Negatieve verhalen over mijn verloskundigepraktijk....

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dot, Aug 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik heb van vorige zwangeren uit de buurt al zeker 3 negatieve verhalen gehoord over de verloskundige praktijk waar ik nu bij ben.
    Ik ben zelf bij deze praktijk nog niet bevallen en ook nog niet zo vaak geweest door verhuizing. Er is me niks vreemds opgevallen.

De ene ex-zwangere vertelde dat de verloskundige heel kattig had gedaan tijdens het persen, terwijl de vk zelf fout zat achteraf en de ligging niet goed had ingeschat. Het had eigelijk een keizersnee moeten worden.

Een ander vertelde dat de andere verloskundige van deze duopraktijk te laks was omgesprongen met haar veel te kleine kindje in haar buik en een stagaire terecht aan de alarmbel trok. Daardoor met 37 weken ingeleid van een veel te klein kindje omdat de placenta niet meer goed werkte.

Het andere verhaal weet ik even niet meer precies is al een tijdje geleden.
    Is het nu zo dat er overal wel fouten worden gemaakt en altijd wel verhalen de ronde doen?
    Of zouden jullie eens rondkijken naar een andere praktijk???

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Tja, je moet je er zelf goed bij voelen! Als je het niet meer vertrouwd en er niet met een fijn gevoel heengaat zou ik een andere praktijk zoeken...

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Het is het belangrijkste dat jij je er goed bij voelt. Bedenk je alleen wel dat het je alleen maar de negatieve ervaringe hoort en over het algemeen niet de positieve. Het is menselijk om bij een negatieve ervaring dat van de daken te schreeuwen en bij een positieve ervaring je mond te houden of om het als normaal te beschouwen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er ook over deze verloskundigepraktijk waarschijnlijk meer positieve verhalen zijn dan negatieve verhalen, alleen die negatieve verhalen worden naar buiten gebracht (en vaak doorverteld en doorverteld etc..) en die geven je nu een minder goed gevoel terwijl het best nog wel een fijne praktijk kan zijn!

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Helemaal eens met Speentje! Anders zouden er geen kranten meer zijn :p
    Maar idd, als jij je er wel goed bij voelt gewoon blijven. Ga eens op zoek naar wat positieve verhalen!

Liefs,

5. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Het gekke is dat het geen "via via" verhalen zijn, maar dat degene dit daadwerkelijk zelf hebben meegemaakt daar.
    De eerste heeft deze verlosk. er ook nog op aangesproken achteraf en die heeft haar excuses ook gemaakt.
    Het zijn ook geen roddeltantes, maar gewoon stabiele aardige normale vrouwen.
    Vandaar dat het me meer raakte dan inderdaad kletspraatjes.;)

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik denk dat elke vk, gyn etc wel eens iets verkeerd inschat. Het blijft immers mensenwerk.
    Jou is tot zover niks opgevallen en het is ook niet je eerste kindje dus ik denk dat je wel een inschatting kan maken.
    En als je door dit soort verhalen gaat twijfelen aan je vk, bespreek het dan met haar.

7. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,029
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Misschien een keertje aankaarten als je weer op controle gaat.

Wanneer ze aangeven van hun fouten geleerd te hebben, zal je dat dan veel meer vertrouwen geven dan wanneer ze je zorgen als onzinnig afwimpelen.

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Ik zou er gewoon een keertje langs gaan om kennis met ze te maken en dan kijken wat voor gevoel je erbij hebt.

Feit blijkt dat als je naar een andere praktijk gaat, je zeker en vast ook negatieve verhalen gaat horen (ook uit eerste hand). Die heeft elke praktijk namelijk, daar ontkom je niet aan. Het is en blijft tenslotte mensenwerk en waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Maar goed, het belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij hebt!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb zelf ook een hele slechte ervaring met een vk uit het zkh hier maar een goede vriendin had 4 maanden later toevallig dezelfde en was er weer erg over te spreken.
    Bij mijn vk kreeg ik bij deze zwangerschap te horen dat ze over die zkh-vk na mij meerdere klachten hadden gekregen en dat ze nu zelfs overspannen thuis zit.

Ik zou het wel even aankaarten en kijken wat je gevoel zegt op de reactie die ze geven. Negatieve verhalen heb je altijd maar zoals je zelf al zegt, het zijn wel verhalen van vrouwen die niet zomaar iets zeggen.

10. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik ben al een paar keer geweest zelf en kon niet echt iets vreemds opmerken.
    Toen ik het er met mijn zusje over had vertelde ze dat een collega van haar ook had geklaagd over de botheid en kattigheid van mijn vk, onder de bevalling....
    En zo komen er steeds meer verhalen los.

Ik heb 2 vrij zware bevallingen gehad en ga daar weer van uit bij de derde, en heb echt geen zin in gekat daarbij... ik wil echt een lief en rustig iemand!
    Het is al heftig genoeg.
    Morgen heb ik weer een afspraak en zal eens kijken wat ik zeg en vraag.

11. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik hoorde tijdens mn zwangerschap ook negatieve verhalen over mijn vk's (duopraktijk). Ik heb toen besloten van mijn eigen gevoel uit te gaan, en die was op dat moment goed.
    Tot ik er wekelijks heen moest en de bevalling in zicht kwam, toen verliep het contact steeds stroever en kreeg ik er steeds minder een goed gevoel bij.. uiteindelijk is er veel gebeurd en is de bevalling niet gelopen zoals ik wilde. Maar gelukkig heeft mn kindje geen enkel risico gelopen, het ging niet om verkeerde inschattingen (dat zou ik wel eng vinden), maar meer om de manier van communicatie met mij en mn man en dat er zonder te overleggen een stagiair meekwam etc. Ook in de kraamtijd liep het niet lekker, zelfs de kraamhulp (die deze twee verloskundigen nog niet eerder had ontmoet) zei hardop dat ze nog nooit zo'n rare gang van zaken had meegemaakt.

Achteraf zou ik willen dat ik geluisterd had naar de negatieve verhalen, maar ja ik denk ook dat er in iedere vkpraktijk wel dingen mis gaan.. het blijven ook maar mensen.

Als ik jou was zou ik het wel ter sprake brengen en dan bekijken hoe ze erop reageren! Iedereen maakt fouten, het gaat erom hoe men na die fouten ervan leert!

Share This Page