2e keer solo

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Aries85, 7 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aries85

    Aries85 Lid

    7 jan 2021
    10
    0
    1
    Vrouw
    Ik zit met mn handen in het haar vandaar dit (rare) bericht.

    Ik ben moeder van een kindje van 7 jaar. Vanaf de zwangerschap alleenstaand geweest (korte relatie, net over, zwanger door de pil heen, meneer wilt er niks van weten).
    Vanaf dat mn dochter 6 maanden was een nieuwe relatie van 6 jaar. Ik had een hevige kinderwens... hij besloot uiteindelijk toch geen kinderen meer te willen. Relatie breker voor mij.

    Na deze relatie besloten om me aan t melden bij een feriliteitskliniek en mijn wens voor een 2e kindje waar te maken via een donor. Ik zou hier in februari/maart/april 2021 mee willen beginnen.

    De afgelopen paar maanden ben ik omgegaan met een man waar ik het gwn leuk mee had en waar verder voor beide partijen geen toekomstperspectief in zit. Je raaf het al... ik werd niet ongesteld en testte positief.

    En nu? Ik schrok natuurlijk...maar ik dacht: okee ik wilde toch zo graag een kindje en nu heb je het.
    Toch zit mn gevoel niet helemaal lekker en het wordt er niet beter op. Ik wil echt nog wel een 2e kindje ,maar niet van deze persoon. Ik had niet voor niks voor een "onbekende" donor gekozen.
    Ik heb ook veel last van de zwangerschapskwalen "onwijs moe", "heel de dag misselijkheid" en " extra prikkelbaar"...

    Herkent iemand dit misschien of heeft iemand een dergelijke situatie meegemaakt ? Je mening geven mag natuurlijk ook ... ik zit hier namelijk in mn eentje mee te strugglen en kan misschien wel wat perspectieven uit andere hoeken gebruiken:)
     
  2. Tootsie

    Tootsie Niet meer actief

    Wat een lastige situatie TS. Ik kan me voorstellen dat dit niet was wat je in gedachten had, al is een kindje wel erg gewenst.

    Heb je de vader geïnformeerd over de zwangerschap? Wat was zijn reactie?
     
  3. Aries85

    Aries85 Lid

    7 jan 2021
    10
    0
    1
    Vrouw
     
  4. Aries85

    Aries85 Lid

    7 jan 2021
    10
    0
    1
    Vrouw
     
  5. Tootsie

    Tootsie Niet meer actief

    Dat maakt de situatie inderdaad wel erg lastig mbt de vader. Ik begrijp jouw gevoel wel dat het oneerlijk zou zijn tegenover vader en kindje om hen niet te informeren.

    Hoe lang denk je nu zwanger te zijn? Heb je al een echo gehad? Overweeg je om het kindje te houden?
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Lastig hoor. Ik denk wel dat je beter eerlijk kan zijn tegenover de vader. Hij heeft straks een kindje rondlopen waar hij niks van weet, als je niks zegt. Hoe oneerlijk is dat? En ook tegenover je kindje. Wat als het later gaat vragen waar hij/zij vandaan komt? Hij/zij zal nooit weten waar hij/zij vandaan komt als je niet eerlijk bent. Met alle gevolgen van dien.

    Tegen ons is altijd gezegd: wees eerlijk tegenover je kindje. Iedereen heeft het recht om te weten waar hij/zij vandaan komt. En het is bewezen beter voor een kind om te weten waar het vandaan komt.
    (Wij verwachten ons eerste donorkindje)
     
  7. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    #7 Jacy82, 7 jan 2021
    Laatst bewerkt: 7 jan 2021
    Ik heb weleens (zonder al een kindje te hebben) in zo een situatie gezeten. Alleen had ik wel de hoop dat we een relatie konden hebben. Maar goed dat ging niet door en hij wilde het niet. Ik heb me laten pushen tot de abortuspil (als het dan toch moest dan ook op de meest natuurlijke manoer eruit). Nooit gewild, want voor mij was het erg gewenst. Maar wel uit liefde voor het kindje dat het niet op hoefde te groeien met het gevoel door een ouder ongewenst te zijn. En ook omdat ik op dat moment nog geen stabiele basis had.
    Ik heb er veel spijt van gehad, maar uiteindelijk ook mee leren omgaan

    Ik had het volgens de artsen uiteindelijk niet kunnen houden of eraan overleden als ik de zwangerschap had doorgezet door een meegroeiende cyste. Maar anders had ik het nog moeilijker gevonden er mee te moeten leven.

    Ik denk dat je naar je situatie en gevoel erover moet kijken.
    Ook die man het vertellen.
    Wat je ook besluit, ook abortus is niet fout hè. Niemand kan in jouw gevoel kijken welk oordeel ze ook hebben. En als jij de beslissing maakt dat het het beste is, is dat ook ok, dat doe je ook uit liefde.

    Ik ben nu wel alleenstaand moeder. Maar zou ook heel erg twijfelen bij een zwangerschap van iemand met wie ik geen toekomst zie. Want er kpmt een hoop bij kijken als je dan allemaal dingen moet gaan regelen met die man ook kwa bezoekregelingen etc. En ook nog een ander kind dat een afwezig vader heeft en beide later uitleggen waarom, etcetc.

    Edit...ik lees net dat je de vader om bepaalde reden dit nog niet verteld hebt. Oef...moeilijk en een ding waar ik persoonlijk ook mee worstel en een keer bang ben geweest zwanger te zijn in zo een relatie. Ik denk zelf dat ondanls de nare ervaring de 1e keer ik het dan toch niet zou houden al weet ik dat dat zelfs de moeilijkste weg is (al zien veel mensen dit als een makkelijke uitweg). Gewoon omdat ik een kindje het niet wil aandoen om op de wereld gezet te worden niet alleen niet wetend of het door vader gewenst was, maar oolk dat moeder niet eerlijk kan zijn over vader. Maar dit is mijn gedachte en jij hoeft dat noet zo te zien. Ik hoop dat ik je toch een beetje heb geholpen.
     
  8. Aries85

    Aries85 Lid

    7 jan 2021
    10
    0
    1
    Vrouw
    Thanks voor je reactie...
    Je bent 1 vd weinige die denkt zoals je omschrijft in je reactie... het komt wel aardig overeen met wat ik denk. Super bedankt voor het delen van je gedachten hierover.
     
  9. Aries85

    Aries85 Lid

    7 jan 2021
    10
    0
    1
    Vrouw
    Hi Lisa, bedankt voor je reactie! Ik wil ook eerlijk zijn en dan niet zozeer voor mezelf maar wel voor het kindje... het lastige is dat wanneer mensen weten dat degene die de vader is de vader is, de pleuris uitbreekt... ik snap dat andere mensen hier misschien denken: dat zal echt wel meevallen... maar geloof me, dat gaat niet meevallen. Natuurlijk is het mn eigen schuld waar ik dus met de consequenties moet leven, welke keuze ik ook maak..
     
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Diep in je hart weet je wat je moet doen. Dan maar de pleuris uitbreken. Maar dan kan je daarna wel altijd jezelf recht aankijken in de spiegel. En je kindje (mocht je besluiten het te houden)
     
    Paardenbloem en River87 vinden dit leuk.
  11. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Is de vader soms getrouwd?
     
  12. Aries85

    Aries85 Lid

    7 jan 2021
    10
    0
    1
    Vrouw
    Nee
     
  13. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Fijn dat je er wat aan hebt.
    Kijk je zal van de meeste mensen horen dat je het moet houden, maar zij staan niet in jouw schoenen en de meesten hebben zelf nooit voor de keuze gestaan.
    Ik wil je meegeven wel snel een dokter te bezoeken en te bespreken. Of he het houdt of niet maakt niet uit, maar ook voor abortus moeten ze je minimaal 5 dagen bedenktijd geven geloof ik. En ik heb bv een abortuspil gehad (want dat voelde voor mij het meest natuurlijk) maar dat kan ook maar tot 7 weken dacht ik. Beide wegen zullen zwaar zijn. Abortus is een moeilijke weg, maar het houden net zo soms. Jij bent de enige die dat kan beslissen en die de situatie kent
    Als je wilt praten of meer wilt weten pb mag.

    Ps. Ja ik heb veel verdriet gehad, maar kan mezelf ook recht in de spiegel aankijken omdat ik ook uit liefde voor mijn kindje gehandeld heb.
     
  14. Marihi

    Marihi Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.188
    496
    83
    Vind het eerlijk gezegd redelijk bevreemdend dat je nu nadenkt over abortus en dan tussen nu en 4 maanden gaat willen beginnen met een fertiliteitsbehandeling. Tuurlijk is de situatie nu lastig, pijnlijk, moeilijk, maar het is nu zoals het is. Moet het dan ook nog het leven van je huidige kindje kosten? En dan nóg een keer beginnen voor een ander kindje, terwijl er nu al 1 in je groeit? Je hebt het nu zover laten komen, neem dan ook je verantwoordelijkheid. De problemen die misschien later opdoen, zijn nu nog niet op te lossen door een abortus. Wel door eerlijkheid.

    Ik zal heel het forum misschien over me heen krijgen nu, maar dat zij dan zo.
     
    Simmy, noukie 1992, Chanbee en 12 anderen vinden dit leuk.
  15. Aries85

    Aries85 Lid

    7 jan 2021
    10
    0
    1
    Vrouw
    Thanks again... en idd overall zijn de reacties dat ik het moet houden, ik dankbaar moet zijn, het hypocriet is etc... maar daar was ik op voorbereid gezien het een forum is en ik alle meningen echt op prijs stel. Ik had waarschijnlijk ook zo gereageerd als ik niet in mijn schoenen zou staan. Nogmaals bedankt voor je "andere kijk dan gemiddeld" op de dingen :)
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bedenk je wel.... Als je besluit het weg te laten halen... Wie zegt dat je behandelingen met een donor wel aanslaan? Plus: de wachtlijsten voor donoren zijn al zo lang. Je bent nu zwanger. Je houdt nu dus een plekje bezet voor iemand die niet zwanger is. En misschien al een jaar wacht.
     
    Wollig, citroenrasp en Lies1611 vinden dit leuk.
  17. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Toen ik zwanger was van mijn kindje, was de situatie ook lastig. Ik heb hier dagen, alleen, huilend mee rondgelopen. Tot ik iemand in vertrouwen nam. Het hielp mij om weer rustig te worden, de beren die ik allemaal op de weg zag wat te relativeren en ze zei toen, "Je hoeft het niet allemaal vandaag op te lossen, laat het bezinken, het komt stapje voor stapje goed de komende maanden". Ik heb nog vaak aan haar gedacht aan het einde van de zwangerschap, ik had alles opgelost.
    Ik heb ook een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt (woon niet in nederland, in Nederland is dat bij de verloskundige) en ook dat hielp met relativeren. In plaats van alles te zien wat ik niet had, zei hij, "je hebt een goede vaste baan, een dak boven je hoofd, een vast inkomen waar je een kindje mee kan verzorgen. Ik denk dat jij dat ook wel allemaal hebt sls je een donortrajekt in wil gaan. Ik kreeg een week bedenktijd, maar wist het toen al.
    Kereltje ligt nu naast mij te slapen, ik heb ontzettend veel geleerd en het is ok dat ik in zo'n vervelende situatie zwanger ben geworden en een kindje heb gekregen.

    Je wil een kindje, maar niet "dit" kindje, omdat je niet wil dat jullie relatie uitkomt. Dus je wil het weg laten halen om jullie relatie in de doofpot te stoppen. Ik ga er niet over oordelen, maar vind het wel lastig om te begrijpen.

    Mijn tip, ga in gesprek, met een vriendin/ familie/ collega en zoek een verloskundige waar je ook je verhaal kwijt kan. Misschien dat het dan toch allemaal net iets minder erg is dan het nu lijkt.
     
  18. Aries85

    Aries85 Lid

    7 jan 2021
    10
    0
    1
    Vrouw
    Niemand anders hoeft langer te wachten want ik sta niet op de wachtlijst in een ziekenhuis. En klopt... ik weet ook niet of de behandelingen met de donor aan slaan...
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Okee. Dan iig het tweede punt. Je bent NU zwanger. Heel eerlijk? Zo’n traject is zwaar en slopend, vooral als het niet direct lukt. Want ja. Als je eenmaal op een wachtlijst komt, duurt het nog minstens een jaar voor je echt kan starten. Of heb je een ‘eigen’ donor?

    Je bent nu zwanger. Waarom dan weghalen als je zo’n grote wens hebt? Tuurlijk, ideaal is het niet. Ik vind namelijk ook echt dat de vader het moet weten. Tegenover je kindje wel zo eerlijk.
     
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.539
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Is het een optie dat de man in kwestie een donorovereenkomst tekent. Weliswaar een beetje laat, maar goed.
    Daarmee zie hij af van zij rechten en plichten.

    En verder is het leven niet maakbaar. Zo lang jij die man goed genoeg vond om je bed in te sleuren, zal je hem ook wel aardig vinden en een beetje aantrekkelijk.
     

Deel Deze Pagina