Alles van bear and bear

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal

Wij willen graag alles van bear and bear (anel), lakentjes, badcape etc.
    Ik had een paar korte vragen, waar jullie me vast en zeker bij kunnen adviseren:
    1. raden jullie aan om 2 verschillende van alles te kopen (dus bijv. van alles 1x bear and bear, en 1x wezel en pip, of alles 2x maar alles van bear and bear, het is natuurlijk nl. ook wel leuk om beetje variatie te hebben, maar ja, hoe groot is de kans dat alles van hetzelfde in de was zit?)
    2. slaapzak winter heb ik voor 70 cm en 90-110 cm, ik ben 24-7 uitgerekend, pak ik dan 90-110 cm? en zomer slaapzak 70 cm?
    3. hoeveel boxkleden hebben jullie?2?
    4. dekbedovertrek mag niet bij baby, wel handig om al aan te schaffen? Dit mocht toch pas bij 2 jaar?
    wel ledikant laken en ledikantdeken aanschaffen?

Alvast bedankt weer voor jullie reacties.

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik doe het zo:

3. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    bedankt voor je snelle reactie.
    Als ik het goed begrijp, is dus de vraag of tzt mijn babytje de zomerslaapzak van 70 cm nog gebruikt, of de winterslaapzak van 70/ 90-110 cm?
    Wat is wijsheid om aan te schaffen?

Misschien een domme vraag, maar met die vellux deken met dekbedovertrek eroverheen , heb je dan nog een slaapzak nodig?
    Wij hebben geen wiegje, dus ik zou dan alleen voor de wandelwagen een lakentje en dekentje moeten hebben op wiegformaat?

Sorry, zijn vast hele stomme vragen, maar ja, tis ons eerste kindje...
    Boxkleden heb je dan ook 2 dezelfde genomen? Op zich staat de box nl. beneden, dus zou een andere versie kunnen zijn?

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    nee, domme vragen bestaan niet!
    het is ook mijn eerste kindje en vind het ook vaak lastig hoor.

ik zelf zou omdat je kindje in juli komt nog geen slaapzak aanschaffen want je zit precies midden in de zomer en tegen de winter aan en je weet nog niet hoe lang je kindje wordt.
    als het geen woeler is onder de dekens heb je niet eens perse een slaapzak nodig en als het veel met de handjes slaat dan heb je weer meer aan een Puckababy dus dat zou ik nog niet aanschaffen of een goedkopere van de Hema of Prenatal.

zelf zou ik voor de kinderwagen 2 lakentjes en dekentjes aanschaffen, als er 1 in de was zit heb je anders niets.
    als het heel warm is zou je bv alleen een lakentje kunnen gebruiken maar dat weet je nooit in Nederland ;)

ik heb 2 verschillende boxkleden, deze 2:

5. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    ook nog net mijn vriendin gesproken...
    Die gaf aan dat ze een lodger wrapper heeft voor in de kinderwagen, wat vind jij daarvan? Leek mij ook wel handig.

Wat later in ledikantje in slaapzak laten slapen lijkt mij wel heel handig, is het dan nu niet zonde zo'n vellux deken incl dekbedovertrek aan te schaffen? Stel dat hij straks idd in slaapzak gaat slapen, kan ik nu toch beter enkel lakentje en dekentje nemen?
    Echt heel erg bedankt weer voor je reactie!

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik heb ook een Lodger Wrapper in het bruin gekocht maar meer voor in huis en voor de maxi cosi of als je even naar buiten loopt ed.
    als het goed is liggen ze een half jaar in de wagenbak en in de winter is het te koud met een wrapper van katoen en als je de fleece versie neemt dan is dat weer veel te warm in juli.
    ik heb daarom gekozen voor een lakentje en dekentje, ook omdat het in juli bijvoorbeeld best fris kan zijn in Nederland.

de Vellux bestaat uit 2 delen (is zomer en winterversie).
    ik denk dat ik straks een dunne slaapzak gebruik met de zomerversie van de deken, dan kun je je kindje ook lekker instoppen als het nog niet zo koud is.
    is het echt heel koud buiten dan doe ik beide helften erop.
    heb liever een dikkere deken op bed dan de verwarming echt aan in de slaapkamer.
    er zijn ook genoeg kindjes die hebben en een winterslaapzak met alleen een romper met lange mouwen eronder en dan wel gewoon een deken met laken op het bed.
    maar ligt ook een beetje aan hoe warm/koudbloedig je kindje is en hoe goed je huis geisoleerd is.
    maar een winterslaapzak heb ik nu nog niet gekocht omdat het zo lastig schatten is welke maat slaapzak je dan nodig hebt.

7. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    nog een korte vraag:
    heb je ook 2 dekbedovertrekken?

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ja!

9. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Thanks!

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@koter:slaapzak 90-110 heb je pas na een jaar of 1,5 jaar nodig hoor! Die is voor de eerste winter nog veel te groot en daardoor beel te gevaarlijk (kindje kan erin komen). Of je al snel een slaapzak nodig hebt is afhankelijk van je kindje: de ene blijft braaf onder de dekens liggen, terwijl de ander zich meteen al bloot wurmt. Zou dus daarmee ook even afwachten.

Dekbed mag inderdaad niet en zou ik niet nu al kopen voor over 2 jaar.

2 sets van slaapspul is inderdaad wel zo handig en zou dan nog extra lakentje kopen (lakentjes worden sneller vies dan het dekentje). Ook 3 onderlakens is handig. Moltonhoeslaken heb je die al? Beschermt het matras.

2 boxkleden is ook wel zo handig, ik had er zelfs 3.

11. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Dank je voor je reactie!
    Maar zoals tutti zegt kan dekbedovertrek toch wel icm met die vellux deken?

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ja, dat kan echt hoor!
    Vellux staat er ook om bekend dat als zelfs lig je met je hoofd onder de dekens je gewoon goed door kan ademen en zich het niet om het hoofdje vormt ofzo.
    Dekbed mag niet ivm verstikkingsgevaar.
    Heb het allemaal heel goed uitgezocht en laten informeren.

Deel Deze Pagina