ga net heel blij mijn moeder mijn eerste echo van onze niewste beeb in wording laten zien...maandag laten maken ....begint ze te roepen dat 3,2 cm veeeeeels te klein is dat dat betekend dat ie een groeiachterstand heeft en weet ik het wat nog meer... ....de verloskundige heeft hier niets over gezegd dus neem aan dat alles goed is....maar jemig kunnen moeders lastig zijn!
dat is idd minder ja maar ach ze zal t wel goed bedoelen maar stress je niet hoor, ik had een echo met 10 wk en toen was ons kleintje 3.1 cm dus..
Aaaaarrrrggghhhhh wat kunnen ze toch ook bot zijn af en toe he! ze bedoelen het altijd heel goed maar soms......grrrr
wat weet jouw moeder hiervan? Overigens heb ik begrepen dat die hele kleintjes nog geen groeiachterstand hebben. Het is meestal een kwestie van onjuist meten (hebben ze bij mij ook gedaan), wat ook helemaal niet verwonderlijk is omdat je maar moet afwachten of het kindje nu echt recht ligt ja of nee..
Probeer je niet gek te laten maken meid. Onze baby was met 10 weken en 5 dagen 3.3 cm. Dus die van jou doet het ook prima !
mijn moeder maakt altijd gebruik van haar inmiddels beroemde uitspraak:IK HEB 3 KINDEREN OP DEZE WERELD GEZET DUS WEET ECHT WEL HOE HET WERKT!...idd ze bedoelen het zo goed alleen soms........Grrr....maar dan is het toch weer fijn dat je je hier even kan af reageren!
ik merk dat mijn moeder ook altijd zoiest heeft van: pfffff in mijn tijd was dat nog niet zo en noem het maar op. mijn antwoord is dan standaard, DAT WAS OOK 21 JAAR GELEDEN MA, JE WORDT OUD. gr tascha
Het zal heus wel goed zijn hoor meid. Anders had de VK wel wat gezegd en zolang zei niks bijzonders zien hebben ze ook niks bijzonders te vertellen.
Ook wij waren precies 10 weken en 3.1 cm. Onze kindjes zijn allemaal hartstikke normaal. Laat je niet gek maken hoor!
Mijn gyn. vertelde me dat bij een vroege echo de baby vaak in elkaar gedoken kan liggen waardoor er fout gemeten word, een mm verschil scheelt geloof ik al een dag ofzo. Dus niks aan de hand hoor, helemaal niet als je VK zich er geen zorgen om maakt. Laat je moeder dus maar lekker kletsen, ik vind het trouwens knap dat ze weet hoe groot het moet zijn, blijkbaar heeft ze dat vantevoren even op internet gegoogled? Vroeger hadden ze nog geen echo's en wisten ze helemaal niet hoe groot het kind in de buik moest zijn.
Ter aanvulling op het commentaar van Zorra, vaak als je lengtes vindt op het internet dan is dit inclusief de beentjes, terwijl de verloskundige van kop tot kont meet. Dus je mist dan idd meteen een gedeelte. En volgens mij waren er vroeger niet van die super echo's. Dus ze kan het alleen maar weten van horen zeggen en van het Internet, en het Internet is zeker niet heilig met dit soort informatie! Laat je echt niet gek maken, het was vroeger heel anders dan nu, en jij bent NU zwanger en niet vroeger. Als het niet goed is, dan wordt dit echt wel door je verloskundige verteld. Ze laten je dan niet vrolijk doorlopen hoor. Dus het zit gewoon goed nu! Groetjes Daphne
Vertel mij wat meis....mamma's kunnen je idd soms tot wanhoop drijven met hun "goedbedoelde" adviezen... Onze kleine meid was met 9 weken 2,5 cm en wat de anderen hier zeggen klopt. 1mm meetfout betekend alweer een dag.
Hoi, Ons kleintje was met 10 weken en 3 dagen 3,8mm, van hoofd tot kont. Hij kwam daarmee op 8 januari als bevallingsdatum. Maar 2 echo's erna kwam hij op 5 januari. Het kan dus best wat schelen met meten, maar die van jou en van ons ( die hier reageren ) zitten allemaal een beetje op dezelfde lengte met dat aantal weken. Vroeger hadden ze toch ook geen echo's? Nou ja, geen zorgen maken hoor Groetjes MB2005.
ah.. zo'n moeder! Nou daar heb je dan nog een hele kluif aan. hahaha... Misschien een grootouder boekje kopen voor haar, want als ze nu al begint over iets, waar ze eigenlijk niets vanaf weet, dan kan ze je nog behoorlijk onzeker maken straks als de kleine er is...
hoi hoi Maak je niet druk meid. Ons beebje was met 10weken en 1 dag 3,2 cm. En dat is gewoon goed hebben ze mij verteld. Dus laat je niks wijs maken en geniet lekker van je zwangerschap. Groetjes kim
ah.. zo'n moeder! Nou daar heb je dan nog een hele kluif aan. hahaha... Misschien een grootouder boekje kopen voor haar, want als ze nu al begint over iets, waar ze eigenlijk niets vanaf weet, dan kan ze je nog behoorlijk onzeker maken straks als de kleine er is...[/quote] nou dat grootmoederboekje word niets want dit word ons 2e kindje...en geloof me tijdens de zwangerschap van daniel was ze soms zo erg dat zij meer zwanger was als ik,vind het alleen heerlijk om me hier af te reageren.zodat ik er inderdaad niet mee blijf zitten...toch bedankt