Geboortekaartje, hoe achternamen vermelden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tinkerbel80, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ow nee, dat vind ik juist niet, echt zo van 'kijk mij eens feministisch zijn'

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja ik denk dat het ook ligt aan de situatie hé..
    ik ben niet meer samen met de vader van het kindje, zijn naam komt er wel gewoon op.. maar mijn naam komt als eerst ;):p

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat vind ik idd een hele andere situatie, dan geef ik je groot gelijk.
    Maar dat je de naam van de vrouw sowieso als eerste zou moeten vermelden vind ik onzin.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zijn ook niet getrouwd! Ik heb dus mijn achternaam en de kindjes en mijn vriend hebben allemaal zijn achternaam.

Op het kaartje van Malou en Ruben staat gewoon hun naam in het groot, dan iets kleiner de volledige namen eronder. Geen achternaam! Dan de lengte, het gewicht, etc.

En dan staan wij als ouders alleen met onze voornaam erop.

Ons hele kaartje is dus zonder achternamen. Dit gaat bij Purk straks ook zo zijn. Geen achternamen! Degene die wil weten welke achternaam ze hebben, die vragen het maar! Maar ik denk dat de meeste er gewoon vanuit (zijn ge)gaan dat ze de achternaam van mijn vriend hebben gekregen.

Succes in ieder geval!

5. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Zijn er hier ook moeders die een baby hebben met haar achternaam?
    Wij zijn ook niet getrouwd, maar de baby krijgt wel mijn achternaam. Ik heb er tenslotte 9 maanden mee rond gelopen. Daar komt nog bij dat de achternaam van mijn vriend weinig voor hem betekend(zijn ouders zijn gescheiden en hij heeft geen contact met zijn pa meer).

6. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    haha, nou ja: ik denk gewoon: ik heb er 9 maanden mee rondgelopen!

Slaat nergens op dat de man als eerste vermeld word dan. :)

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij hebben gewoon neergezet

Anne Dagmar Stoffers

en onderaan ons kaarte zijn naam + achternaam & mijn naam en achternaam.

aangezien ze toch zijn achternaam kreeg

8. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij zijn er inmiddels uit. De kleine staat vermeld met zijn achternaam en wij alleen met onze voornamen.

9. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Ja, ik!
    Wij zijn overigens wel getrouwd, ik heb mijn naam gehouden en hij heeft zijn naam gehouden. Ik werd zwanger en ik wilde graag dat het kindje mijn naam kreeg. Dat vinden sommigen maar vreemd, anderen vinden het juist wel logisch (omdat je er als vrouw nu eenmaal toch het meeste voor moet doen ;) ) Mijn man moest even aan het idee wennen en vond dat we evenveel rechten hadden en omdat het meer voor mij betekende dan voor hem.. Het mocht dus. Toen we het ook eens werden over de voornaam en de doopnaam, was hij helemaal voor, want het klinkt alles bij elkaar als een klok!
    Het was wel even opletten met het geboortekaartje. Mijn achternaam kom je namelijk ook nog wel eens tegen als jongensnaam.
    Op de eerste lay-out leek het net of hij een dubbele naam had, maar dat was snel opgelost.
    Ik wilde om vergissingen te voorkomen wel duidelijk maken welke achternaam ons ventje zou hebben, omdat bijna iedereen aanneemt dat je je kind de achternaam van je man of vriend geeft.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij hebben bij de babynaam geen achternaam gezet. Dat vind ik niet mooi staan. En wat maakt t uit dat uit t geboortekaartje niet blijkt welke achternaam ze krijgt? Als iemand t wil weten, vragen ze t maar.
    Bij onze namen heb ik wel onze beide achternamen vermeld.

[Ik achternaam] en [Vriend achternaam]
    adres

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het hetzelfde als Maka. Dus wel onze achternamen, maar die van Eva staat er niet op. Maar bijna iedereen was op de hoogte van onze website (babyhermens), dus ja, weinig twijfel wat de achternaam zou worden ;).

12. Ik heb alleen bij Joya d'r achternaam vermeld en alleen onze voornamen vermeld.

De mensen die ons kennen weten wel wie we zijn en alleen die krijgen een kaartje dus hoeft er geen achternaam bij onze namen

13. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Wij zijn ook niet getrouwd.

Ik zou op het kaartje achter de baby's naam geen achternaam zetten.

En bij onze namen weet ik het nog niet....of beide onze eigen achternaam of alleen de achternaam van mijn vriend (waardoor het dus "lijkt" of we getrouwd zijn) :)

14. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Dat valt mij dus ook op... Mensen nemen ook heel snel aan dat wij dus maar getrouwd zijn, terwijl dat helemaal niet zo is. Hoe vaak ik gaan post krijg voor "Miep & Piet Jansen"! Daar kan ik echt niet tegen, ik heb een eigen naam!

Deel Deze Pagina