Avent via bewaarsysteem

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Moaatje, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Voor mijn gekolfte melk gebruik ik via bekers van avent en ijsblokzakjes. Nu staat er op diverse sites dat je de avent bekers ongeveer 4 keer kan gebruiken. Maar ik vraag me af waarom dit niet vaker kan. Ze zien er nog prima uit. Weet iemand dit? Want ik steriliseer ze toch gewoon voor erlk gebruik?

    En weten jullie of de lepeltjes van avent in de sterilisator mogen?
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Volgens mij was dat zo bij de oude serie. Ik heb de mijne al tig keer gebruikt en dat gaat prima.
    En steriliseren (in de magnetron) doe ik ook gewoon.

    De lepeltjes ken ik niet.
     
  3. Agatha

    Agatha Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Nou, dat vroeg ik me dus ook af!
    Ik gebruik ze inmiddels ook al tijden. Misschien zetten ze er 4x op, zodat als ze gaan lekken bij de 5e keer je niet kunt gaan klagen. Want ze lekken wel, die van mij, als je ze niet goed rechtop houdt. Vraag me af of ze dat ook deden toen ze nieuw waren, dat heb ik niet geprobeerd, toen. En ik weet ook niet meer welk bekertje ik hoe vaak gebruikt heb. Ga heus niet zitten turven op ieder bekertje ofzo.
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik gebruik de avent bekertjes nog steeds, doe er nu groenten ,aardappel,vlees in wat ik nog over heb en dan zo de vriezer in.
    zou niet best wezen als je ze maar 4x kan gebruiken, word dan een dure boel.
     
  5. moesje83

    moesje83 Bekend lid

    18 apr 2008
    911
    0
    0
    Nee lijkt mij ook niet, ik gebruik ze ook gewoon en steraliseer ze elke dag in de magnetron lijkt me niks mis mee
     
  6. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    hi
    Bij de oude was dit idd zo...
    nu stond erop de verpakking op:
    Net zolang tot de bekers slijtage beginnen te vertonen.....

    (Ik deed trouwens het via systeem niet meer aan de kolf maken, maar schroefde er direkt de flesjes op...aangezien ik 1x bijna... en 1 x helemaal de volle beker melk over mn schoot kreeg tijdens het kolven omdat deze losschoot van de kolf....)
     
  7. Jannie83

    Jannie83 Lid

    2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    3 of 4 van mijn bekertjes doen dat ook. Komt omdat er een soort 'bubbel' in het randje zit en daardoor niet afsluit. De overige uit de set sluiten prima, misschien is er een bepaalde serie die niet goed is gegaan bij de productie...
     
  8. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    ik heb ze eerder ook gebruikt voor afgekolfde melk. Nu i.d. voor de warme hap en fruithapjes.

    Hebben jullie ook wel eens dat het dekseltje er niet meer afwillen, heb al 2 bekertjes weg moeten gooien omdat ik/mijn vriend hem er niet afkregen.
     
  9. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    geen last van dat de dekseltjes er niet afwillen.

    ik doe de bekertjes en dekseltjes gewoon in de vaatwasser,sterreliseer ze al heel lang niet meer.
     
  10. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ja, dat lekken had ik ook al ondekt. Maar als ik dit zo lees dan blijf ik ze ook gebruiken hoor. Ik zat er al aan te denken om te turfen op het bekertje zelf.
    Ik schrijf trouwens met potlood de hoeveelheid en datum er op, maar dat gaat er niet meer helemaal af. Hoe doen jullie dit?

    En weet iemand toevallig van die lepeltjes? Of die in de sterilisator mogen?
     

Deel Deze Pagina