Sinds vanmiddag hebben mijn vriend en ik te horen gekregen dat een bevriend stel van ons ook hun 2e kindje met 33 weken is overleden. Dit is natuurlijk vreselijk nieuws en we hopen dat we bij de begravenis kunnen zijn (tenzij ik zelf op knappen sta uiteraard) Nu word ons kindje binnen nu en 3 weken geboren en ik voel me bijna bezwaard om aan hun een geboortekaartje te sturen, dat doen we gewoon wel want dat zouden ze zelf ook graag willen, maar nu wil ik wel een klein regeltje op hun kaartje erbij zetten om te laten weten dat wij alle begrip hebben wanneer zij niet op kraamvisite (kunnen)komen. weten jullie misschien een mooi regeltje dat we op het kaartje kunnen zetten? alvast bedankt!
Hoi hoi, Wat erg voor je vrienden zeg het tweede kindje al? Ik zou geen appart regeltje erbij zetten, Als ze willen komen dan bellen ze wel en hoor je niks weet je waarom. Liefs cis
Ik zou er ook niks bij zetten, je laat ze weten dat de beeb geboren is. En als ze eraan toe zijn zullen ze het wel laten weten als ze langs willen komen.
Kun je aan ze vragen of ze een geboortekaartje op prijs stellen als het bij jullie zover is? En dan tegelijkertijd aangeven dat ze van harte welkom zijn op kraamvisite, dat tranen mogen, maar dat jullie er zeker begrip voor hebben als ze niet komen / niets van zich laten horen?? Zo hebben vrienden dat bij ons gedaan toen zij een kleintje hadden en wij nog maar net Luuk verloren hadden en dat deed ons heel erg goed.
Glim, wat erg..... ik zit hier echt met een brok in mijn keel hoor..het zal je maar twee keer gebeuren. 1 keer is al vreselijk. Maar als het een bevriend stel is, kun je het toch ook aangeven in een gesprek dat je het kan snappen als hun niet op kraamvisite komen en als ze dat wel willen, dat jullie hun de vrijheid geven om idd te huilen en/ of te beslissen of ze jullie kleintje wel/niet willen vasthouden? Ik zou ook aangeven dat je het heel goed kan snappen dat als ze besluiten niet te komen, dat je dat ook heel goed kan begrijpen. Want ik denk dat het voor hun vreselijk moeilijk zal zijn om ook maar een pasgeboren baby te zien...
Ik heb zelf een keer een inlegvelletje in een geboortekaartje gehad. Dus een apart velletje in het geboortekaartje, alleen voor ons. Er stond: "Bij deze voor ons mooie gebeurtenis willen we jullie laten weten dat wij juist nu ook aan Sterre denken. We kunnen het ons erg goed voorstellen als dit voor jullie een moeilijk moment is. We hebben daar alle begrip voor." Ik moest erg huilen, maar ik vond het zoooo lief en mooi. Ik heb het heel erg gewaardeerd!