Mijn verzekering vergoed geen kraampakketten en moet dus derhalve zelf voor alles zorgen. Wanneer schaf ik zo' n pakket aan (waarschijnlijk thuisbevalling) en - niet geheel onbelangrijk- zijn er misschien ook kant en klare pakketten te koop ? (enig idee wat deze pakketten kosten ?) Alvast bedankt voor de hulp.
Ik krijg ook geen pakket en heb mijne besteld bij de apotheek, kant en klaar. Je schijnt ze ook te hebben bij Etos, DA en bij de thuiszorgwinkel, ook allemaal compleet, maar meestal moeten ze besteld worden dus. Prijs weet ik even niet meer uit mn hoofd maar zal het opzoeken.
Prenatal heeft ook een kraampakket..kost 27,99. En volgens mij heeft de thuiszorg ook wel van deze pakketten..
Hoi Hoi, Als je op marktplaats kijk kan je ook wat kraampakketten voor heel weinig krijgen. Er ontbreekt wel wat, maar dan heb je iig al heel wat. Groetjes Sal
Als je in het ziekenhuis gaat bevallen loont het dan om een kraampakket aan te schaffen? Of kun je ook het hoognodige los kopen en ben je dan misschien goedkoper uit?
oh oke, goed om te weten. Volgende week komt de kraamzorg op intake bij mij thuis, dan zal ik nog eens vragen wat er precies in het pakket moet zitten!
Ik krijg ook geen kant en klaar kraampakket. Ik heb de apotheek gebeld en zij vertelden dat het pakket bij de thuiszorgwinkel goedkoper is. Dus heb ik em daar maar gehaald. Hij kost 20,- ik vonde het wel meevallen.
kraamverbanden e.d. heb je nodig, en zo heb je bijna het hele pakket nodig. en wat is 20 euro? ook als je niet thuis bevallen wil kan je er beter wel eentje aanschaffen. het gebeurd maar al te vaak dat je toch thuis bevalt omdat het zo snel gaat.
27,99 En voor een ziekenhuisbevalling heb je er ook 1, die is dan goedkoper want er zit uiteraard dan minder in
Nee, die spullen hebben ze zat in het ziekenhuis dus hoef je ze niet mee te nemen. Wat zit er meestal in de kraampakket: matrasbeschermer, kraammatrassen, navelstrengklem, flesje alcohol, gaaskompressen, steriele gazen, watten en papieren tape, kraamverband, inlegverband, stretchbroekjes, desinfecterende gel. De matrasbeschermer heb je bv nodig voor het geval dat je 's nachts opeens je vliezen breken. gaaskompressen/gazen/watten/alcohol heb je ook in je ehbo doos nodig en ook handig als je je baby moet tempen. Kraamverband en stretchbroekjes/ desinfecterende gel heb je zelf nodig. Ik zie op dit moment alleen die navelstrengklem en/of kraammatrassen wat je niet nodig hebt als je in het ziekenhuis gaat bevallen. Want die wordt in het ziekenhuis omgedaan en heb je er maar 1 van nodig.
Kraamverband, watten en gaaskompressen/steriele gazen heb ik al. wat bedoel je met inlegverband? En wat wordt er met desinfecterende gel gedaan? Dat staat bij mij namelijk niet op het lijstje.
Nou, er was iets fout gegaan bij de apotheek, dus we hebben nu een kraampakket gehaald bij Prénatal. Dames, hetgeen je over hebt van je kraampakket, schenken jullie dat ook aan het goede doel: http://www.stichtingbabyhope.org
Inlegverband weet ik niet precies wat het is. Maar ik vermoed dat het ook weer een soort maandverband is. Desinfecterende gel is bedoeld om je handen weer schoon te krijgen. Ik heb het zelf niet echt gebruikt. Maar het is eigenlijk ook wel handig voor op vakantie wanneer je geen water bij de hand hebt om handen te wassen. Dit soort producten worden ook in ziekenhuizen gebruikt.
Vanmorgen is de kraamverzorgster op intake geweest. Ze gaf aan dat je het kraammatras (celstofmatjes) en een zeil of waterdichte matrashoes echt nodig hebt, en alcohol, watten, kraamverband en steriele gazen. Als ik het goed onthouden heb
Ik heb begrepen dat de 3 pakken kraamverband in het kraampakket niet voldoende zijn. Heb er zelf nog maar 2 bijgehaald en nog extra ultra plus-maandverband. Het schijnt dat je soms tot 4 -6 weken na de bevalling nog vloeit, vandaar.