Geboortekaartje en prijzen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romymama, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik ben me op dit moment aan het oriënteren op geboortekaartjes. Zie door de bomen het bos niet meer. Er is wel iets wat ik heel mooi vind maar dat is een ontworpen kaartje en daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan..

Nu vraag ik me sterk af wat je gemiddeld aan kaartjes kwijt bent.
    Dus wat was je kwijt aan het kaartje (aantal + laten ontwerpen of bestaand kaartje)

Ben erg benieuwd!

Oja, en met hoeveel weken hebben jullie beslist en vastgelegd?

2. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Wij gaan ze vandaag bestellen maar heb er wel al een uitgezocht.
    Wij zijn voor 40 kaartjes incl enveloppen en drukkosten 150 euro kwijt.
    Vind het veel geld... Heb er al naar gekeken om niet het duurste kaartje te nemen je hebt ze namelijk tussen ongeveer 1euro en 2 euro per stuk. Die van ons was 1,18 dacht ik.
    Oja en er kwam nog weer 20 euro bij als ik kleurletters wilden..

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij hebben 70 kaartjes van 1,22 euro per stuk. Dat is blijkbaar niet duur maar ik vind ze er heel chiq uit zien.😄 Er komt 73 euro aan drukkosten bij en dan komen we op zo'n 158 euro totaal. Het zijn bestaande kaartjes (er komt wel een eigen fotootje op) maar in Nederland zijn ze bijna niet te krijgen dus heeft de drukker ze uit Frankrijk laten komen. Ja, we zoeken weer wat uit! Kostte gelukkig niks extra. Wij zijn met 25 weken zwangerschap gaan rondkijken en hebben met 29 weken definitief beslist. Inmiddels liggen de kaartjes al bij de drukker en hebben we de envelopjes al in huis. De tekst is klaar dus nu wacht de drukker op het teken om ze af te maken. Maar dat mag nog even duren.😊

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wij hebben bij de eerste zwangerschap zowel bij de drukkerij gekeken als via internet, en dat vond ik wel ontzettend veel geld schelen. Uiteindelijk zijn we bij kaartje2go.nl geslaagd. Snelle levering, mooie resultaten en ook een duidelijk ontwerpprogramma.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben nog niet alles besteld maar wel al vastgelegd wat we graag willen, we zijn dan voor 40 kaartjes met envelop een kleine 100 Euro kwijt, daarin zit 55 Euro aan drukkosten, dat is helaas het duurste :(

6. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Zit idd veel verschil in. Op inet heb je meerdere site's waar je niet betaald voor drukkosten.
    Wij zijn voor 40 kaarten met envelop rond de 85 euro kwijt.. dat valt me reuze mee! Het is een kaartje met eigen foto en je kunt alles zelf ontwerpen.. dat vinden wij erg leuk. Zo heeft niemand een zelfde kaartje. Enige nadeel is dat je het kaartje kunt maken na de geboorte (wij weten geslacht niet, en omdat je een eigen foto hebt), maar dat is zo klaar als je een paar kaartjes naar wens hebt gemaakt!

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    70 kaartjes plus drukkosten 128 Euro. Geen eigen ontwerp trouwens.
    Bij de eerste waren we nog geen 100 Euro kwijt voor net zoveel kaarten, maar toen heb ik ze laten drukken bij een kennis en hoefde geen drukkosten te betalen. Helaas is hij met pensioen dus laten we ze nu bij een andere drukkerij drukken.

8. Manon11

Manon11 Lid

9 jan 2014
    25
    0
    1
    NULL
    Zuid-Holland
    Wij hebben zelf een kaartje ontworpen en zijn bij de drukker voor 80 kaartjes inclusief enveloppen en drukkosten iets minder dan €100 kwijt! Scheelt dus wel veel geld als je zelf iets maakt, alleen moet je daar natuurlijk wel handig in zijn (hier gelukkig een vriend die dat kan ;))
    Succes met kiezen!

9. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Poeh! Dat scheelt heel veel met de prijzen die ik gezien heb..
    Ik wilde eigenlijk zo'n mooi letterpers kaartje maar die zijn echt gigantisch duur tegenover de prijzen van de kaartjes die ik hier tegen kom!

Heeft iemand hier een letterpers kaartje laten maken?

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij hebben wel bij kaartje2go en geboortekaartjes.nl gekeken maar wat ik zo jammer vind aan zelf ontwerpen is dat je geen reliëf of bijvoorbeeld strikjes kan gebruiken. Vooral reliëf vind ik zo mooi. Daarom toch maar naar een drukker.

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wij hebben de laatste keer het kaartje zelf ontworpen en besteld bij fotokaarten.nl.
    Wij waren voor 70 stuks, multicolor bedrukt met roze enveloppen (ja, dat kost vaak ook extra) iets van 97 euro kwijt.

12. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Wij bestellen ze op kaartje2go.
    Zijn nu voor 70 kaartjes rond de 100 euro kwijt.

13. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Wij hebben ze bij een drukkerij uitgezocht. €1.90 per stuk incl. Bijpassende envelop en uitnodiging kraamfeest. We hebben er 80 besteld (vandaar het kraamfeest :) ) de adresstickers en sluitzegels hebben we er ook bij besteld maar weet even niet hoeveel die gaan kosten. Mijn vriend is nogal makkelijk wat dat betreft, die wil altijd alles wat erbij hoort 8)

14. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik heb zelf online een kaartje gemaakt en ben ermee naar de drukker gestapt met de vraag of ze dit kunnen namaken. Dit was geen enkel probleem.

Voor €150 kaartjes incl. enveloppes zal het neerkomen op €185, dus ik vond dit nog heel goed meevallen!!:)

15. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Daar heb ik in het begin idd ook voor gekeken maar voor een standaard kaartje was je dan al €3.50 kwijt :$ dan heb je nog geen envelop, sluitzegel, postzegel niks. Oja, en het duurde 3 weken !!! Voor ze klaar waren.. Vond ik persoonlijk een beetje te veel van het goede allemaal ;)

16. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    110 kaartjes en enveloppen 350 euro incl postzegels

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb vorige week een offerte van Letterpers binnen gekregen.
    Gedeeltelijk eigen ontwerp (plaatje aanleveren) 60 kaarten:
    Dat wordt dan 550 euro alstublieft.

Je begrijpt dat we dit dus niet doen.

Bij onze dochter hebben we de kaart zelf ontworpen en de naam laten stansen. De drukkosten waren gratis via een vriend.
    75 kaarten waren we toen 330 euro kwijt.
    Belachelijk duur maar dat komt door de stans die moet worden gemaakt en is heel duur. Dat geldt ook een beetje voor letterpress.

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb een grote ontdekking gedaan wbt de internetaanbieders.
    Kaartje voor dl en voor ons huwelijk hebben we die geboortekaartjes.nl / trouwkaarten.nl gedaan. Hele goede service, ik was dik tevreden. Maar waren wel serieus wat geld kwijt.

Nu voor de tweeling ook via die site weer gekeken en mooie kaartjes gevonden. Maar het zou neerkomen op 220e voor 60 kaarten. Vervolgens ga ik nav een tip kijken bij kaartje2go.nl daar ook een heel mooi kaartje gevonden. Zelfde grootte, zelfde prijs.
    Alleen krijg je daar al korting vanaf 50 kaartjes (bij geboortekaartjes.nl pas bij 80) EN zijn er GEEN DRUKKOSTEN!

Bij geboortekaartjes.nl hanteren ze gewoon bijna 100e drukkosten! Plus extra kosten als je letters in kleur wilt en ook nog 7,50e verzendkosten. Bij Kaartje2go is dat allemaal niet!
    Dus wij gaan voor kaartje2go en zijn voor vrijwel hetzelfde kaartje nog geen 100e kwijt voor 60 stuks!
    Ik vind 120e verschil echt te veel geld om dat te laten schieten.

Heb vaak contact gehad met geboortekaartjes.nl. Altijd binnen zoveel uur elke dag een antwoord terug. Nu twee dagen geleden de vraag gesteld waarom zij 100e drukkosten hanteren en Kaartje2go niet. Tot op heden nog geen antwoord gehad helaas.

19. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Wij hebben via hallmark besteld. Wouden een bepaald thema en die kaartjes konden we alleen maar daar vinden. Wel een bestaande kaart gekozen dus, maar kleuren kan je zelf nog aanpassen.

Uiteindelijk voor 70 kaarten 100 euro kwijt (normaal 115, maar had een kortingscode gevonden online), inclusief gekleurde enveloppe. Drukkosten worden niet apart berekend. Proefkaartje kan je van te voren bestellen, dan krijg je een setje erbij met alle kleuren enveloppen om te kijken welke je erbij wilt.

Kaartjes een dag na de geboorte besteld toen we alle informatie konden invullen (we hadden hem al klaargezet online, moesten alleen datum/gewicht/lengte etc nog invullen) en een dag later in huis. Kaartjes waren ook al gevouwen, dus ze konden zo de enveloppe in.

Postzegels hadden we er niet bij, maar dat komt omdat we ook een heleboel zelf rond zouden brengen (buren/naaste familie enz), dus hadden we even gewacht om te kijken hoeveel zegels we nodig hadden en die hebben we gewoon op het postkantoor gehaald.

20. samaa

samaa Niet meer actief

Hier een bestaand kaartje uitgekozen en tekst aangepast.

Wij betalen 70 euro drukkosten: voorzijde bedrukken en alle tekst in kleur ipv zwart. (Kost ook weer extra)
    Het kaartje wat wij hebben uitgekozen is 1,24
    wij betalen voor 45 kaartjes dus rond de 150 euro.

Hebben hier ook bij een andere drukker gekeken, daar betaalden we voor precies hetzelfde kaartje 25 euro meer aan drukkosten :$
    Wel goed om dus even rond te snuffelen.

Wij hebben vlak voor kerst de kaartjes besteld en een proefdruk laten maken.
    De enveloppen liggen al geschreven in de kast, nu alleen de baby nog, en dan het kaartje laten drukken :D

Deel Deze Pagina