ervaring gevraagd beabacook- avent stomer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pat78, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik zit een beetje te kijken naar de beabacook of avent stomer blender, is het een nuttig ding om te hebben en zoja welke dan:(wat zijn jullie ervaringen hiermee

alvast bedankt:D

2. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik kijk even mee :) Zit ook al maandenlang nieuwsgierig naar het apparaat te kijken....

3. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Ik heb bij de eerste heel erg getwijfeld om een beabacook aan te schaffen en ben uiteindelijk blij dat ik het niet gedaan heb. Heb bij de blokker een stoommandje gekocht die en een gewone kookpan kan (kost nog geen 5 euro) en dat werkte prima. Even de staafmixer erdoor en klaar.

4. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de babycook van beaba en vond het echt ideaal. Vooral omdat wij vaak gekruid eten en zo kon ik gewoon makkelijk ook een gezond hapje maken voor ons zoontje. Je doet het erin, aanzetten en geen omkijken naar daarna even omkiepen en pureren en klaar! Nu gebruik ik hem nog af en toe voor het maken van smoothies, die vind mn zoontje (nu ruim anderhalf) heerlijk!

Ben van plan om de babycook dadelijk weer veel te gebruiken wanneer ons 2de kindje de hapjes mag hebben :)

5. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Hier ook een babycook van beaba...
    superding echt waar. Zoals Goldy al zei: in een handomdraai heb je een gezond hapje en je hebt er totaal geen kijk naar !
    zeker een aanrader

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zeg zelf; nutteloos. Je kindje kan gewoon groenten en aardappels/rijst van jullie mee eten. Groenten stomen wij gewoon met een stoominzet in de pan of koken het net als normaal, zonder zout. Het is maar een korte periode dat je apart kookt voor je kindje, misschien 8 weken? Hier at ze met 8 maanden oud gewoon al gekruide dingen mee zoals spagettisaus, nasi etc. Langzaam opbouwen met de kruiden en gezond koken ( dus zonder pakjes en mixen, lekkerder, goedkoper en voor jezelf ook gezonder ) en dan kan je kindje gewoon mee eten.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    (weer :D) met suusjeuh eens. ik vindt het ook onzin. zo lang hoef je niet apart te koken en daar heb je echt niet zo'n apart ding voor nodig. hier eet ze ook gewoon met mijn groente mee. als ik een keer wel iets heb dan gooi ik dat van haar apart in een pannetje en het is zo klaar. ook vaak (diepvries) groente met een aardappel in de magnetron. 6 min. en het is gaar.
    helemaal in het begin heb ik hapjes gemaakt voor in de vriezer. bloemkool en aardappelen opzetten, pureren en klaar.

8. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Ik geef liever de natuurlijke smaken aan mijn kindje en daarom dat ik die babycook gebruik want wij zelf eten graag gekruid.

9. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier de avent, en nog steeds in gebruik! Fijn om lekker een verse prak aan ons dochtertje te geven.Wij eten niet heel vaak echt een gezonde groentehap, vandaar ideaal om haar wel elke dag vers te geven! Zou als die kapot zou gaan , gelijk een nieuwe kopen.

Denk dat het heel afhankelijk is van wat jezelf elke avond eet (en hoelaat) of het een handig ding is of niet!

10. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de avent stomer. Moet zeggen dat ik hem bijna nooit gebruik. Ik maak bijna elke dag vers, en dan is even gewoon koken net zo makkelijk. Verder eet hij bijna nooit heel fijn gepureerd voedsel, dus de blender heb ik ook niet echt nodig.
    Hij is wel echt handig om grotere hoeveelheden te maken voor bijv in de vriezer en makkelijk in gebruik! Ik vind stomen eigenlijk ook wel beter als koken :)

11. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het echt de toppunt van commercieel aansmeerspul aan jonge ouders. Ook al wil je maandenlang gladgepureerde papjes voeren aan je kind, zijn een staafmixer en een pan alles wat je nodig hebt.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik had hem bij de tweede, dan die van Avent, zat gratis bij een abonnement op de Kinderen, daarna weer voor een mooi bedrag doorverkocht, dus uiteindelijk heeft het me niets gekost.
    Natuurlijk kun je ook zonder, net zoals je zonder magnetronsterilisator, box, wipstoel, kinderwagen etc. kunt.
    Maar gemak dient de mens, ik vond het een handig apparaatje hoor. Je mikt de groente en bijv. aardappeltjes er in, stelt de tijd in en verder heb je er geen omkijken na. Je kunt zelf kijken hoe fijn je het pureert en of je het überhaupt pureert. Mijn man was altijd wat later thuis en mijn zoontje kon zolang niet wachten met eten, dan had hij vreselijke honger, dus zo had ik snel voor hem een vers maaltje op tafel.

13. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Pffffffff zit net even op google te kijken maar wat zijn die dingen duur en dat idd voor maar een aantal weken, nou die kleine van ons die krijgt straks lekker gekookte spullen, iedereen is daar groot mee geworden dus zal zij dat ook wel worden.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    wil sowieso gaan rapley-en, pannetje is prima om eventjes beetgaar te koken, en voor de keren dat er wel iets gepureerd of versoept moet worden heb ik een prima staafmixer (liefhebber van zelfgemaakte soepjes :) )

Deel Deze Pagina