje zakt hij nog uit. Nu draag ik hem nog af en toe (9,5 kilo) en dat gaat nog steeds prima al zijn er nu ook andere oplossingen waar ik zeer binnenkort voor ga ...
Ik vind het ook ideaal, pas zoonlief zo meegenomen naar een beurs. Toen we naar huis gingen was zoonlief heerlijk uitgeslapen en ik had nergens last van. Bij de buikdrager had ik altijd binnen een kwartier last van rug en heupen. Ik heb een rekbare 2de hands gekocht en dat gaat nu nog prima. Maar zoonlief woog vandaag pas 4780 gram dus een lichtgewichtje.
Ik vind de draagdoek ook erg handig. Mijn zoontje heeft regelmatig last van krampjes en dan kan je gelijk niet zoveel meer. Terwijl als hij dan in de draagdoek zit/ligt hij zo in slaap valt en ik in de tussentijd mijn handen vrij heb om wat huishoudelijke klussen te doen. Moest inderdaad even wennen met knopen en de kleine erin doen, maar na enkele keren weet je niet beter. Je kan prima dragen vanaf de geboorte, doen ze in afrika ook. Op geboortewinkel.nl vind je een filmpje hoe je de doek knoopt en nog meer knoop voorbeelden.
ik kan niet zonder een draagdoek.. als ik wegga, gaat baby in de doek en dreumes in de buggy.. ik heb geweven doeken want die vind ik niet zo warm als de tricot doeken, heb minder stof om mij heen en ze zijn steviger om te knopen. ik draag ook vanaf de geboorte.. als je op youtube zoekt op webkim, vind je heel veel filmpjes van knopen. ze legt het ook rustig en duidelijk uit
Ik kan echt niet zonder draagdoek! Terwijl ik dit type 'hangt' er iemand heerlijk op mijn rug te slapen . Ik gebruik zowel mijn doek als mijn ergonomische draagzak (beco butterfly) dagelijks wel een paar uur en snap niet hoe moeders het zonder doen. Het is bijv. erg handig met het doen van het huishouden en dochterlief vindt het geweldig! Ik was afgelopen zomer erg blij met mij hoppediz das leichte. Dit is een speciale zomerdoek en zat veel minder warm dan mijn rekbare doek. De rekbare doek was nogal zweten .
Ook hier een draagdoeken-fan: ik heb S ander gedragen tot vorige week (nu gaat het écht niet meer; mijn bekken protesteert wat met 34 weken zwanger). In geweven doeken, maar tot een maand of zeven, acht in een ByKay doek. Ideaal, want die kun je op voorhand knopen en dan je kindje erin doen. Zo ga ik het straks weer doen: baby in de doek op mijn buik en S lopen of in de wagen. Óf de baby in de kinderwagen (bak) en S lopen en als hij moe wordt in een van mijn geweven doeken op mijn rug. Ook handig. Ik zag vd week een vriendin met een duowagen lopen, en toen bedacht ik me gelijk weer waarom ik dat niet wil: vind het onhandige, lompe dingen en het is niks voor mij. Draagdoek, dat wel. En nu in de kou heb ik een handige draagjas waar we allebei in passen. Ideaal!
Hey Dames...dan nu natuurlijk de ultieme vraag: wat is nu handiger?! geweven of elastisch? ... ik wil 'm 't liefst zolang mogelijk gebruiken. dus dan zou ik zeggen geweven, maar is dat voor een hééél klein kindje wel prettig? gr. Cat
Ja hoor, dat kan heel prima. Vooral als je een tweedehandse doek koopt; die zijn al lekker zacht van het gebruik. Een nieuwe doek is vaak wat stug, en heeft wat werk (erop slapen, zitten, vingerhaken etc.) nodig om 'm zachter te krijgen. Er is ene forum, dragen en voeden, wat je via google makkelijk kunt vinden en waar je info kunt vinden en ook een soort marktplaats voor draagdoeken. Meeste geweven. Succes!
Ik kan ook niet meer zonder draagdoek! Ideaal! Maar ik zie dat je er al eentje wil gaan kopen. Zelf zou ik dan echt gaan voor geweven, dat kan prima vanaf het begin. Ik draag Isabelle al vanaf dag 1 in een geweven doek.
Zelf heb ik een trico gehad. En nu bij 9-10 kilo ben ik van plan om een geweven doek te kopen. Ik denk dat als ik die gebruik ook geen andere zou willen hebben. Klein gaat het ook prima je hebt zoveel verschillende knopen zodat je altijd wel een kan vinden die makkelijk bij je kindje past. Overigens vind ik de geweven veeeel mooier vaak.