Geboortekaartje met of Zonder foto?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeft niet hoor... je kan ook even wachten. Net wat je zelf wil. Wij hebben ongeveer een weekje gewacht.

Hoorden trouwens wel van schoonpa dat zijn broers/zussen hadden gevraagd of er iets niet goed was met het kindje, omdat ze nog geen kaartje hadden gekregen...

2. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wij doen wel een foto hoor! Bij onze oudste dochter ook gedaan. Een foto zegt meer dan duizend woorden ;). Ik vind geboortekaartjes met foto zelf ook altijd het leukst, net wat persoonlijker.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij maken geen gebruik van een drukker, maar bestellen onze kaarten via internet (via kaartmix.nl).

Onze dochter is geboren op vrijdagavond 23:00. We moesten 2 nachten in het ziekenhuis blijven. Zodoende heb ik op zondagavond de kaartjes gepersonaliseerd met datum, tijd, gewicht etc en heb ze besteld. Ik had ook op dat moment een foto kunnen uploaden voor op het kaartje. 1-2 dagen later werden ze bezorgd. De enveloppen hadden we eerder laten sturen, dus die lagen al helemaal klaar, geschreven en al. De dag dat de kaartjes bij ons werden bezorgd, hebben we ze ook weer op de bus gedaan.

Als je een kaartje uitkiest waar een foto op komt, spreek je gewoon met de drukker (of website) af dat je naast de info mbt de geboorte ook een foto aanlevert. Ik zou dit gewoon op eenzelfde moment doen. Als je dit 2 dagen na de geboorte doet, heb je meestal op dag 3 of 4 de kaartjes wel in huis.

Het is volgens mij wel gebruikelijk dat de kaartjes binnen een week worden verzonden.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Als alles goed is met je kindje, is het, volgens mij, wel een beetje gebruikelijk dat je de kaartjes binnen een week verstuurd. Maar dat hoeft natuurlijk niet, uiteindelijk is het je eigen keuze.

Hoe snel je de kaartjes in huis hebt, ligt vaak een beetje aan de drukker/site (al komt daar natuurlijk ook een drukker aan te pas ;)), maar meestal is het zo dat als je bv. voor 12.00u de informatie aanlevert, je de kaartjes de volgende dag in huis hebt.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter is dinsdag ochtend geboren, woensdag is geloof ik de foto gemaakt donderdag hebben we de kaartjes in elkaar gezet en hebben mn ouders en manlief ze in de enveloppen gestoken en gepost. Wij moesten alleen de foto's zelf nog op de kaartjes plakken, mooie glimmende kleurenfoto maar wel veel werk!

6. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Zonder maar met een QR code!! Helemaal hip! Op een mini website kun je dan foto's opzetten en dan kunnen ze de eerste foto's bekijken!

7. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hadden bij mijn zoontje een geboortekaartje met foto, en doen het deze keer ook weer. Vind het zo mooi!
    De foto is de dag na geboorte bij ons thuis gemaakt door fotograaf, en diezelfde dag de kaartjes gedrukt en opgestuurd!

Hij ligt bij mijn man op zijn arm:

Bekijk bijlage 225973

8. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook een geboortekaartje met een hele mooie foto van onze dochter!! Heel veel complimentjes gekregen..
    We hadden iemand gevraagd om foto's te maken die veel ervaring had.. met een hele goede camera. Stuk of 10 gingen we uit kiezen.. Zou het zo weer doen. Zelfs als kindjes niet helemaal gaaf zijn vind ik het wel mooi om een foto op het kaartje te doen het is hoe dan ook een wonder en als ik dan een foto zie waarop een kindje niet helemaal gaaf is word ik daar ook stil van.

9. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Heb niet alle reacties gelezen maar ik ben fotograaf en fotografeer veel newborns waaronder ook echt de eerste dagen na de geboorte. Die kindjes zijn prachtig. Met of zonder rimpeltjes ofzo. Daarbij is het altijd de taak van de fotograaf om 'mooie' (tussen haakjes want mooi is subjectief natuurlijk) foto's te maken.

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wij hadden wel een foto maar niet van de kleine. Ik vond het zielig voor hem om hem direct al zo'n foto shoot te laten doen.
    We hebben nog een shoot gedaan toen ik 35 wkn zwanger was en daar hebben we een foto van gebruikt voor het kaartje, dat was dus deze foto.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Mijn kindje was schitterend hoor, had zo op een kaartje gekund! ;)

En als je het graag wilt, maar een beetje een kreukelkindje hebt, dan doe je toch voetjes? :)

12. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    wij willen ook een kaartje met foto, maar ik hou ook een kaartje achter de hand zonder foto. mocht een leuke foto niet lukken dan versturen we het andere kaartje.

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Prachtige foto!

14. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Schitterend!

Deel Deze Pagina